Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit is het laatste nieuws:
'Kleisterlee lies' De politie is er inmiddels in geslaagd om contact te leggen met de gijzelnemer. Woordvoerster Florax wil niet zeggen hoe de gesprekken met hem verlopen. De situatie in de toren is volgens haar op het moment "rustig". In opdracht van de gewapende man zijn op de ramen van de Rembrandtoren papieren geplakt met teksten als "Kleisterlee lies" en "We mislead". Kleisterlee is bestuursvoorzitter van elektronica-concern Philips. Het lijkt er daarom op dat de gijzelnemer zich heeft vergist in het doelwit van zijn actie: Philips zit sinds vorig jaar zomer niet meer in de Rembrandttoren, maar in de ernaast gelegen Breitnertoren. Rond de toren is ongeveer honderd man politie op de been. Ook de brandweer en explosievenexperts van de politie zijn aanwezig. Amerikaanse bedrijven In de Breitnertoren werken 470 mensen. In de Rembrandttoren zijn 56 bedrijven gevestigd. Volgens de Kamer van Koophandel gaat het onder meer om de Amerikaanse beleggingsadviseurs Merrill Lynch en Lehman Brothers, advocatenkantoor Hoegen/Dijkhof en het headhuntersbureau Heidrick & Struggles. Marcel Faber van het headhuntersbureau Heidrick & Struggles, op de twaalfde etage, omschrijft de situatie als "een enge stilte waar het normaal heel bedrijvig is". Volgens Faber waren de reacties in eerste instantie "luchtig", tot de ernst van de situatie doordrong. Vanuit het gebouw wordt druk getelefoneerd met het thuisfront. De werknemers van alle 56 bedrijven in de toren zitten in feite opgesloten. De liften staan stil en niemand mag het gebouw in of uit. De omgeving van de toren wordt ontruimd. Trein- en metroverkeer in de omgeving is op last van de politie inmiddels volledig stilgelegd. De vijfduizend studenten van de naastgelegen Hogeschool van Amsterdam worden op dit moment uit hun lokalen gehaald. Eerder moesten studenten en medewerkers op last van de politie binnenblijven. Consumentenbond De consumentenbond zegt de gijzelnemer te kennen. Woordvoerder E. van Kouwen heeft de man diverse keren contact gehad met de bond. Hij zou lid zijn en regelmatig hebben geklaagd over breedbeeldtelevisie. De bond nam steeds kennis van zijn mening, maar maar zag geen reden verdere actie te ondernemen, aldus de woordvoerder. De consumentenbond verwerkt jaarlijks 250.000 telefoontjes. _____________________________________________ bron: nos Overigens is het vandaag precies een half jaar geleden dat de 2 vliegtuigen New York binnenvlogen. Misschien heeft het daar ook wel (indirect) mee te maken. |
![]() |
|
![]() |
ik moes om kwart over 9 beginnen opschool...
om half 10 zag ik allemaal smeris aan komen rijden....alles werdt afgezet...om 10 uur mochten we weg omdat het lesmatriaal er nog niet wasofzo... in de metero terug naar centraal werd vlak voor station amstel omgeroepen dat er wegens veiligheids overwegingen de metro en treinen niet stopte op het station.... vet lomp allemaal voor een dom tvtje... Btw ik zit ongeveer 150 meter van de toren op school... |
![]() |
||
Citaat:
en ik hoop dat deze trieste zaak snel voorbij is. ik hoop dat de kaper op een volwassen manier gaat praten met de politie. al heb ik mijn twijfels over die kaper. *hoopt voor haar boer dat de treinen enzow snel weer rijden en dat hij snel veilig naar huis kan* *hoopt dat alles met een sisser afloopt* |
![]() |
||
Citaat:
[edit]sorry voor het woord[/edit] [Dit bericht is aangepast door M n M (11-03-2002).]
||
Citaat:
||
Citaat:
Groeten van een Klootzak
|
![]() |
Na ruim zeven uur is de gijzelingsactie in de Amsterdamse Rembrandttoren voorbij. Volgens de laatste berichten is de gijzelnemer inmiddels overleden. Hij zou op het toilet twee kogels door het hoofd hebben geschoten, waarna hij met spoed naar een ziekenhuis is vervoerd. De politie heeft echter inmiddels bevestigd dat hij dood is.
|
![]() |
|
crazy ella : iedereen is weggestuurd daar
ik fietse er langs, en ze waren best relaxed allemaal.. ze vonden die man allemaal een beetje gekk ik ook.. tis precies een half jar geleden van 11 september om ongeveer dezelfde tijd dat is dan toch niet alleen om een breedbeeld tv?
||
Citaat:
|
voordat de hogeschool die er naast zet ontruimd werd hadden een zooi studenten als reactie op de 'affiches' voor de ramen van de Rembrandttorengroot EVEN APELDOORN BELLEN uitgeprint en voor het raam gehangen
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Coole actie
Ik kan me ook zo godsgruwelijk ergeren aan die onzin die altijd verkocht wordt als 'het nieuwste van het nieuwste'. De flop met CD-i en DCC...ze smeren alles maar aan omdat het goed en nieuw zou zijn, maar succes worden ho maar. Breedbeeld-TV is ook de grootst mogelijke onzin, net zoals (in mijn audiofiele oren) Dolby Surround. Maar om daar nu een toren met inhoud voor te gaan gijzelen... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Stff (11-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja maar, Die zwarte balken dekken toevalig wel een deel van het beeld af ja ! -Desecrator
||
![]() |
Citaat:
Suzan
|
![]() |
|
|