Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2002, 20:05
tester34
tester34 is offline

CONDUCTEURS NS MISHANDELEN 22-JARIGE REIZIGER
NIJMEGEN - Een 22-jarige Nijmegenaar is maandagmorgen 18 maart vroeg door medewerkers van de NS mishandeld. Zij sloten hem op het Stationsplein in Nijmegen met vijf mensen in en sloegen hem. Aan de mishandeling ging een scheldpartij vooraf. De man heeft bij de politie aangifte gedaan.
De Nijmegenaar wilde met zijn vriendin de trein nemen. Zij kochten een kaartje, maar verzuimden ook een kaartje te kopen voor de fietsen die zij in de trein wilden meenemen. De twee kregen van een conducteur toestemming om door te lopen. Een andere conducteur wilde echter dat zij toch een kaartje gingen kopen. Daarop besloot het tweetal alsnog te gaan fietsen. Bij het verlaten van het perron schold de 22-jarige de onwillige conducteur uit.

Toen de man en zijn vriendin het NS-station wilden verlaten, kwam een groepje NS-medewerkers, onder wie de twee conducteurs, op de Nijmegenaar af. Na een woordenwisseling mishandelden zij de man. De politie en de NS onderzoeken de zaak.
Bron: www.nu.nl / OV-nieuwsbrief, 18 maart 2002
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2002, 20:09
Aafster
Aafster is offline
jezus.. dat dit gebeurd.. okeej die man zat fout dta hij de conducteur uitschold.. maar om hem dan een beetjuh in elkaar te gaan meppuh! beeeeeeeeeeeeeeetjuh overdreven.. enne zijn die conducteurs ook opgepakt?
Oud 18-03-2002, 20:18
Papageno
Papageno is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
jezus.. dat dit gebeurd.. okeej die man zat fout dta hij de conducteur uitschold.. maar om hem dan een beetjuh in elkaar te gaan meppuh! beeeeeeeeeeeeeeetjuh overdreven.. enne zijn die conducteurs ook opgepakt?

In hoeverre is dit bewezen? Is het niet gewoon een actie om de NS weer eens flink te naaien?\
Nouja, als het echt is gebeurd dan is dat geen stijl en ik denk dat die conducteus minstens op non-actief moeten worden gesteld.
Oud 18-03-2002, 20:19
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Papageno schreef:
In hoeverre is dit bewezen? Is het niet gewoon een actie om de NS weer eens flink te naaien?
sjah, dat is ook een optie....
Oud 18-03-2002, 20:33
Verwijderd
Hmmz dit vind ik wel types, een tijd gelden stond een stuk in de nieuwe revu, daaruit bleek toch wel dat je niet zomaar conducteur wordt. Er gaan heel wat cursusjes vooraf, en daar zal ongetwijfeld een cursus "klantvriendelijkheid" hebben bijgezeten.

Dat krijg je in vrijwel elk bedrijf...en dan hier ineens een paar man van de NS.

Mja als dit dus helemaal waar is: belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:41
autodropje
autodropje is offline
Ik vraag me af wat die mishandeling was, het hoeft lang niet perse in elkaar slaan ofzo te zijn toch?
Oud 18-03-2002, 20:59
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Ik vraag me af wat die mishandeling was, het hoeft lang niet perse in elkaar slaan ofzo te zijn toch?

sja, wie zal het zeggen. Dat is de macht van de schrijver, alhoewel nu krijgt zijn berichten toch via het anp, dat is zo objectief mogelijk als maar kan?! Mja sja zou ik dan ook wel willen weten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:57
Verwijderd
Nijmegen, 18 maart, 's morgens vroeg?

Fuck, ik heb altijd om half 4 pas college Missed the fun...again
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 22:02
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
ns is kut
net als met de bus
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 22:54
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Ik hoorde net op het nieuws dat 1 van die conducteurs ook aangifte had gedaan van mishandeling.

Whahaha, hoe grappig.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 09:49
Verwijderd
Gewoon niet met elkaar vechten jongus.

*zwaait met zijn vingertje*
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 12:08
respecTina
respecTina is offline
heel goed van die conducteurs, die man zal vast meer gedaan hebben dan een beetje schelden. hij zal ze zeker heel erg uitgedaagd hebben.
Oud 19-03-2002, 13:38
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
respecTina schreef:
heel goed van die conducteurs, die man zal vast meer gedaan hebben dan een beetje schelden. hij zal ze zeker heel erg uitgedaagd hebben.
dat is dan ook echt een reden om iemand ff in elkaar te trappen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 14:17
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
alhoewel nu krijgt zijn berichten toch via het anp, dat is zo objectief mogelijk als maar kan?!
Mwah, het ANP heeft het ook lang niet altijd goed...

Oud 19-03-2002, 14:31
maantje_2
maantje_2 is offline
tsjah
Oud 19-03-2002, 16:00
Verwijderd
de revange of the conducteurs. Ik denk dat ze het zat zijn om door de trein gejaagd te worden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 19:16
Chimera
Chimera is offline
Ik geloof dat er meer aan de hand is. Ze gaan echt niet 'zomaar' een jongen van 22 molesteren met z'n 5-en.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 22:52
jensen
jensen is offline
er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal.

En op dit moment is het nu eenmaal een "trend" om de ns een beetje naar beneden te halen. Soms gaat het er niet om dat er kwalitatief nieuws word gebracht, als het maar spectaculair is.

En inderdaad conducteur word je niet zomaar, het is echt niet een soort "melkertbaantje" ofzo. Voordat je wordt aangenomen krijg je een zeer uitgebreide psychologusche test, en meerdere gesprekken. Daarnaast krijg je tijdens de (6 maanden lange) cursus veel oefeningen met acteurs e.d.

Ik zeg niet dat de conducteurs helemaal goed hebben gehandeld, ik was er niet bij. Maar ik vind wel dat je uit moet kijken met te snel je oordeel vellen.
Reageren

Regels voor berichten