Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik kan me het uitgangs punt van de COC erg geod voorstellen. Ik word ondertussen zowiezo nogal ziek van mensen die wegens "gewetensbezwaren" andere plichten hebben dan mensen die dat niet hebben. Homohuwelijk is door de wet goedgekeurd, daar heb je als ambtenaar maar mee te leven, if not, dan doe je maar helemaal geen huwelijksvoltrekkingen.
|
![]() |
Als er genoeg ambtenaren zijn die wél homohuwelijken willen sluiten, dan hoef je van de rest toch niet te eisen dat zij dat ook doen? Kan me best voorstellen dat je dat niet wilt doen uit wat voor overwegingen dan ook. Registreer gewoon ff wie van de ambtenaren het wel wil en wie niet, dan krijg je daar ook geen problemen mee. Bij nieuwe ambtenaren kan je misschien eisen dat ze het wel _moeten_ doen, maar wat mij betreft hoeft dat ook niet..
|
![]() |
||
Citaat:
Hmm..ergens is het natuurlijk wel zo dat veel ambtenaren begonnen zijn voordat dit mogelijk was..valt misschien wel wat voor te zeggen... Maar, zeker in het geval van nieuwe ambtenaren , het hoort gewoon bij je werk, als je het niet wil heb je pech en ga je maar wat anders doen.
|
Huwelijk is gewoon een christelijke/joodse traditie die tussen een man en een vrouw hoort te zijn.
als er dan 2 mannen of 2 vrouwen willen trouwen dan doen ze dat maar lekker ik persoonlijk heb daar niks op tegen, als ik ambtenaar was zouden ze best bij mij mogen komen om dat te doen, maar ze hebben ook maar te accepteren dat er mensen zijn die de traditie liever hoog houden en die dus bezwaren hebben imho. bovendien zijn er gewoon genoeg ambtenaren die geen gewetensbezwaren hebben, dan moeten ze die maar opzoeken om te trouwen. Ambtenaartje pesten door als homo-couple expres naar een ambtenaar met bezwaren op zoek te gaan is gewoon zwak en zielig. en het COC vind ik hypocriet omdat ze altijd maar schreeuwen om tolerantie terwijl ze iedereen die het niet met hun ideeen eens is meteen afzeiken. zoals de ambtenaren met gewetensbezwaren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maak een lijstje met alle ambtenaren die wel het homohuwelijk willen sluiten en laat de nieuwe ambtenaren er vantevoren goed van doordrongen zijn dat er zoiets is als een homohuwelijk. |
![]() |
|
![]() |
zolang er mensen zijn die ze wel willen binden is er toch nix aan het handje.
Ik vind het geen probleem, zo zouden meer dingen geregelt moeten worden zoals bijv. donorschap->iedereen donor tenzij je bezwaar maakt.
||
Citaat:
|
![]() |
Het punt is dat een ambtenaar eigenlijk een verlengde is van de wet en een ambtenaar moet de wet dus uitvoeren. Als de wet stelt dat homo's mogen trouwen dan moet die ambtenaar zich daarvoor beschikbaar stellen of ander werk zoeken.
Wat zouden we er bijvoorbeeld van zeggen als een (racistische) ambtenaar een huwelijk tussen een blanke vrouw een een neger weigert te sluiten en zich daarbij beroept op gewetensbezwaren aangezien zijn ideologie voorschrijft dat het ras 'zuiver moet worden gehouden'.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik snap ook niet dat in een land waar kerk en staat gescheiden zijn het nog steeds mogelijk is dat mensen recht tegen de grondwet ingaan uit naam van iets triviaals als 'geloof'.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ambtenaren die homohuwelijken weigeren zijn blijkbaar een dusdanig lage intelligentie toegedaan dat ze niet geschikt zijn voor het vak.
Hee en wat is er nog zo speciaal aan het huwelijk? (Althans op de manier waarop we dat nog altijd laten voltrekken, vol beloftes en beperkingen...is dat liefde?) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Enquête homoseksualiteit Cherryheart | 20 | 29-10-2013 15:15 | |
De Kantine |
Wat kun je niet waarderen? #Miljard+3 Verwijderd | 500 | 16-12-2011 23:35 | |