Hoi @pie!
Hier is het meer on-topic
Citaat:
als er íets veilig is, is het wel een kerncentrale.. mits goed onderhouden natuurlijk.. voor de veiligheid.. mwoah.. er zaten nog 4 beschermende schillen omheen heb ik begrepen.. maar ok, je hebt gelijk..
|
Vind het niet fijn te horen dat ze precies dezelfde proef hebben uitgeprobeerd die ze in Tsjernobyl ook hadden gedaan (en die daar dus mislukt was). Brrrr
Heb op zich geen probleem met kernenergie, maar goed beveiligd moet het wel zijn. Ondertussen hoop ik op een veiliger methode en/of alternatief, dat even schoon is.
Citaat:
inburgeringscursus met een basis nederlands ja.. dat ze een brood kunnen halen bij de bakker lijkt me al wat, de rest komt dan vanzelf als je gaat socializen met je omgeving.. moet je eerst wel weten hoe die omgeving in elkaar zit, dus een soort omgangscursus lijkt me het belangrijkst.
|
Mee eens. Ik vind overigens dat we best wat meer onderwezen mogen worden in de Nederlandse Antillen (ook immers een onderdeel van ons Koninkrijk) en de geschiedenis van ons Koninkrijk wat betreft Brazilie en Indonesia. Die Tweede Wereldoorlog hangt me de keel uit. Ja, NL was zielig omdat ze bezet waren,.. maar nou ook alweer niet zo erg zielig (kijk naar wat Tsjechie en Joegoslavie hebben moeten ondergaan). En de joden behoeden voor hun deportatie is ook niet uitmuntend geweest hier. Nazi-Duitsland kon trots op NL zijn. Maar nu ga ik te ver off-topic.
Wat ik wil zeggen: inburgering moet wel van twee kanten komen. Zeker als het Antillianen betreft. Wat andere nationaliteiten betreft,.. we kunnen niet de hele wereld kennen, maar een open oog en oor voor de andere cultuur lijkt me geen verkeerde instelling. Pas als je hun cultuur respecteerd en accepteerd, respecteren en accepteren ze ook jouw cultuur.
Ik merk vaak om me heen hoe weinig Nederlanders uberhaupt iets weten van bepaalde culturen. Ik neem het de mensen niet kwalijk, maar het zou makkelijker en beter kunnen
Citaat:
voor mijn stage (waar ik nu ook zit heb ik een soort cursus 'amerikaans zakendoen' gedaan.. ik moet zeggen dat het me zwaar tegenviel, maar ik ben dan ook niet van plan om in amerika te gaan werken :-) dus zo'n cursus zou 'misbruikers' van de immigratie ook kunnen ontmoedigen..
|
Wil je die inburgeringscursus in hun eigen land doen? Of hier in NL?
Citaat:
mee eens, maar op een gegeven moment zou er toch iets gepresteerd moeten worden.. eigenlijk geld hetzelfde als voor de nederlandse groep: ben je ACTIEF bezig met het zoeken/studeren voor een baan, is een uitkering geen probleem..
|
Mee eens. Vind overigens dat Vrijwilligerswerk betaald werk moet worden. Als is het maar een klein bedrag belastingvrij. Ik denk dat genoeg mensen het zouden doen als het loonde om dat werk te doen. Nu staan ze te schreeuwen om mensen.
Citaat:
ook al zoiets: laat die ambtenaren hun werk dan ook een keer doen, controleren van werk, fraude e.d.. dat de bureaucratie in de hele westerse wereld enorm is weet iedereen wel.. dat de politiek er iets aan doet zou ook in nederland erg opschieten..
|
Helaas frauderen ambtenaren net zo goed.
En bedrijven (!)...
Citaat:
ik heb ook een zomer met illegalen op een aardbeienveld gezeten.. kreeg je ook leuke ruzies tussen turken en koerden, ging op een gegeven moment een koerdische familie dreigen dat ze die boer aan gingen geven bij de politie dat ie illegale turken op zn akkers had.. mijn punt: die mensen dachten dus gewoon niet na toen ze ruzie hadden, en als ze in het nuchtere nederland komen dan botst dat gewoon als ze niet weten hoe het er hier aan toegaat..
|

Niet zo slim van de Koerden!
Suzan