Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 08:41
Verwijderd
al 4 jaar ben ik me aan het ergeren aan alle dingen wie gemaakt zijn voor/door rechtshandigen..

Voor degene die niet weten wat voor dingen:
-aanknopje van beeldscherm/computer
-'uitwerp'knopje van floppy/CD/DVD
-datum op een pak melk
-gebaksvorkjes
-opdruk op een broodzak
enz...

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
Wie van jullie is eigenlijk linkshandig?
Vind je het lastig, linkshandig zijn?
Hoe slecht is je handschrift?

(weet niet echt op welk forum dit moet...)

[Dit bericht is aangepast door eddie (07-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 09:22
Paulaah
Paulaah is offline
Ik ben linkshandig en ik heb nergens last van.. Alleen is het lastig dat als ik iets schrijf met een pen die vlekt dat ik er dan later mte mijn hand overheen ga, en daardoor alles uitveeg en mijn hele pink onderzit..
maja kan ik niet echt mee zitten ofzo..
Volgens mij heb ik er geen last van..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 09:28
Verwijderd
mwaah... tis niet dat ik er echt last van heb ofzo, maar het valt me gewoon op.

Wanneer je om heen kijkt zie je het wel.
'Ergonomische' muizen zijn zeer moeilijk verkrijgbaar voor linkshandigen... (haast niet zeg maar)

Overal waar je in een ruimte bent waar computer staan, zie je de muis aan de rechterkant liggen... Behalve bij mijn werkplek natuurlijk
Ook heb ik de muisknoppen omgedraait; knap lastig voor rechtshandigen

En d'r zijn nog meer dingen natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 12:32
Verwijderd
ik ben ook links, maar daar heb ik geen "last" van ofsow.

soms vervelend met scharen ofsow.. je moet bijna altijd je eigen mee nemen.
Met muziekinstrumenten bv. Ik wil over een paar jaartjes graag viool gaan spelen. Daar kun je niet van zeggen: ik draai de snaren even om, zoals bij een gitaar wel kan. En de uitleg in boeken over dat soort dingen is voor mij ook allemaal verkeerd om... Dat merkte ik ook toen ik gitaar leerde spelen..

ik heb m'n muis trouwens altijd rechts. Vanaf het begin afaan lag ie daar, en dat went dan

In de sport kan het handig zijn. tenminste bij badminton wel. Omdat mijn backhand aan de andere kant zit, daar rekenen ze niet op. dat kan een voordeel zijn

Ach.. soms moet je wat meer moeite doen dan een rechtshandige, maar om me daar nou aan te gaan ergeren? 't is prima zo
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 12:54
Marshall
Marshall is offline
vive la gauche!.. ben ook links... alleen irritant dat alles voor rechtshandige word gemaakt .. ga maar eens rechtshandige golfclubs kopen.. = duurder en veel minder keus. maar ja , c'est la vie
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 13:20
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
ik ben ook links, maar daar heb ik geen "last" van ofsow.
Het is ook moeilijk om er 'last' van te hebben, omdat je ermee bent opgegroeid. Had ik ook namelijk...

Maar let er maar eens op: Heeeeeeeel veel dingen zijn gemaakt voor rechtshandigen:
-jassen (binnenzak zit aan de linker kant; kun je makkelijk met rechts je portomonaie pakken)
-portomonaie (vakje met kleingeld zit aan de verkeerde kant; de 'opening' voor briefjes zit aan de verkeerde kant (of dat ding gaat verkeerd open))
-messen (snijden van cake ofzo lukt echt niet...)
-scharen (bladen zitten verkeerd om)
-multo-mappen (die k*t ringband zit in de weg)
-onze schrijfrichting (die gaan we natuurlijk niet zo snel veranderen)
-instrumenten (zei je al)
-de pijltjestoetsen op het toestenbord (en tevens die 'numpad' toetsen...)
-opdruk van kopjes (rechtshandig: opdruk naar je toe; linkshandig: opdruk van je af)

Citaat:
marianne22 schreef:
ik heb m'n muis trouwens altijd rechts. Vanaf het begin afaan lag ie daar, en dat went dan
Tja... leg de muis maar eens aan de andere kant. De eerste paar uur is het wennen, maar daarna... SUPER

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 13:32
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik ben ook links, maar kheb er nie echt last van alleen met schrijven zit ik meestal 'lekker' onder de inkt, en scharen zijn bij mij geen probleem....want ik kan niet met links knippen alleen met rechts
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:14
heavinly
heavinly is offline
'k Ben ook linksig, maar heb er nu niet meer zoveel last van. Ik schrijf eigenlijk ook alleen maar links, want knippen en met de muis enzo doe ik rechts. Vroeger was t schrijven idd vervelend (vlekken), maar nu heb ik er niet meer zoveel last van. Mn handschrift vind ik persoonlijk ook niet zo slecht hoor.. (mn moeder wel). Mn ouders hebben me nog n tijdje geprobeerd rechts te laten schrijven, maar dat wilde ik nooit
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:20
Severus
Severus is offline
Ik ben ook linkshandig, maar ik heb er nooit last van gehad. Ik denk dat dat komt doordat ik me van jongs af aan al heb aangepast aan de rechtshandigen. Zo knip ik bijvoorbeeld rechts met de schaar; ik kan niet links knippen.

Ripper
Oud 07-03-2002, 15:21
Verwijderd
Er zijn linkshandige mensen die van rechts naar links schrijven... Lijkt me wel verrot lastig, maar goed. Linkshandige scharen bestaan, moet je alleen meer moeite voor doen. En nu weet ik ook waarom een aantal kinderen uit mijn stageklas op de andere kant van hun multo-vel schrijven: ze zijn linkshandig en die ringband zit in de weg. Een vriendin van mij is ook linkshandig, maar die veegt niks uit als ze schrijft, ligt ook aan je eigen (schrijf)houding. Er zijn weinig instrumenten echt alleen voor rechtshandigen gemaakt, de snaarinstrumenten misschien, maar je kunt volgens mij best viool spelen als je links bent. Andere instrumenten bespeel je meestal echt (viool natuurlijk ook, maar de meeste toch anders dan een viool) met beide handen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
instrumenten bespeel je meestal echt (viool natuurlijk ook, maar de meeste toch anders dan een viool) met beide handen.
Welke dan??
Trompet? (nee... buizen zitten in de weg)
blokfluit? JA!
dwarsfluit? Ja!

Nog meer??

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:

Welke dan??
Trompet? (nee... buizen zitten in de weg)
blokfluit? JA!
dwarsfluit? Ja!

Nog meer??

klarinet
piano/keyboard
accordeon
trombone moet ook kunnen
fagot
hobo
saxofoon
drum
monharmonica
melodica
nog meer?

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (07-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

klarinet
piano/keyboard
accordeon
trombone moet ook kunnen
fagot
hobo
saxofoon
drum
monharmonica
melodica
nog meer?
[chat mode]
WTF is: trombone, fagot, hobo, melodica??

Standaard drumstel zal niet lukken; trommels moeten worden omgedraaid.
Piano: tonen omdraaien
Accordeon: ook die 'pianodingetjes' aan de andere kant graag
[/chat mode]

Mijn handschrift is echt v e r s c h r i k k e l i j k slecht. Kan wel netjes, maar dan ben ik zo een minuut bezig met een woordje

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:56
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
[chat mode]

[/chat mode]

Mijn handschrift is echt v e r s c h r i k k e l i j k slecht. Kan wel netjes, maar dan ben ik zo een minuut bezig met een woordje

Tjeeej, bullshit, je kunt best drummen als je links bent op en normaal drumstel. Doe ik toch ook? Piano tonen omdraaien? Wat is dat voor gelul? Ik speel al 10 jaar piano met gewone toetsen, dankjewel. En om het ff ingewikkelder te maken - met mijn rechterhand kan ik snellere loopjes maken dan met links. Gewoon omdat je met de piano rechts vaak de melodie hebt. Hier maakt linkshandig of rechtshandig dus helemaal niet uit.

Een trombone is een koperblazer, ook wel schuiftrompet genoemd. Fagot is een houtblazer, kleiner dan een hobo en een klarinet maar hetzelfde idee. Een hobo is dus ook een houtblazer, kleiner dan klarinet, maar werkt ongeveer hetzelfde. Melodica ken ik nie.

Je maakt er wel een probleem van, dat links zijn, hoor. Je moet het van de andere kant bekijken - wij linkshandigen zijn veel beter met rechts dan rechtshandigen met links, omdat wij toch veel dingen met rechts moeten doen.
Muis maakt mij niet uit, ik kan um moeilijk omwisselen omdat de rest v/d familie er ook nog bij moet...
En het knopje van de computer... kun je met rechts geen knopje indrukken? Dat soort dingen vind ik eigenlijk een beetje dom, ookal zat het knopje aan de linkerkant was het toch ook geen probleem geweest voor rechtshandigen...

Wat de binnenzakken betreft heb je gelijk, maar je went er zo aan als er links een zit.

Het schrijven is idd het vervelendst, ik veeg altijd alles uit (ook met tekenen, een nadeel, want ik teken erg veel). Het handschrift is hiero ook nie netjes, is me vaker opgevallen dat linkshandigen slordiger schrijven, misschien omdat ze de pen meer naar rechts moeten duwen, terwijl de rechtshandigen hem kunnen trekken (= rechtere lijnen).
Weenie hoor...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:59
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
[chat mode]

[/chat mode] je kunt wel zien dat jij geen piano speelt waarom zou je de tonen omdraaien? je speelt met beide handen ja, dus wat maakt 't uit. als je ze omdraait wordt 't alleen maar lastiger

volgens mij heeft linkshandig zijn daar helemaal niks mee te maken

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
-portomonaie (vakje met kleingeld zit aan de verkeerde kant; de 'opening' voor briefjes zit aan de verkeerde kant (of dat ding gaat verkeerd open))
Uh, bij mij niet...
Citaat:

-messen (snijden van cake ofzo lukt echt niet...)
*vraagt zich af of eddie wel helemaal motorisch in orde is*
Dit snaaaap ik niet?? Messen zijn symmetrisch, en al waren ze dat niet dan kun je toch nog cake snijden?!

Citaat:

-opdruk van kopjes (rechtshandig: opdruk naar je toe; linkshandig: opdruk van je af)

Boeiuh! Alsof je naar de opdruk kijkt?!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:

Het schrijven is idd het vervelendst, ik veeg altijd alles uit (ook met tekenen, een nadeel, want ik teken erg veel). Het handschrift is hiero ook nie netjes, is me vaker opgevallen dat linkshandigen slordiger schrijven, misschien omdat ze de pen meer naar rechts moeten duwen, terwijl de rechtshandigen hem kunnen trekken (= rechtere lijnen).
Weenie hoor...
ik kan heel netjes schrijven hoor! 'k schreef op de basisschool als een van de netsten(?) van de klas
tegenwoordig schrijf ik meestal nogal slordig, maar dat komt omdat ik vaak gewoon de moeite niet meer neem om fantsoenelijk te schrijven..

dat gevlek heb ik ook ja, maar met een goede pen kom je al een heel eind

-----------
ratelderatel..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:10
Verwijderd
blikopeners zijn trouwens wel onhandig...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:12
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
ik ben ook links, en heb er eigelijk nog nooit last van gehad...

en mijn handschrift is echt niet te lezen
Oud 07-03-2002, 18:04
PV
PV is offline
Ik ben ook links.. een linkshandige schaar kan je kopen bij de V&D, dat doe ik tenminste. Verder doe ik volgens mij alles rechts M'n muis ligt in elk geval rechts..
Met een multo-map is het inderdaad irritant, ik haal altijd maar de blaadjes eruit als ik moet schrijven.. of zo'n blok gebruiken.
Dat met die pijltjestoetsen en zo, daar wen je zo aan om dat met rechts te doen..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Morgan in de attack mode :
Tjeeej, bullshit, je kunt best drummen als je links bent op en normaal drumstel. Doe ik toch ook? Piano tonen omdraaien? Wat is dat voor gelul? Ik speel al 10 jaar piano met gewone toetsen, dankjewel. En om het ff ingewikkelder te maken - met mijn rechterhand kan ik snellere loopjes maken dan met links. Gewoon omdat je met de piano rechts vaak de melodie hebt. Hier maakt linkshandig of rechtshandig dus helemaal niet uit.

Einde van de Morgan attack mode
Sjees zeg! Goed dat ik mijn schildje bij me hebt om die aanvallen tegen te houden

Citaat:
Morgan in nuttige mode :

Een trombone is een koperblazer, ook wel schuiftrompet genoemd. Fagot is een houtblazer, kleiner dan een hobo en een klarinet maar hetzelfde idee. Een hobo is dus ook een houtblazer, kleiner dan klarinet, maar werkt ongeveer hetzelfde. Melodica ken ik nie.

Einde nuttige mode
Kee... dank. Weet ik dat ook weer.

Citaat:
Morgan schreef:

Dit snaaaap ik niet?? Messen zijn symmetrisch, en al waren ze dat niet dan kun je toch nog cake snijden?!
De meeste messen zijn maar geslepen aan een kant; de rechter kant.
Wanneer ik dan snijd, ga ik helemaal naar binnen toe (snij dus scheef). Jij niet dan?

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 18:48
love_ya
love_ya is offline
ik ben ook links en ik heb helemaal nergens last van, ook niet met sport en ook niet met de computer enzo...en mijn handschrift is helemaal niet beroerd,
alleen met schrijven..vlekt het nog wel eens
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:18
Verwijderd
Ik vraag me toch af hoe linkshandige doven gebarentaal doen.
Ze kunnen moeilijk de gebaren in spiegelbeeld doen; snapt de rest het niet meer

Zal wel gewoon als rechtshandige zijn.

wie denkt er overigens dat over het algemeen linkshandige op sommige gebieden 'beter' zijn dan rechtshandige?

In bijvoorbeeld 3D-plaatsing zijn linkshandigen beter omdat:
1) de rechter hersenhelft beter is ontwikkeld
2) de rechter hersenhelft de linker gedeelte van het lichaam aanstuurt
3) in de rechter hersenhelft dit soort functies zitten (3D-plaatsing enzo)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:22
DaDude
DaDude is offline
Nee het is helemaal niet onhandig althans..
ik heb nog nooit \/an die kutsituaties gehad.
Oud 07-03-2002, 19:34
Verwijderd
heb nergens last van,en die dingen die speciaal gemaakt zijn voor linkshandigen zoals scharen enzo zijn rotdingen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 20:26
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
MULTOMAPPEN AARGHHH.... als je daarin gwewoon op en blaadje wil schrijven datWERKTniet erg en ik kan niet snijden.... ik zet mnmes vast in het eten (zeg een pizza ff) en adanga iker met mnvork opinhakken datkloptnietyhelemaal daar lacht iedereen me op uit. en alsk ineen schrift schrijf ga ik opde een of anderemanier mnschrift 85 graadjes draaien ;s en das krom linkshandigen zijnkrom
Oud 07-03-2002, 21:02
maf fluitketeltje
Maar tisnietechteen ramp,eenhoop dinegen zouden makkelijker zijn,nmaar das ookmaargenmakzucht.... ikbedel mja kwetniet,geen grote problemen ofzo.Alleenkanikmetrechtsniettpen dus ratel met1enkel handje
Oud 08-03-2002, 12:42
Lau^liev!
Lau^liev! is offline
en je typt ook lekker beroerd zo
Oud 08-03-2002, 12:46
guinevieve juniper
guinevieve juniper is offline
ik ga altijd met m'n hand over de inkt is m'n hand ineens blauw
Oud 08-03-2002, 13:08
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
[chat mode]
Dat zijn blaasinstrumenten.

Citaat:

[/chat mode]
Waarom? Piano iig niet, rechtshandigen moeten ook met links leren spelen, doen jullie het omgekeerd, goed voor je motoriek. Accordeon, the same, en anders ga je knoppenaccordeon spelen. Trommels ook the same, is een kwestie van oefenen, je speelt met beide handen, net als iemand die rechts is, maakt dus weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Klopt bijna.
Een fagot is tig keer groter dan een hobo.
Een hobo en een klarinet zijn allebei houtblazers, maar een hobo heeft (net als een fagot) een dubbel riet en een klarinet een enkel. Verder zijn ze heel anders gestemd en is een fagot een basinstrument (betekend dus andere sleutel). Een Melodica is een blaasinstrument, met daarop toetsen, een soort van klein keyboard erop, zeg maar.

Gebarentaal kan als je links bent ook goed met rechts.

Je kunt de problemen idd ook opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 13:27
Oen
Oen is offline
Ik ben rechtshandig en ik heb een heel erg slecht handschrift
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 13:27
ekki
ekki is offline
sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een beetje gezeur. wat boeit het bijvoorbeeld dat het plaatje van het kopje niet naar je toe zit, maar naar de andere kant (ofzoiets) omdat je links bent?

nog iets: ik gebruik niet eens een rechtshandige muis, maar een gewone, en die zijn meer dan genoeg te koop. scharen zijn er ook linkshandig te koop, misschien ff zoeken. voor andere dingen kan je er toch gewoon aan wennen dat je ze met rechts moet doen? het lijkt mij dat als je eenmaal iets met rechts hebt aangeleerd, dat het dan best wel kan. als ik nu per sé dingen met links moest gaan doen om één of andere reden, nouja, dan moet dat maar, dat leer ik vanzelf wel aan.

tsja, de meeste mensen zijn nou eenmaal rechtshandig, dus het lijkt me logisch dat ze daar de meeste spullen voor maken. maar dingen als een toetsenbord, dat die home-knopjes enzo rechts zitten ipv links, dat lijkt me echt niet dat dat boeit, je kan toch ook wel met je andere hand wat knopjes indrukken?

of heb ik het nou helemaal mis?

ps ik kan me best voorstellen dat er lastige dingen zijn als knippen ofzo, of snijden, maar sommige dingen vind ik gewoon gezeur.
Oud 08-03-2002, 13:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
MULTOMAPPEN AARGHHH.... als je daarin gwewoon op en blaadje wil schrijven datWERKTniet erg
maar daar hebben rechtshandigen ook last van als ze aan de andere kant schrijven? ik beschrijf een blaadje tenminste altijd aan 2 kanten (anders vind ik het zonde).
Oud 08-03-2002, 13:34
maf fluitketeltje
naja sommige dingen zijn wel een beetje onhandig hoor...
Oud 08-03-2002, 13:47
ekki
ekki is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
naja sommige dingen zijn wel een beetje onhandig hoor...
dat geloof ik graag, maar om er nou zo´n groot probleem van te maken (zoals de plaatjes op kopjes ofzo)...
Oud 08-03-2002, 14:17
Verwijderd
Kee...
Die voorbeelden die ik noemde, waren alleen maar bedoeld ter illustratie. Niet dat ik me daar nou verschikkelijk aan erger ofzo, maar het gaat om het id!

Ja, ik weet dat ik in mijn eerste post zei dat ik me erger, maar dit moet niet zo heel zwaar worden opgevat hoor.

Ik verbaas me er gewoon over hoeveel dingen er gemaakt zijn voor rechtshandigen; dat is alles!

Neem nou een auto (og jee... kom ik wéér met voorbeelden...):
1. Waarom zit het gaspedaal aan de rechter kant? (weenie of dat ook zo is bij 'engelse auto's...')
2. Waarom zit het contact aan de rechter kant van het stuur? (...same here...)
Citaat:
Leonoor schreef:

Piano iig niet, rechtshandigen moeten ook met links leren spelen, doen jullie het omgekeerd, goed voor je motoriek. Accordeon, the same, en anders ga je knoppenaccordeon spelen. Trommels ook the same, is een kwestie van oefenen, je speelt met beide handen, net als iemand die rechts is, maakt dus weinig uit.
Ben ik het mee oneens!
Waarom zitten de 'hoge' tonen op een piano aan de rechter kant?
1) Omdat deze tonen het vaakst worden gebruikt ('lage' tonen zijn meer voor het ritme -> worden minder gebruikt)
2) Iets wat het vaakst wordt gebruikt, wordt gedaan met de hand (arm) waar men het best in is: rechts dus (meestal )
DAAROM zitten ze aan de rechter kant; piano is dus uitgevonden door iemand die rechtshandig is/was.

Zelfde voor de ander 'tweehandige' instumenten...
Probeer jij (als rechthandige??) maar eens iets snel en gecontroleerd te doen met je linkerhand (bijvoorbeeld de pijltjestoetsen op je toetsenbord, tijden een racespel). Dat zal je veel inspanning kosten, omdat je het niet bent gewend. En in het begin zal het je helemaal niet lukken.

Tuurlijk... na veel oefenen lukt het wel. Maarja. Het is toch veel makkelijker om het met je 'goede' hand te doen?

[Dit bericht is aangepast door eddie (08-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 14:25
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:

Neem nou een auto (og jee... kom ik wéér met voorbeelden...):
1. Waarom zit het gaspedaal aan de rechter kant? (weenie of dat ook zo is bij 'engelse auto's...')
Wat heeft dat met linksHANDig te maken? Qua benen ben ik ook 'links'.
En het rempedaal (minstens zo belangrijk, lijkt me ) zit links.
Citaat:

2. Waarom zit het contact aan de rechter kant van het stuur? (...same here...)
Omdat als ie links zit je er moeilijk bij kunt ivm de deur?

Verder piano: is tweehandig. Voor ons net zo lastig als voor iemand anders.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (08-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 14:31
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:

of heb ik het nou helemaal mis?
Wanneer jij voor de grap alles eens linkshandig maakt, moet je zien hoeveel gezeik je daar mee krijg (van rechthandigen).

Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

Wat heeft dat met linksHANDig te maken? Qua benen ben ik ook 'links'.
En het rempedaal (minstens zo belangrijk, lijkt me ) zit links.
Omdat je, om vooruit te komen met de auto, het gaspedaal in moet trappen. Hiervoor heb je controle nodig over je (rechter)been. Hebben de meeste linkHANDigen niet super goed...
Citaat:
Leonoor schreef:

Omdat als ie links zit je er moeilijk bij kunt ivm de deur?
Onzin. Ruime zat tussen de deur en het stuur.
Meet maar eens hoeveel ruimte je nodig hebt om het rechts de auto te starten. 5-10 cm?

Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 15:19
AMDFreak
AMDFreak is offline
PC.. aan zetten enz.. lijkt me geen probleem.. als je je pc kast nou gewoon aan de linker kan zet?!
Oud 08-03-2002, 15:23
Verwijderd
Citaat:
AMDFreak schreef:
PC.. aan zetten enz.. lijkt me geen probleem.. als je je pc kast nou gewoon aan de linker kan zet?!
Daar staat hij al...

Maar die knop van een CRT monitor dan?
Maar goed... laat maar. Ik zit mensen te irriteren volgens mij
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 20:45
Gwenniej
Gwenniej is offline
Ik ben linkshandig

en heb dr geen problemen mee

mensen vinden t boeiend dak linkshandig ben,ma ja dat vat ik meestal nie echt

Gelukkig benk nie 100% links alleen schrijven enzow doek met links maar verder kank veel dingen weer beter met rechts dus

nou jah zoals al eerder gezegt een paar kleine dingetjes die wel met schrijven te maken hebben...

-een multomap is errug klote
-jah en na een stuk schrijven is me hand lekker blauw wak nie leuk vind,is net ofk een 8 jarige ben die met zijn pen kloot
-soms hek last met schaartjes en messen maar soms lukt t me wel alsk t met recht doe

owwwwjah een hele belangrijke! met links kom ik absoluut niet door een pleister heen!
hahahaha lol
dus doek t maar met rechts dan komk dr wel doorheen alleen gaat t nie recht

[Dit bericht is aangepast door Gwennygirl (08-03-2002).]
Oud 09-03-2002, 07:48
Verwijderd
Kijk hier eens!
http://www.xs4all.nl/~riksmits/lhu/lhu.html

kun je ook meteen kijken in hoeverre je links- of rechtshandig bent
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Lau^liev! schreef:
en je typt ook lekker beroerd zo
Huh... dat is onlogisch? Ik typ met twee handen en het snelste van de school. Zie de logica niet helemaal in...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 11:00
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Kee... dank. Weet ik dat ook weer.

Citaat:
Morgan schreef:

De meeste messen zijn maar geslepen aan een kant; de rechter kant.
Wanneer ik dan snijd, ga ik helemaal naar binnen toe (snij dus scheef). Jij niet dan?

LOL, attack mode

Sorry ja, maar vond het gewoon een beetje onzinnig. Bij de piano maakt het *echt* niks uit. Bij sommige instrumenten wel, maar hierbij echt niet.

Over de fagot, hm, groter? Ik meende altijd dat de fagot dat piepgeluid had, maar het kan zijn dat ik het verkeerde instrument voor me had. Nou ja, en ik wist tenminste dat het in dezelfde familie als de hobo en zo hoorde

Over de messen... Uhm... *denkt aan de laatste keer dat ze een broodje sneed* Neej, wij hebben een scherp mes waar de linkerkant geslepen is, maar daar snijdt mijn familie net zo goed mee. De andere messen snij ik ook gewoon recht mee dus... Wat messen betreft maakt het bij mij niks uit.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 08:29
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
eddie schreef:

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
hmmz, eigenlijk niet. erger me er niet aan. wat maakt het uit waar dat uitwerpknopje zit. ik zal me er niet druk om maken en andere dingen, zoals scharen enzo, daar ben ik gewoon aan gewend.

Citaat:
eddie schreef:
Wie van jullie is eigenlijk linkshandig?
mie, mie, pick mie!

Citaat:
eddie schreef:
Vind je het lastig, linkshandig zijn?
noop.

Citaat:
eddie schreef:
Hoe slecht is je handschrift?
niet slecht is alleen wel irritant als je echt een vlekkerige pen hebt. dan blijft die inkt op mijn pink zitten en daarmee maak ik allemaal vlekken op het blaadje. maar kan ook komen omdat ik mijn pen sowieso al fout vast houd
Oud 11-03-2002, 08:38
ekki
ekki is offline
ik heb m'n kast (van de pc) nu ook aan de linkerkant staan en ik heb 'm zowaar met links aan gezet net. dat was echt lastig, dat ik 'm niet met rechts aan kon zetten.

ohja, en ik had net een kopje, ik heb 'm 'ns ff met links vastgehouden en gedronken. dat was echt dom, ik zag het plaatje dat aan de voorkant zat niet eens.

sorry, ik kan me voorstellen dat dingen lastig zijn, maar ik vind dat er een beetje overdreven wordt.
Oud 11-03-2002, 10:28
Marc S
Marc S is offline
Ik ben linkshandig, maar heb (gedwongen) geleerd met rechts te schrijven op school -> slecht handschrift

Voor de rest heb ik me aardig aangepast. Computerkast rechts of links? Boeit me niet, je kan toch ook wel gewoon met je rechterhand een knopje indrukken, of niet?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:09
lateralis
lateralis is offline
ik heb er weinig problemen mee da'k links ben hoor, muis heb ik gewoon rechts, knip dan wel links met rechtste schaar maar gaat ook gewoon goed, multomap? haal gewoon blaatje eruit, leg hem aan de andere kant, als ie vol is of als je klaar bent leg je hem er weer in, ik speel ook basgitaar rechts, begon eerst links, maar ik vind juist dat je meer een voordeel er mee hebt als je links bent en je speelt rechts, want je linkerhand is veel intensiever bezig bij basgitaar spelen, dat kost een stuk meer krachten dan de rechterhand. ik eet ook gewoon met mijn vork in mijn linker en mes in mijn rechter hand, ook nooit moeite gehad met snijden ofzo. schrijven ken ik ook wel redelijk, niet extreem netjes ofzo, maar het is leesbaar als je even je best doet alleen je pink zit idd vaak onder de inkt.
ik weet et niet hoor, maar volgens mij ziet eddie meer problemen dan er zijn...

Regels voor berichten