![]() |
|
![]() |
'k Ben ook linksig, maar heb er nu niet meer zoveel last van. Ik schrijf eigenlijk ook alleen maar links, want knippen en met de muis enzo doe ik rechts. Vroeger was t schrijven idd vervelend (vlekken), maar nu heb ik er niet meer zoveel last van. Mn handschrift vind ik persoonlijk ook niet zo slecht hoor.. (mn moeder wel). Mn ouders hebben me nog n tijdje geprobeerd rechts te laten schrijven, maar dat wilde ik nooit
![]() |
![]() |
|
Ik ben ook linkshandig, maar ik heb er nooit last van gehad. Ik denk dat dat komt doordat ik me van jongs af aan al heb aangepast aan de rechtshandigen. Zo knip ik bijvoorbeeld rechts met de schaar; ik kan niet links knippen.
Ripper
|
Verwijderd
|
Er zijn linkshandige mensen die van rechts naar links schrijven... Lijkt me wel verrot lastig, maar goed.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
piano/keyboard accordeon trombone moet ook kunnen fagot hobo saxofoon drum monharmonica melodica nog meer? [Dit bericht is aangepast door Leonoor (07-03-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
WTF is: trombone, fagot, hobo, melodica?? Standaard drumstel zal niet lukken; trommels moeten worden omgedraaid. Piano: tonen omdraaien Accordeon: ook die 'pianodingetjes' aan de andere kant graag [/chat mode] Mijn handschrift is echt v e r s c h r i k k e l i j k slecht. Kan wel netjes, maar dan ben ik zo een minuut bezig met een woordje ![]() [Dit bericht is aangepast door eddie (07-03-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een trombone is een koperblazer, ook wel schuiftrompet genoemd. Fagot is een houtblazer, kleiner dan een hobo en een klarinet maar hetzelfde idee. Een hobo is dus ook een houtblazer, kleiner dan klarinet, maar werkt ongeveer hetzelfde. Melodica ken ik nie. Je maakt er wel een probleem van, dat links zijn, hoor. Je moet het van de andere kant bekijken - wij linkshandigen zijn veel beter met rechts dan rechtshandigen met links, omdat wij toch veel dingen met rechts moeten doen. Muis maakt mij niet uit, ik kan um moeilijk omwisselen omdat de rest v/d familie er ook nog bij moet... En het knopje van de computer... kun je met rechts geen knopje indrukken? Dat soort dingen vind ik eigenlijk een beetje dom, ookal zat het knopje aan de linkerkant was het toch ook geen probleem geweest voor rechtshandigen... Wat de binnenzakken betreft heb je gelijk, maar je went er zo aan als er links een zit. Het schrijven is idd het vervelendst, ik veeg altijd alles uit (ook met tekenen, een nadeel, want ik teken erg veel). Het handschrift is hiero ook nie netjes, is me vaker opgevallen dat linkshandigen slordiger schrijven, misschien omdat ze de pen meer naar rechts moeten duwen, terwijl de rechtshandigen hem kunnen trekken (= rechtere lijnen). Weenie hoor... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Dit snaaaap ik niet?? Messen zijn symmetrisch, en al waren ze dat niet dan kun je toch nog cake snijden?! ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() tegenwoordig schrijf ik meestal nogal slordig, maar dat komt omdat ik vaak gewoon de moeite niet meer neem om fantsoenelijk te schrijven.. dat gevlek heb ik ook ja, maar met een goede pen kom je al een heel eind ![]() ----------- ratelderatel.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben ook links.. een linkshandige schaar kan je kopen bij de V&D, dat doe ik tenminste. Verder doe ik volgens mij alles rechts
![]() Met een multo-map is het inderdaad irritant, ik haal altijd maar de blaadjes eruit als ik moet schrijven.. of zo'n blok gebruiken. Dat met die pijltjestoetsen en zo, daar wen je zo aan om dat met rechts te doen.. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wanneer ik dan snijd, ga ik helemaal naar binnen toe (snij dus scheef). Jij niet dan? [Dit bericht is aangepast door eddie (07-03-2002).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vraag me toch af hoe linkshandige doven gebarentaal doen.
Ze kunnen moeilijk de gebaren in spiegelbeeld doen; snapt de rest het niet meer ![]() Zal wel gewoon als rechtshandige zijn. wie denkt er overigens dat over het algemeen linkshandige op sommige gebieden 'beter' zijn dan rechtshandige? In bijvoorbeeld 3D-plaatsing zijn linkshandigen beter omdat: 1) de rechter hersenhelft beter is ontwikkeld 2) de rechter hersenhelft de linker gedeelte van het lichaam aanstuurt 3) in de rechter hersenhelft dit soort functies zitten (3D-plaatsing enzo) |
![]() |
|
![]() |
MULTOMAPPEN AARGHHH.... als je daarin gwewoon op en blaadje wil schrijven datWERKTniet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een fagot is tig keer groter dan een hobo. ![]() Een hobo en een klarinet zijn allebei houtblazers, maar een hobo heeft (net als een fagot) een dubbel riet en een klarinet een enkel. Verder zijn ze heel anders gestemd en is een fagot een basinstrument (betekend dus andere sleutel). Een Melodica is een blaasinstrument, met daarop toetsen, een soort van klein keyboard erop, zeg maar. Gebarentaal kan als je links bent ook goed met rechts. Je kunt de problemen idd ook opzoeken. |
![]() |
|
sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een beetje gezeur. wat boeit het bijvoorbeeld dat het plaatje van het kopje niet naar je toe zit, maar naar de andere kant (ofzoiets) omdat je links bent?
nog iets: ik gebruik niet eens een rechtshandige muis, maar een gewone, en die zijn meer dan genoeg te koop. scharen zijn er ook linkshandig te koop, misschien ff zoeken. voor andere dingen kan je er toch gewoon aan wennen dat je ze met rechts moet doen? het lijkt mij dat als je eenmaal iets met rechts hebt aangeleerd, dat het dan best wel kan. als ik nu per sé dingen met links moest gaan doen om één of andere reden, nouja, dan moet dat maar, dat leer ik vanzelf wel aan. tsja, de meeste mensen zijn nou eenmaal rechtshandig, dus het lijkt me logisch dat ze daar de meeste spullen voor maken. maar dingen als een toetsenbord, dat die home-knopjes enzo rechts zitten ipv links, dat lijkt me echt niet dat dat boeit, je kan toch ook wel met je andere hand wat knopjes indrukken? of heb ik het nou helemaal mis? ps ik kan me best voorstellen dat er lastige dingen zijn als knippen ofzo, of snijden, maar sommige dingen vind ik gewoon gezeur.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Kee...
Die voorbeelden die ik noemde, waren alleen maar bedoeld ter illustratie. Niet dat ik me daar nou verschikkelijk aan erger ofzo, maar het gaat om het id! Ja, ik weet dat ik in mijn eerste post zei dat ik me erger, maar dit moet niet zo heel zwaar worden opgevat hoor. ![]() Ik verbaas me er gewoon over hoeveel dingen er gemaakt zijn voor rechtshandigen; dat is alles! Neem nou een auto (og jee... kom ik wéér met voorbeelden...): 1. Waarom zit het gaspedaal aan de rechter kant? (weenie of dat ook zo is bij 'engelse auto's...') 2. Waarom zit het contact aan de rechter kant van het stuur? (...same here...) Citaat:
Waarom zitten de 'hoge' tonen op een piano aan de rechter kant? 1) Omdat deze tonen het vaakst worden gebruikt ('lage' tonen zijn meer voor het ritme -> worden minder gebruikt) 2) Iets wat het vaakst wordt gebruikt, wordt gedaan met de hand (arm) waar men het best in is: rechts dus (meestal ![]() DAAROM zitten ze aan de rechter kant; piano is dus uitgevonden door iemand die rechtshandig is/was. Zelfde voor de ander 'tweehandige' instumenten... Probeer jij (als rechthandige??) maar eens iets snel en gecontroleerd te doen met je linkerhand (bijvoorbeeld de pijltjestoetsen op je toetsenbord, tijden een racespel). Dat zal je veel inspanning kosten, omdat je het niet bent gewend. En in het begin zal het je helemaal niet lukken. Tuurlijk... na veel oefenen lukt het wel. Maarja. Het is toch veel makkelijker om het met je 'goede' hand te doen? [Dit bericht is aangepast door eddie (08-03-2002).] |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En het rempedaal (minstens zo belangrijk, lijkt me ![]() Citaat:
Verder piano: is tweehandig. Voor ons net zo lastig als voor iemand anders. [Dit bericht is aangepast door Leonoor (08-03-2002).] |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Meet maar eens hoeveel ruimte je nodig hebt om het rechts de auto te starten. 5-10 cm? |
![]() |
|
Ik ben linkshandig
![]() en heb dr geen problemen mee ![]() mensen vinden t boeiend dak linkshandig ben,ma ja dat vat ik meestal nie echt ![]() Gelukkig benk nie 100% links ![]() ![]() nou jah zoals al eerder gezegt een paar kleine dingetjes die wel met schrijven te maken hebben... -een multomap is errug klote ![]() -jah en na een stuk schrijven is me hand lekker blauw wak nie leuk vind,is net ofk een 8 jarige ben die met zijn pen kloot ![]() -soms hek last met schaartjes en messen maar soms lukt t me wel alsk t met recht doe owwwwjah een hele belangrijke! met links kom ik absoluut niet door een pleister heen! hahahaha ![]() dus doek t maar met rechts dan komk dr wel doorheen alleen gaat t nie recht ![]() [Dit bericht is aangepast door Gwennygirl (08-03-2002).]
|
Verwijderd
|
Kijk hier eens!
http://www.xs4all.nl/~riksmits/lhu/lhu.html kun je ook meteen kijken in hoeverre je links- of rechtshandig bent ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Sorry ja, maar vond het gewoon een beetje onzinnig. Bij de piano maakt het *echt* niks uit. Bij sommige instrumenten wel, maar hierbij echt niet. Over de fagot, hm, groter? Ik meende altijd dat de fagot dat piepgeluid had, maar het kan zijn dat ik het verkeerde instrument voor me had. Nou ja, en ik wist tenminste dat het in dezelfde familie als de hobo en zo hoorde ![]() Over de messen... Uhm... *denkt aan de laatste keer dat ze een broodje sneed* Neej, wij hebben een scherp mes waar de linkerkant geslepen is, maar daar snijdt mijn familie net zo goed mee. De andere messen snij ik ook gewoon recht mee dus... Wat messen betreft maakt het bij mij niks uit. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|
ik heb m'n kast (van de pc) nu ook aan de linkerkant staan en ik heb 'm zowaar met links aan gezet net. dat was echt lastig, dat ik 'm niet met rechts aan kon zetten.
ohja, en ik had net een kopje, ik heb 'm 'ns ff met links vastgehouden en gedronken. dat was echt dom, ik zag het plaatje dat aan de voorkant zat niet eens. ![]() sorry, ik kan me voorstellen dat dingen lastig zijn, maar ik vind dat er een beetje overdreven wordt.
|
![]() |
ik heb er weinig problemen mee da'k links ben hoor, muis heb ik gewoon rechts, knip dan wel links met rechtste schaar maar gaat ook gewoon goed, multomap? haal gewoon blaatje eruit, leg hem aan de andere kant, als ie vol is of als je klaar bent leg je hem er weer in, ik speel ook basgitaar rechts, begon eerst links, maar ik vind juist dat je meer een voordeel er mee hebt als je links bent en je speelt rechts, want je linkerhand is veel intensiever bezig bij basgitaar spelen, dat kost een stuk meer krachten dan de rechterhand. ik eet ook gewoon met mijn vork in mijn linker en mes in mijn rechter hand, ook nooit moeite gehad met snijden ofzo. schrijven ken ik ook wel redelijk, niet extreem netjes ofzo, maar het is leesbaar als je even je best doet
![]() ik weet et niet hoor, maar volgens mij ziet eddie meer problemen dan er zijn...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
spiektips en smoesjes! handig Couscousje | 4 | 30-10-2017 06:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Handige links. Verwijderd | 4 | 21-08-2015 19:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
De Kantine |
smoesjes en spiektips! erg handig! Couscousje | 36 | 08-09-2003 18:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Internationale Betrekkingen tussen landen zijn veranderd door de oorlog op Irak Gatara | 1 | 21-05-2003 16:25 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Ons leven is niet vreemd. Vlooienband | 10 | 08-10-2002 20:53 |