mijn ram is maar 254 van de 256 en mijn systeem hangt om de paar minuten
zou het kunnen zijn dat er meer kapot is dan hij test en is er een prog waarmee ik dat kan testen??
grtz
JJ
windows ME en 98 zijn superinstabiel zelfs na schone install en windows XP (home/prof) hangen allebei tijdens de installatie
ik kan niet eens googlen om een memtesten te downen want dan hangt ie weer
ik zit dit nu te posten op lynx
(best leuk dingetje eigenlijk die lynx )
Probeer het anders gewoon uit . Klik er een ander DIMMetje in en je weet het .
29-11-2002, 08:40
Verwijderd
Euhm, aangezien draaiende applicaties, waaronder het OS, hun gegevens in RAM plaatsen, lijkt het me logisch dat ze crashen wanneer deze gegevens niet betrouwbaar worden opgeslagen. Elk programma maakt asserties in zijn proces, wanneer aan deze niet voldaan wordt, zijn de gevolgen onvoorspelbaar.
Oftewel:
RAM kapot -> programma's verward -> computer geeft de moed op
ook de ram in een ander slot plaatsen heeft geen nut
ik kan niet eens een pagina openen of hij crasht al
zijn er andere opties wat er kapot kan zijn en bovendien hoe kan ik dat uitproberen??
ik word hier echt heel erg goed ziek van
(RH cd 1 install ging perfect btw)
ik trek er zometeen mijn s3 virge er wel uit
ik denk niet dat dat het probleem is maar dan hebben we alles uitgesloten
dit doet mij sterk denken aan mijn probleem met een nieuw moederbord.
hangen tijdens installatie van XP
blauwe schermen tijdens 98/95
bij mij lag het aan een te zwakke voeding en een te warme proc.
Voor de mensen die óók zo'n probleem hebben, maar wanneer 't dan NIET aan een te krappe voeding ligt: check of d'r spanning op de PC-kast zélf staat met een multimeter. Een half voltje spanning kan al voor dágen zoekwerk zorgen.
Dobermann schreef: Voor de mensen die óók zo'n probleem hebben, maar wanneer 't dan NIET aan een te krappe voeding ligt: check of d'r spanning op de PC-kast zélf staat met een multimeter. Een half voltje spanning kan al voor dágen zoekwerk zorgen.
Als je pc niet geaard is, is het heel normaal dat je 220V wisselspanning meet tussen de aarde en je kast. Daar kan ie prima tegen.