Advertentie | |
|
![]() |
|
geen dolby digital ofzo.. budget is te laag om dan een fatsoenlijke set samen te stellen..
als ik jou was zou ik denken aan merken als Marantz,NAD,Bowers & Wilkins, Mission,KEF,Dali... dit haal je bijv bij Stassen Hifi (www.stassen.nl) Marantz & Mission set MARANTZ PM 80 SE 525 2 x MISSION M74 235 ----------------------------------- 995 euro's NAD & Dali set NAD C350 473 2 x DALI BLUE S 6006 317 ----------------------------------- 1010 euro's etc. je kunt alles beluisteren bij Stassen dus een persoonlijke keuze maken |
![]() |
|
![]() |
Bedankt King, aan jou heb ik iets
![]() Ik had zelf trouwens een gekeken, bij de vogelzang hebben ze dit: --- Denon PMA-655 versterker € 399.00 ![]() De geintegreerde versterkers van Denon zijn al jarenlang een referentie in de hifi-wereld. Aan de uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding ligt ten grondslag het feit dat de technologische vooruitgang (sinds de komst van digitale media) bij Denon steeds naar een hoger niveau wordt getild. Specificaties: 2 x 85 watt, Record Out functie, Pre Out aansluiting voor uitbreiding, 4 luidsprekeraansluitingen, incl. afstandsbediening. DALI AXS8000 zuilluidspreker € 179.00 ![]() Fraai van vormgeving en mooi afgewerkte vloerstaande luidspreker. Dit model klinkt buitengewoon goed met een eenvoudige tweeweg opstelling en een belastbaarheid tot 120 Watt. De basreflexpoorten aan de voorzijde realiseren een volle, krachtige laagweergave. Dit setje gaat me in totaal kosten: 399 + 179(*2) = 757 euro Wat vinden jullie hiervan? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb me laten vertellen dat die zuilluidsprekers toch een beetje overkill zijn voor mijn kleine kamer van 4 bij 4 meter.
Dus ik heb naar kleine boxen gekeken en kwam deze tegen: Mission 780 boekenplankluidspreker € 179.00 ![]() Tweeweg luidspreker met een uitmuntende geluidskwaliteit. Het conusmateriaal is van een duurzaam kunststof en de woofer van dit model zorgt voor een perfecte klank voor een dergelijk compact formaat, zoals deze luidspreker. Leverbaar in beukenkleur. Als iemand me betere kan aanraden? Graag! Maximaal 180 euro per stuk... Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 23:39. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou trouwens zéker even luisteren naar Marantz; voor de muziek waar ik naar luister klinkt Marantz nét even iets fijner (lees: voller) dan Denon. Denon (1603 en 1803) heb ik als een stukje klinischer ervaren dan de wat zachtere Marantz (SRxx00). Let wel; dit zijn DTS-versterkers, geen "normale".
Schijnen merkeigen dingetjes te zijn. Niet duidelijk aanwezig, maar wanneer je geconcentreerd luistert (en de mogelijkheid hebt om snel te switchen van amp, zoals bij Hobo Hifi te Arnhem 't geval is) hoor je 't wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toen ik een poos terug nog zat te denken aan een DTS-versterker heb ik ook een poos in Hobo te Arnhem vertoefd, en daarvoor nog bij Eltink in Zevenaar. De verkoper kwam trouwens heel cool naast me zitten omdat-ie Symphony X wel erg gaaf vond :> |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
als ik jou was zou ik toch voor zuilen gaan, ook ivm de langere termijn, grotere luidsprekers hebben meer vermogen. maar ja, zoals dobermann al zei, ga eens luisteren bij een hifi-zaak ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eigenlijk bestaat overkill niet, net zoals het vrijwel niet denkbaar is dat een versterker te zwaar is voor bepaalde luidsprekers. Je kunt beter een krachtige versterker hebben en minder hoog belastbare luidsprekers dan andersom.
Als jij zuilen in je kamer van 4x4 zet, is dat echt geen overkill. Want wat gebeurt er in een kamer die te 'klein' is? Je hoort een aantal lage tonen niet goed omdat de golflengte van die tonen zo groot is dat ze niet voluit in je kamer passen. Hoe groter de afstand van de luidspreker tot de muur, hoe lager de laagst hoorbare frequentie in jouw kamer. Als je dus lichtere (lees: kleinere) luidsprekers koopt, mis je die lage tonen sowieso. Dan kun je beter grotere luidsprekers kopen en die tonen niet horen door de kamer. Want je weet, wat we níet horen, beďnvloedt wel wat we wél horen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
DALI AXS8000 zuilluidspreker € 179.00 Ik heb ze nog niet gehoord maar dat lijken me wel bakbeesten, zijn iig erg grote zuilen. Maar het zijn meer het budget model zuilen van Dali, gelukkig is Dali een goed merk ![]() ![]() Marantz PM8000, misschien iets boven je budget.. prijs rond de 450-500 euro. Wel een erg goede versterker met 2x105 watts vermogen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar ja ik zou inderdaad doen wat Dobermann en King zeggen gewoon een cd meenemen, niet TMF hitzone maar een cd waar je écht goed mee zou kunnen testen en dan gewoon proberen. Niet te snel iets kopen en je goed laten informeren. Vertel de verkoper ook hoe je kamer eruit ziet enzo (qua grootte)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Die Marantz PM8000 is zéker mooi; maar alleen zo godvergetes jammer dat d'r zoveel knoppen op zitten. Mijns insziens horen d'r maar 2 grote knoppen op te zitten: input selector en volume. That's it. Oh, een aan- en uitknop is ook OK alsmede een koptelefooningang. Meer niet.
En een échte held ben je wanneer je analoge volumemetertjes op je versterker hebt. Ik geloof dat Onkyo ze nog maakt. Dan ben je duidelijk de bink, want als er *iets* cool is dan zijn 't wel analoge klokjes. Mijn oude ITT-versterker had ze ook :/ |
Advertentie |
|
![]() |
|
|