Citaat:
PsychoBoy schreef:
Ik vind het soms leuk/fijn om over Filosofische dingen te praten, ik denk dan toch bij mezelf dat dat niet te lang over "Het Leven Zelf" moet gaan, want mijn tante is op zo'n manier zelfs overleden.
Van Filosofische dingen zou men soms weleens VerstandelijkGehandicapt kunnen worden, maar toch vind ik het een erg interessant onderwerp, en ik praat er regelmatig over.
Ik vind toch dat ik over het onderwerp: "Het Leven" moet gaan stoppen.
Ik bestudeer de laatste tijd: Tarot, Het Boek met Alle Antwoorden, Taro, Reiki, etc. en die dingen hebben toch meestal wel wat met Filosofische Onderwerpen te maken.
Ik wil het er vaak met m'n vrienden over hebben, maar hun zijn volgens mij een beetje jaloers want als ik erover begin zeggen ze meteen: "Ja jij met je Psychologie en Astrologie en dat Tarotgedoe.." , En dan willen ze ook nog een voorspelling van me vragen.. Kan dan toch niet?? Of wel???
|
Hmm, ik denk niet dat je van filosofische gedachten geestelijk gehandicapt kan raken, hoewel menig mens idd behoorlijk van slag kan raken door verwarring na aanleinding van bepaalde gedachten.
Mezelf inclusief, ben vaak genoeg zover doorgegaan dat ik het gevoel had alsof ik de theorie van iets ''bijna'' te pakken had, en dan ontglipte me het weer, kon ik de essentie niet meer vinden. Erg vervelend.. Maar goed, *blaat*
Vind je om die reden dat je niet meer moet gaan lezen over het onderwerp 'leven' ? Waarom niet? In mij ogen is kennis de grootste macht die je kan vergaren, en is ook 1 van de meest krachtige. Ik denk nu niet alleen concrete kennis, maar ook aan mensenkennis, psychologisch inzicht, etc.
Als je meer over filosofie wilt lezen, tsja, ik weet waar je in zit

hehe, ben zelf sinds m'n 10e denk ik erg geintresseerd in dingen waar het doorsnee kind van mijn leeftijd toen nog niet in geinteresseerd was, ook filosofie. Dus ik denk dat ik je wel wat boeken kan aanbevelen om te lezen.
Erg goede, mooie, interessante boeken over filosofie zijnL:
- Het verhaal van de Filosofie. Een soort van encyclopedie waar heel chronologisch (dus van heel vroeger naar nu) de hele filosofie wordt beschreven en de ontwikkeling.
- De Wereld van Sofie. Een roman die de geschiedenis van de filosfie en over bepaalde filosofen of belangerijke stromingen in de geschiedenis verteld. Opzich erg interessant, en leuk!
Ik denk dat je er voo rnu wel genoeg van dit soort boeken hebt.
Voor psychologie, tsja, ik weet niet waar ik alles heb gelezen/gezien. Misschien moet je gewoon documantaires bekijken, en in de bieb zoeken op de afdeling Psychologie, ik kan nu niet echt concrete boeken noemen..
Een blad dat je misschien leuk vind? Het is een maandblad, Psychologie (Psychologisch Magazine) en Filosofie..
Trouwens, Reiki boeken.. en dat soort dingen? Wil je daar ook nog een lijstje van? De hele boekenkast staat daar hier vol van

M'n moeder is Reiki-master, dus we hebben behoorlijk wat boeken over dat onderwerp hier staan