Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2002, 12:04
Boogie
Boogie is offline
of moet er iemand anders komen? Ad Melkert lijkt op het eerste gezicht niet bepaald de sterke figuur die de Partij van de Arbeid van een crisis moet weerhouden.

Moet hij wel lijsttrekker blijven?
Of moet Wim Kok nog 4 jaar verder?
Of moet er een andere bekende uit de partij naar voren worden geschoven zoals Jeltje van Nieuwenhoven of Rob Oudkerk?
Of moet er een heel nieuw iemand komen?
Oud 12-03-2002, 12:08
Dutchy15
Dutchy15 is offline
HILVERSUM VVD-coryfee Wiegel sluit niet uit dat premier Kok terugkomt op zijn besluit politiek Den Haag te verlaten, maar voor "nog een rondje" kiest.Wiegel zei dit in Buitenhof in reactie op het lijsttrekkersdebat,waarin Melkert,PvdA, "nog slechter" was dan VVD'er Dijkstal. Wiegel vindt het logisch dat de PvdA en zijn eigen VVD de komende weken in de verkiezingscampagne de sterkste troeven inzetten.Bij de VVD is dat in de ogen van Wiegel minister Zalm van Financien. Als de VVD in de regering blijft,moet de partij samenwerking met Pim Fortuyn niet uitsluiten,vindt Wiegel.Minister Jorritsma wil die samenwerking niet.

--------------------------------------
ikdenk dat als de PvdA niet snel beter gaat dat Kok idd wat langer meegaat, hoop ik dan.
het CDA heeft het onderwijs en zorg helemaal verneukt een aantallen jaren geleden en VVD en PvdA hebben het wat verbeterd, maar er is nog veel te doen. vooral de VVD heeft kwa onderwijs en zorg de PvdA tegengehouden(pvda links, vvd rechts, dus je snapt wel wat ik bedoel..)
ik vind dat ze meoten kiezen voor de sterkste in de partij, daarmee bedoel ik die ene die het het best gedaan heeft in de ogen van een groot deel van de bevolking, dat zou voor zover ik weet Kok zijn die nog mee kan doen...

------------------
goed voor jezelf zorgen is het beste geschenk dat je anderen kunt geven!

[Dit bericht is aangepast door Dutchy15 (12-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 12:10
DruidessI
DruidessI is offline
Ik denk niet dat veel mensen nog vertrouwen hebben in Melkert.
PvdA kan beter op zoek gaan naar een ander!

Suzan
Oud 12-03-2002, 12:26
Verwijderd
Citaat:
DruidessI schreef:
Ik denk niet dat veel mensen nog vertrouwen hebben in Melkert.
PvdA kan beter op zoek gaan naar een ander!

Suzan
Inderdaad, Jeltje van Nieuwenhoven lijkt mij daar wel wat voor.

Een heel fris nieuw iemand zou ook wel goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:22
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Inderdaad, Jeltje van Nieuwenhoven lijkt mij daar wel wat voor.

Een heel fris nieuw iemand zou ook wel goed zijn.
Hmm... komt mij wat meer over als 'gezellige theetante die het leuk doet als voorzitster vd Tweede Kamer', maar niet als sterk politiek leidende. Kan aan mij liggen.

En met een nieuw iemand.. bij het CDA heeft het goed uitgepakt, maar die waren er ettelijke maanden eerder mee en bovendien staat de PvdA imho de laatste jaren bekend als 'betrouwbaar' door de continuïteit (zoals ook de VVD).
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

En met een nieuw iemand.. bij het CDA heeft het goed uitgepakt, maar die waren er ettelijke maanden eerder mee en bovendien staat de PvdA imho de laatste jaren bekend als 'betrouwbaar' door de continuïteit (zoals ook de VVD).

CDA goed uitgepakt? Ze zijn inderdaad uit die hele affaire gekomen en trekken weer wat kiezers.
Maar Balkenende, ik vind hem haast nog erger dan Fortuyn. Godskolere, wat een mietje, in dat "debat" probeerde hij iedereen te vriend te houden, hij loopt ook als een klein hondje achter Pimmetje aan enz. enz.

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:29
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
CDA goed uitgepakt? Ze zijn inderdaad uit die hele affaire gekomen en trekken weer wat kiezers.
Maar Balkenende, ik vind hem haast nog erger dan Fortuyn. Godskolere, wat een mietje, in dat "debat" probeerde hij iedereen te vriend te houden, hij loopt ook als een klein hondje achter Pimmetje aan enz. enz.
En desondanks staan er heel wat meer positieve dingen in de kranten over hem dan over bijv. Melkert of Dijkstal. (van wat ik de laatste tijd gelezen heb, althans)
Sowieso, hij is vziw vaker 'in beeld' geweest dan de meeste andere lijsttrekkers (buiten PF dan).

Dat het een Harry Potter-lookalikend mietje is, ok, daar ben ik het ook wel mee eens, maar dat is niet de richtlijn voor het stemmen.

Je wou toch niet zeggen dat het *niet* goed heeft uitgepakt dat ze nu Balkenende hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Je wou toch niet zeggen dat het *niet* goed heeft uitgepakt dat ze nu Balkenende hebben?

Over zijn uiterlijk heb ik het niet, als ik dat er bij neem. Dan is het helemaal...

Maar ik vind hem gewoon geen sterkte punten hebben, hij zegt dat een multiculturele samenleving niet kan werken (Pim zegt het een wat eerder, en hij volgt )en daardoor trekt hij volgens mij de stemmen. Inhoudelijk is het niets, wat sociaal beleid betreft bijvoorbeeld. Vind ik dan...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:38
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Ik denk dat een nieuwe persoonlijk wel goed is. Echter vind ik ook dat mensen teveel op indrukken afgaan en zich niet genoeg verdiepen, maar ja dat hoort nu eenmaal bij democratie
Oud 12-03-2002, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Mister Nygaard schreef:
Echter vind ik ook dat mensen teveel op indrukken afgaan en zich niet genoeg verdiepen, maar ja dat hoort nu eenmaal bij democratie
Dat is ook zo, de PvdA is inhoudelijk denk ik veel beter dan LPF maar hoe breng je dat over aan de mensen? Met iemand die charisma heeft...Melkert heeft dat niet. Helaas letten mensen daar erg op.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:50
Dutchy15
Dutchy15 is offline
met de CDA wordt t nog erger met het onderwijs en de zorg. LPF ook, want die wil nix meer uitgeven.
de VVD die boeit dat ook niet echt.

verder denk ik wel dat PvdA, VVD, CDA, GL, D66 wel wat meer kwalitatieve inhoud in hun programma enzo hebben dan bijv. LN en LPF, jan nagel is gewoon een vieze oplichter(ik woon in hilversum waar hij dus van 15 naar 9 is gezakt, wethouder van verkeer was, het verkeer van hilversum heeft verneukt en nou gelukkig is opgerot) en pim die heeft dan wel goed commentaar enzo en heeft soms gelijk, maar als iemand hemvraagt om oplossing begint hij uit pure wanhoop te schreeuwen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
oplossing begint hij uit pure wanhoop te schreeuwen.

Dan roept hij: "meneer/mevrouw dat is demagogie!"

Waar hij dat dan op basseert
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:05
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Dan roept hij: "meneer/mevrouw dat is demagogie!"

Waar hij dat dan op basseert
idd, en tja waar hij dat op basseert...:/

(kappen met die kakkerwoorden van hem, ik wordt echt ziek van dat taal dat hij gebruikt )

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
idd, en tja waar hij dat op basseert...:/

(kappen met die kakkerwoorden van hem, ik wordt echt ziek van dat taal dat hij gebruikt )

Nja mij maakt het niet uit, ik leer weer nieuwe woorden Ik had er nog nooit van gehoord
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:16
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Nja mij maakt het niet uit, ik leer weer nieuwe woorden Ik had er nog nooit van gehoord
woorden leren heb ik die gast niet voor nodig

ik had er btw ook nog nooit van gehoord
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
woorden leren heb ik die gast niet voor nodig

ik had er btw ook nog nooit van gehoord

"Ophitsen van de menigte"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 15:19
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Boogie schreef:
of moet er iemand anders komen? Ad Melkert lijkt op het eerste gezicht niet bepaald de sterke figuur die de Partij van de Arbeid van een crisis moet weerhouden.

Moet hij wel lijsttrekker blijven?
Of moet Wim Kok nog 4 jaar verder?
Of moet er een andere bekende uit de partij naar voren worden geschoven zoals Jeltje van Nieuwenhoven of Rob Oudkerk?
Of moet er een heel nieuw iemand komen?
Ik als PvdA-aanhanger en tevens JS'er hoop dat Melkert snel inziet dat hij zich, voor zijn eigen bestwil en die van de partij, beter terug kan trekken. Nu Kok zich al een beetje gaat bemoeien met de campagne staat hij al vrij voor l*l en zo kan het nog veel gênanter voor hem gaan worden Ik vond Melkert toch al niet zo'n goed idee.. hij heeft helemaal geen uitstraling en dan kun je wel zeggen dat het daar niet om gaat, maar daar gaat het wel degelijk om! Zo'n man moet toch een beetje het gezicht van een land worden, mensen moeten er vertrouwen in hebben. Kok was daar perfect voor met z'n opa-achtige uitstraling, Melkert daarentegen is net zo'n ijspegel
Maar goed, ondanks dat zou ik er maar niet op rekenen dat Kok nog vier jaar door gaat, wat ik best jammer vind want ik ben best into Wim dus ik hoop maar dat ze iemand anders naar voren gaan schuiven. Jeltje vind ik op zich wel een goede en logische optie, ze staat tenslotte niet voor niks op nummer 2 op de Lijst
Rob Oudkerk lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, hij is immers zelf uit de Kamer gestapt (na 15mei bedoel ik) en hij is ookal lijsttrekker van A'dam.

Oud 12-03-2002, 15:50
Floef
Floef is offline
Ook al is hij misschien een goeie gast, hij kan beter opstappen, want hij staat niet echt goed in de media en dus ook niet onder de kiezers. Uitstraling blijkt toch heel belangrijk te zijn en dat heeftie niet naar het positieve. Dus willen de PvdA goeie campagne maken, moeten ze nu iemand anders naar voren schuiven...

Verder moet die belaglijke Wiegel ook z'n *mond* houden. Die kan beter met Bolkenstein naar Fortuyn overstappen.
Oud 12-03-2002, 18:35
NN
NN is offline
Ik vind Melkert wel een goede opvolger van Kok. Hij heeft zich zelf al bewezen door niet te zwichten voor de populistische taal van Fortuyn zoals CDA (rake uitspraken van Balkenende) en VVD (rake uitspraken van rechts erelid Wiegel). Melkert doet niet mee aan dit kiezersbedrog.
Oud 13-03-2002, 08:22
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik vind Melkert wel een goede opvolger van Kok. Hij heeft zich zelf al bewezen door niet te zwichten voor de populistische taal van Fortuyn zoals CDA (rake uitspraken van Balkenende) en VVD (rake uitspraken van rechts erelid Wiegel). Melkert doet niet mee aan dit kiezersbedrog.
door Fortuyn de rug toe te keren? ik vond dat eerder kinderachtig
Oud 13-03-2002, 11:48
Genesis
Genesis is offline
Melkert is geen goed politicus is mijn mening. Zoals hij zich in het debat op tv op de avond van de gemeenteraadsverkiezingen opstelde tegenover de heer Fortuyn, vind ik uitermate kinderachtig en absoluut niet op het niveau van wat een lijsttrekker van de PvdA zou moeten zijn.
Je zult maar op hem gestemd hebben: hij zal ongetwijfeld leuke dingen te zeggen hebben, maar als hij dat hele debat zn bek niet open trekt heb je daar niets aan. En je kan veel van Fortuyn zeggen, of je het nu met hem eens bent of niet, hij zegt WEL waar hij voor staat, en hij trekt WEL zijn bek open. Stem je op hem, weet je zeker dat je gehoord wordt, want hij heeft zichzelf een gezicht gegeven. Een identiteit. Dat vind ik een van de weinige sterke dingen van Fortuyn.

Een lijsttrekker moet een gezicht vormen, en Kok kon dat heel goed. Melkert verdomt dat gewoon, en is daarom het lijsttrekkerschap niet waardig vind ik persoonlijk.
Ik denk persoonlijk niet dat Kok nog terug zou willen komen, maar wil hij dat toch, dan is dat een beter alternatief dan Melkert. Wil Kok het niet, dan heb ik te weinig kennis van zaken van de PvdA om een ander aan te kunnen dragen, dat doe ik dus niet. Dan denk ik dat de PvdA zelf oud en wijs genoeg is om een goed alternatief aan te kunnen dragen.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 21:01
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
is het niet een beetje kort dag om nu nog een nieuwe lijsttrekker te gaan aanwijzen?

ik vind absoluut niet dat melkert het goed doet, maar ik zie op dit moment geen andere opties eigenlijk, ik denk ook niet dat kok nog 4 jaar langer doorgaat...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 22:59
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik hoop dat Melkert aanblijft als lijsttrekker en zijn amateuristische werkwijze voortzet zodat de PVDA eens niet de grootste partij van Nederland wordt.
Reageren

Regels voor berichten