Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2002, 13:56
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
Ik ben toe aan een nieuwe stereo. Ik vraag jullie om raad wat ik het beste kan aanschaffen.

Ik luister vooral mp3's (heb er duizenden) en af en toe draai ik CD's en DVD's (heb er maar heel weinig) op mijn PC. In mijn PC zit al een Soundblaster Audigy.
Wat moet ik nog aanschaffen? Versterker en boxen? Of nog meer?

Ik wil een goede stereo die wat jaartjes mee kan. Goeie merken zijn Denon, B&W, Linn, etc. dat ik gehoord heb. Maar mijn budget is maar € 1000,-.
Volgens mij heb ik eigenlijk alleen maar een goeie versterker en goeie boxen nodig.

Wie kan mij vertellen dat ik het beste aan kan schaffen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2002, 19:52
Talon
Talon is offline
goede digital versterker met dts
hoeft niet te duur te zijn
boxen lijkt me het belangrijkst
geen bose onzin, gewoon goede boxen..
ga naar een hifi winkel en luister naar een paar
je kan dat toch niet echt goed gaan bepalen aan de hand van reviews op internet ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 20:27
]{ing
]{ing is offline
geen dolby digital ofzo.. budget is te laag om dan een fatsoenlijke set samen te stellen..

als ik jou was zou ik denken aan merken als Marantz,NAD,Bowers & Wilkins, Mission,KEF,Dali...

dit haal je bijv bij Stassen Hifi (www.stassen.nl)

Marantz & Mission set

MARANTZ PM 80 SE 525
2 x MISSION M74 235
-----------------------------------
995 euro's

NAD & Dali set

NAD C350 473
2 x DALI BLUE S 6006 317
-----------------------------------
1010 euro's

etc. je kunt alles beluisteren bij Stassen dus een persoonlijke keuze maken
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 20:47
Talon
Talon is offline
hm
ik heb ook een marantz..
dolby digital, alleen geen dts
koste me 400 gulden..
zeg maar 180 euro..

erg goed geluid
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 20:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Talon schreef:
hm
ik heb ook een marantz..
dolby digital, alleen geen dts
koste me 400 gulden..
zeg maar 180 euro..

erg goed geluid
tweedehandsje zeker voor die prijs.. bij nieuwprijs incl *goede* speakers kom je echt boven 1000 euro uit
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 21:06
de postbode
de postbode is offline
hmm, ja, het is nim of meer hier boven ookal gezegt. maar boxen en versterkers zijn een beetje persoonlijk. alle combinatie's klinken weer anders. met jou buget kan je best een mooi geluidssetje aanschaffen. in jou geval denk ik 2 boxen (--> zuilen? ) + een versterker.
ga een keer naar een goede audio zaak (in de meeste grote steden wel te vinden) en vraag daar of je wat dingen kan beluisteren en neem dan wat jij het beste vindt klinken.

zelf heb ik helaas niet zoveel geld op het moment heb ik 2x wharfedale boxen aan een onkyo versterker. en dat klinkt opzicht best ok. al hoe wel de versterker een beetje aan vervanging toe is.

-de postbode-

ps. je kan natuurlijk ook zelf speakers bouwen. maar daar moet je maar net zin in hebben.
Oud 19-11-2002, 22:02
Talon
Talon is offline
Citaat:
]{ing schreef:
tweedehandsje zeker voor die prijs.. bij nieuwprijs incl *goede* speakers kom je echt boven 1000 euro uit
nee, nieuw in doos.. maar de winkel maakte plaats voor nieuwe modellen, en op een leuke zondag middag werd er tegen leuke prijsjes een aantal dingen weggedaan
de hele winkel stond vol, bijna vechtende mensen

speakers zaten er niet bij...
heb wel een subwoofer erbij gekocht van mordaunt short
nu nog een keer allemaal pilaar speakers..
heb nu front al, maar dat gaat rear worden, en front krijgt grotere pilaren
en nog een andere center speaker
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 00:45
Verwijderd
Goed bezig, King.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:10
forum.scholieren.com
Bedankt King, aan jou heb ik iets

Ik had zelf trouwens een gekeken, bij de vogelzang hebben ze dit:

---

Denon PMA-655 versterker
€ 399.00

De geintegreerde versterkers van Denon zijn al jarenlang een referentie in de hifi-wereld. Aan de uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding ligt ten grondslag het feit dat de technologische vooruitgang (sinds de komst van digitale media) bij Denon steeds naar een hoger niveau wordt getild. Specificaties: 2 x 85 watt, Record Out functie, Pre Out aansluiting voor uitbreiding, 4 luidsprekeraansluitingen, incl. afstandsbediening.

DALI AXS8000 zuilluidspreker
€ 179.00

Fraai van vormgeving en mooi afgewerkte vloerstaande luidspreker. Dit model klinkt buitengewoon goed met een eenvoudige tweeweg opstelling en een belastbaarheid tot 120 Watt. De basreflexpoorten aan de voorzijde realiseren een volle, krachtige laagweergave.

Dit setje gaat me in totaal kosten:

399 + 179(*2) = 757 euro

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:
Bedankt King, aan jou heb ik iets

Ik had zelf trouwens een gekeken, bij de vogelzang hebben ze dit:

---

Denon PMA-655 versterker
€ 399.00

De geintegreerde versterkers van Denon zijn al jarenlang een referentie in de hifi-wereld. Aan de uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding ligt ten grondslag het feit dat de technologische vooruitgang (sinds de komst van digitale media) bij Denon steeds naar een hoger niveau wordt getild. Specificaties: 2 x 85 watt, Record Out functie, Pre Out aansluiting voor uitbreiding, 4 luidsprekeraansluitingen, incl. afstandsbediening.

€ 179.00

Fraai van vormgeving en mooi afgewerkte vloerstaande luidspreker. Dit model klinkt buitengewoon goed met een eenvoudige tweeweg opstelling en een belastbaarheid tot 120 Watt. De basreflexpoorten aan de voorzijde realiseren een volle, krachtige laagweergave.

Dit setje gaat me in totaal kosten:

399 + 179(*2) = 757 euro

Wat vinden jullie hiervan?
ziet er goed uit hoor ik zie dat op de site van vogelzang niet echt veel modellen staan, in de winkel zelf zullen ze wel meer versterkers en luidsprekers in die prijsklasse hebben staan.. gewoon gaan luisteren denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:51
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Talon schreef:
nee, nieuw in doos.. maar de winkel maakte plaats voor nieuwe modellen, en op een leuke zondag middag werd er tegen leuke prijsjes een aantal dingen weggedaan
de hele winkel stond vol, bijna vechtende mensen

speakers zaten er niet bij...
heb wel een subwoofer erbij gekocht van mordaunt short
nu nog een keer allemaal pilaar speakers..
heb nu front al, maar dat gaat rear worden, en front krijgt grotere pilaren
en nog een andere center speaker
mja dan heb je dus gewoon geluk gehad
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 23:37
forum.scholieren.com
Ik heb me laten vertellen dat die zuilluidsprekers toch een beetje overkill zijn voor mijn kleine kamer van 4 bij 4 meter.

Dus ik heb naar kleine boxen gekeken en kwam deze tegen:

Mission 780 boekenplankluidspreker
€ 179.00

Tweeweg luidspreker met een uitmuntende geluidskwaliteit. Het conusmateriaal is van een duurzaam kunststof en de woofer van dit model zorgt voor een perfecte klank voor een dergelijk compact formaat, zoals deze luidspreker. Leverbaar in beukenkleur.

Als iemand me betere kan aanraden? Graag!
Maximaal 180 euro per stuk...

Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 23:39.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 23:51
forum.scholieren.com
Of eventueel toch de 2 x MISSION M74 235 bij Stassen die King ook al aanbevool?

Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 01:57
Verwijderd
Ik zou trouwens zéker even luisteren naar Marantz; voor de muziek waar ik naar luister klinkt Marantz nét even iets fijner (lees: voller) dan Denon. Denon (1603 en 1803) heb ik als een stukje klinischer ervaren dan de wat zachtere Marantz (SRxx00). Let wel; dit zijn DTS-versterkers, geen "normale".

Schijnen merkeigen dingetjes te zijn. Niet duidelijk aanwezig, maar wanneer je geconcentreerd luistert (en de mogelijkheid hebt om snel te switchen van amp, zoals bij Hobo Hifi te Arnhem 't geval is) hoor je 't wel.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 02:00
Verwijderd
Citaat:
Of eventueel toch de 2 x MISSION M74 235 bij Stassen die King ook al aanbevool?

Ga luisteren! Niets is toch zo mooi als 't kijken, ruiken & proeven in een hifizaak! -- Schroom niet; bel desnoods even op dat je een middagje wilt komen kwijlen en wanneer dat 't beste uitkomt. Die verkopers genieten d'r zélf ook vaak van.

Toen ik een poos terug nog zat te denken aan een DTS-versterker heb ik ook een poos in Hobo te Arnhem vertoefd, en daarvoor nog bij Eltink in Zevenaar. De verkoper kwam trouwens heel cool naast me zitten omdat-ie Symphony X wel erg gaaf vond :>
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 03:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Toen ik een poos terug nog zat te denken aan een DTS-versterker heb ik ook een poos in Hobo te Arnhem vertoefd, en daarvoor nog bij Eltink in Zevenaar. De verkoper kwam trouwens heel cool naast me zitten omdat-ie Symphony X wel erg gaaf vond :>
Lekker gezoend?
Oud 23-11-2002, 10:01
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik heb me laten vertellen dat die zuilluidsprekers toch een beetje overkill zijn voor mijn kleine kamer van 4 bij 4 meter.
Als iemand me betere kan aanraden? Graag!
Maximaal 180 euro per stuk...
nou, nee ik vind van niet. een vriend van me heeft een kamer van ongeveer dezelfde afmetingen (misschien wel kleiner) en heeft ook een stel mission zuilen en een marantz versterker. absoluut geen overkill, maar hij heeft dan ook geen super zwaar model versterker..

als ik jou was zou ik toch voor zuilen gaan, ook ivm de langere termijn, grotere luidsprekers hebben meer vermogen.
maar ja, zoals dobermann al zei, ga eens luisteren bij een hifi-zaak
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:30
Verwijderd
Eigenlijk bestaat overkill niet, net zoals het vrijwel niet denkbaar is dat een versterker te zwaar is voor bepaalde luidsprekers. Je kunt beter een krachtige versterker hebben en minder hoog belastbare luidsprekers dan andersom.

Als jij zuilen in je kamer van 4x4 zet, is dat echt geen overkill. Want wat gebeurt er in een kamer die te 'klein' is? Je hoort een aantal lage tonen niet goed omdat de golflengte van die tonen zo groot is dat ze niet voluit in je kamer passen. Hoe groter de afstand van de luidspreker tot de muur, hoe lager de laagst hoorbare frequentie in jouw kamer.

Als je dus lichtere (lees: kleinere) luidsprekers koopt, mis je die lage tonen sowieso. Dan kun je beter grotere luidsprekers kopen en die tonen niet horen door de kamer. Want je weet, wat we níet horen, beďnvloedt wel wat we wél horen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 09:01
forum.scholieren.com
Zitten er eigenlijk ook kabels bij die boxen om op de versterker aan te sluiten?

(volgens mij is dit een stomme vraag.. )
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Zitten er eigenlijk ook kabels bij die boxen om op de versterker aan te sluiten?

(volgens mij is dit een stomme vraag.. )
meestal wel, maar ik zou deze vervangen door dikkere en betere kabels (een beetje luidsprekerkabel hoeft sowieso niet echt duur te zijn)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 10:43
forum.scholieren.com
Het budget is helaas wat lager geworden..
Maximaal 700 euro heb ik nog.

Kan niemand me nog een goede set versterker + luidsprekers aanbevelen?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 18:08
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Het budget is helaas wat lager geworden..
Maximaal 700 euro heb ik nog.

Kan niemand me nog een goede set versterker + luidsprekers aanbevelen?
Dan zou ik eens gaan kijken bij Vogelzang in de winkel, zag daar toen ik mijn dvd speler aangeschaft heb wel een aantal interessante versterkers voor weinig geld.. Marantz en NAD onder andere.

€ 179.00

Ik heb ze nog niet gehoord maar dat lijken me wel bakbeesten, zijn iig erg grote zuilen. Maar het zijn meer het budget model zuilen van Dali, gelukkig is Dali een goed merk Zeker wel interessant..

Marantz PM8000, misschien iets boven je budget.. prijs rond de 450-500 euro. Wel een erg goede versterker met 2x105 watts vermogen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 11:06
gna
gna is offline

Slechts 13 euro!
Oud 04-12-2002, 15:11
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
meestal wel, maar ik zou deze vervangen door dikkere en betere kabels (een beetje luidsprekerkabel hoeft sowieso niet echt duur te zijn)
Reken op plm 5 euro per meter. Dan heb je Translator White Connection, 2x2.5mm2, naar mijn smaak de kabel met de beste prijs/prestatieverhouding.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 22:17
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:

Slechts 13 euro!
*rtflmfmao*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 22:19
Verwijderd
Maar ja ik zou inderdaad doen wat Dobermann en King zeggen gewoon een cd meenemen, niet TMF hitzone maar een cd waar je écht goed mee zou kunnen testen en dan gewoon proberen. Niet te snel iets kopen en je goed laten informeren. Vertel de verkoper ook hoe je kamer eruit ziet enzo (qua grootte)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 01:02
Verwijderd
Die Marantz PM8000 is zéker mooi; maar alleen zo godvergetes jammer dat d'r zoveel knoppen op zitten. Mijns insziens horen d'r maar 2 grote knoppen op te zitten: input selector en volume. That's it. Oh, een aan- en uitknop is ook OK alsmede een koptelefooningang. Meer niet.

En een échte held ben je wanneer je analoge volumemetertjes op je versterker hebt. Ik geloof dat Onkyo ze nog maakt. Dan ben je duidelijk de bink, want als er *iets* cool is dan zijn 't wel analoge klokjes. Mijn oude ITT-versterker had ze ook :/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten