![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij wil het kind dus als straf gebruiken? "Je was onverstandig, nu moet je het resultaat houden (ook al wil je dat absoluut niet), had je maar niet zo stom moeten zijn" ? Lekker voor dat kind.. Kinderen zouden toch welkom moeten zijn bij hun ouders? Het zou toch een vreugdevol iets moeten zijn als een kind geboren word? Vind je het niet oneerlijk tegenover het kind om het als straf voor z'n ouders te laten dienen? Om te moeten leven met ouders die *eigenlijk* veel liever vrij hadden willen zijn? Er zijn ontzettend veel mensen op aarde - eigenlijk meer dan goed is voor de aarde en z'n bewoners. Zou het dan niet beter zijn als alleen mensen die *echt* kinderen willen, en bereid zijn en de mogenlijkheden hebben om die kinderen op een goede manier naar volwassenheid te begeleiden, kinderen namen? Om de embryo zelf hoef je die abortus niet te laten, die zal het nooit geweten hebben, die *is* er simpelweg nog niet. Leven in potentie, en in de meeste gevallen ellendig leven in potentie. Een 'je MOET je zwangerschap uitdragen' leid in veel gevallen tot 3 heel ongelukkig mensen. Het kind, de ik-wil-geen-moeder-zijn en de ik-wil-geen-vader-zijn. Is het dan niet beter om dat te voorkomen?
|
Verwijderd
|
Dark Angel:
![]() ![]() Verder vind ik dat het mensen hun eigen keuze is, om de reden die Dark Angel noemt, als het kind niet gewenst is of wat dan ook, dan is het slecht voor het kind. Voor mijzelf weet ik dat ik het nooit, maar dan ook nooit zou doen. Ik zou het niet kunnen. Maar ik heb dan ook altijd al heel erg graag kinderen willen hebben. ![]() |
![]() |
|
Leuk hoor Spacegirl, maar dat had je al gepost
Beantwoord nu even de vragen die ik hierboven stelde, wil je? (het is trouwens niet waar - tot een maand of drie heeft is het gewoon maar een klompje cellen, een wormpje dat niet kan denken of voelen. Het is een *embryo*.)
|
Verwijderd
|
ik zeg toch ook zwangerschap voorkomen je steld toch de vraag is het niet beter om dat te voorkomen? ja dat is beter om te voorkomen ja.
abortus wordt namelijk te snel als redmiddel gebruikt en dat vind ik erg ja,zo van aaagh waarom zouden we het voorkomen als ik zwanger ben kan ik t altijd nog weg laten halen ![]() je kunt namelijk op verschillende manieren zwangerschap voorkomen,als je wilt kan ik ze wel opnoemen hoor ![]() en op de vraag of ie welkom moet zijn bij de ouders,als ze het vrijwillig maken dan zal het kind ook wel welkom zijn anders moeten ze daar niet aan beginnen want je weet dat een condoom nooit 100% veilig is. [Dit bericht is aangepast door spacegirl (08-03-2002).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou denk ik sowieso abortus plegen als ik verkracht was. (zover zou het alsnog niet komen: --> morning-afterpil)
Als t van m'n vriendjuh was, dan ehh.....kweenie....zover zou ik het sowieso allemaal niet laten komen, anders zo'n overtijdsbehandeling ofzow. En tis nu best makkelijk om te zeggen "ik zou dan en dan abortus plegen", maar als je echt een kindje in je hebt groeien, wordt de beslissing opeens een stuk moeilijker lijkt me. xxx Alicia |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben van mening dat iedereen zelf moet weten wat ie LEVEN noemt en wat niet. Ik kan nu ook makkelijk zeggen dat ik dan abortus zou plegen, maar zoals ik daarnet al zei: als je het echt meemaakt, er groeit iets levends in je, volgens mij moet dat heel speciaal voelen en maakt dat het moeilijker om abortus te plegen. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik al zei, daar gaat het hier helemaal niet om. Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Leonoor (08-03-2002).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb zelf ook een keer gehad dat ik een kapotje had,dus ik weet zelf ook hoe het is om er zo tegenover te staan.
En ik vind dat als je niet in staat bent t te voorkomen dat je dan maar de verantwoordelijkheid aan moet gaan. Ik vind alleen bij een verkrachting dat je een abortus mag laten plegen anders is het flauwekul om naar abortus te grijpen. en schijnbaar zijn ze niet allemaal bekent met voorbehoedsmiddelen anders raakte je niet zwanger(lekker hard ma ja zo denk ik er dan over) en je weet van te voren ook hoe je ouders er tegen over staan als jij of je vriendin zwanger wordt,dus zou je wel meer moeite doen om het te voorkomen. [Dit bericht is aangepast door spacegirl (08-03-2002).] |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
als ik zwanger zou zijn zou ik blij zijn want ik ben gek op kinderen,ik heb wel eens gedacht dat ik zwanger was,en abortus kwam niet eens in me op!eerder hoe zou ik kunnen regelen dat dat kind t goed kan krijgen.
Als je 14 bent en je kunt ook met je benen wijd liggen kun je ook wel nadenken van wil ik zwanger worden of niet? en niet iedereen weet er iets van?hebben ze op school en thuis geen seksuele voorlichtingen gehad?dat krijg je vanaf groep 8 en zitten ze tot de 3e door te zeiken zodat je het wel weet. En je komt ook allemaal dingen van condooms tegen reclames enz. dit bijv: ![]() [Dit bericht is aangepast door spacegirl (08-03-2002).] |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dat was toen lief zoals jij toen deed ![]() en kben het ook helemaal met space eens... abortus mag alleen als je verkracht bent vind ik.. en dat mag dan omdat je er niet zelf voor gekozen hebt en als het kind een kapotje oid is heb je er zelf voor gekozen.. nix is 100% veilig en dat risico heb je genomen dus eigen schuld... en dan voor wat leonoor zei over dat dat er niet toe doet... dat doet er wel degelijk toe dat is de fase er voor en heeft meteen te maken met de vraag zelf ook want space zegt tog dat ze vind dat abortus niet mag tenzij verkrachting en daar ben ik het nogmaals helemaal mee eens
|
Verwijderd
|
Kun je het alleen van jezelf bekijken? Ja,er werdt om mijn mening gevraagt Dit is ook vanaf jezelf bekeken. Dat jij het gehad hebt betekend niet automatisch dat iedereen het gehad heeft. Ik heb het bv nooit gehad. Oordeel dus niet over iets als je alleen je eigen situatie kent. Lijkt me fijn. [b]ik oordeel dus ook over meerdere verhalen want ik ken ook zat meisjes die zwanger zijn/waren of dachten dat ze het waren. En seksuele voorlichtingen wordt tegenwoordig overal gegeven dat dat bij jou niet is kan ik niks aan doen,maar er wordt overal zat aandacht aan besteed dus het wordt moeilijk om te zeggen dat wist ik niet. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Die want klopt hier niet helemaal, geloof ik. Wat er nu staat (de 'conclusie') begrijp ik niet echt...sorry. Laat het verder ff duidelijk zijn dat ik ook niet voor abortus ben, niet in de situatie waar ik nu in zit. Ik wil het en ik zou het kunnen. Maar kijk es verder dan jezelf. Ik vind niet dat je even zo 1, 2, 3 voor anderen kunt oordelen (ook al is het alleen je mening) of het goed is of niet, zeker niet als je totaal niet weet wat hun situatie is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
God, ik kan hier zo vet pissed om worden. ![]() Maar goed, ik ga me d'r verder niet over opwinden of me d'r mee bezig houden. Ik ben het alleen totaal niet met je eens, maar dat lijkt me nu wel duidelijk... [Dit bericht is aangepast door Leonoor (08-03-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
schijnbaar niet. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is allemaal wel makkelijk om alleen maar te neuken en als je dan zwanger bent zeggen van aaagh ik laat het weghalen want ik kan het niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder had ik op die leeftijd een hekel aan fancy, breakout ed, dus nee, die las ik idd niet. En zo zijn er zeker meer als ik. En in mijn bioboek stonden die dingen niet. Als je les hebt moet je er wel in kijken en ik heb ze er nooit in zien staan. Zo tevreden? Hmz, nu heb ik toch nog gereageerd... Maar tis ook erg als iemand alleen vanuit zichzelf kan denken. Wat jij doet en weet en ziet en mag en kan ed doet een ander niet altijd ook. [Dit bericht is aangepast door Leonoor (08-03-2002).] |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Leonoor schreef:
En ik ben zeker uit de oertijd? En mijn zusjes ook? Dat het bij jou en in jouw zo is betekend niet automatisch dat het overal zo is. ik heb nog van geen enkele school gehoord dat het niet gegeven werd.. zelfs bij mij op die rot basischool in dat kleine gat gaven ze dat nog en in de school een dorp verderop (ongeveer 200 inwoners) gaven ze dat nog aan de leerlingen en dat was me pas een boerengat...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wist heus wel dat de ooievaar geen kinderen bracht enzo, maar verder ben ik er nooit mee 'geconfronteerd'. En van welke andere mensen had ik verhalen moeten horen? En ik ben nog niet eens een 'erg' geval hierin, ik ken anderen die van dit soort dingen nog veel en veel minder weten. Moet je ze dat dan aanrekenen? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Tis misschien allemaal wat offtopic nu, maar wat ik er mee bedoel te zeggen is dat er dus meer mensen zijn als ik, en ook mensen die het dus nog veel en veel 'erger' (bv helemaal geen tv of streng gelovige of ouderwetse ouders) hebben. |
![]() |
|
spacegirl, niet iedereen heeft inderdaad voorlichting gehad en sommige mensen zien gewoon dingen niet omdat ze er nog niet mee bezig zijn. ik wist vroeger dingen ook niet, omdat ik er gewoonweg mee bezig was. pas als je daadwerkelijk een vriend hebt ofzo, ga je over dingen als sex nadenken. en als je er daarvoor niets over gehoord hebt en het je nooit interesseerde, kan ik me voorstellen dat je weinig van voorbehoedsmiddelen e.d. weet.
ik zal om deze discussie te onderbreken even mijn mening geven. ik vind dat als je aan sex begint, je de gevolgen moet weten voor jezelf. iedereen weet (als het goed is) dat elk voorbehoedsmiddel niet 100% veilig is (er is altijd die ene procent kans op zwangerschap). en ik heb genoeg verhalen gehoord van mensen die ondanks dat ze trouw altijd de pil slikten toch zwanger werden. maar ik vind dus dat je, voordat je aan sex begint, de gevolgen van een eventuele zwangerschap onder ogen moet zien. ik vind dat je dan ook klaar moet zijn voor een eventueel kind. het is eigenlijk je eigen schuld: je hebt zelf sex. had je er maar niet aan moeten beginnen. maar goed, veel mensen gaan er denk ik niet zo bewust mee om. dan raken ze zwanger. of het is per ongeluk, omdat een condoom knapte of de pil niet werkte ofzo. dan nog vind ik dat het je ´eigen schuld´ is, om de reden die ik net al noemde: kan je niet voor een kind zorgen, begin dan ook niet aan sex. en als je dan dus per ongeluk zwanger bent, vind ik dat je het kind gewoon moet krijgen. je kunt sommige mensen (mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar dat wel heel graag willen) een enorm ´plezier (niet het goeie woord, maarja) doen als je hen voor je kind laat zorgen. als je dus je kind afstaat. ik ben totaal tegen abortus. ik vind het in alle opzichten moord, ook al zal die embryo het niet hebben geweten ofzoiets (Dark Angel: ´Om de embryo zelf hoef je die abortus niet te laten, die zal het nooit geweten hebben, die *is* er simpelweg nog niet.´). Het is in mijn ogen al een stukje leven en als je abortus laat plegen is dat moord. over de kwestie of je abortus ´mag´ laten plegen na een verkrachting: dat weet ik echt niet. ik denk dat ik, voordat ik daar een mening over kan geven, eerst zelf in zo´n situatie zou moeten zitten (laten we hopen dat dat nooit gebeurt), maar dan nog kan je het kind afstaan. kort samengevat (want ik lul altijd te veel ![]()
|
Verwijderd
|
![]() ![]() mag ik dan niet vinden dat als ik verkracht zou worden eht wel weg zou laten halen en anders niet? is het voor jullie zo moeilijk om iemand anders zijn mening te respecteren? is het dan meteen van oeh die heeft een andere mening dan ik,die ga ik afkraken? wat kan mij het bommen dat iemand in rotterdam geen voorlichtingen heeft gehad?het gaat hier toch om mijn mening op dit moment?ik zeg toch ook wat ik op dit moment zou doen? ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het ging niet om het accepteren of niet van jouw mening, het was ook niet de bedoeling je af te kraken (deed ik dat? sorry dan), ik probeer je wat uit te leggen. Kan ook zeggen dat het triest is dat jij daar niet voor open staat. Wie is er dan sneu? Op een forum kun je een discussie verwachten, ook al wordt er enkel naar je mening gevraagd. Kun je daar niet tegen, post dan niet. (Wie kraakt er nou btw iemand af? Ik heb jou geen sneu persoon genoemd.) [Dit bericht is aangepast door Leonoor (08-03-2002).] |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en nou weer ontopic alsjeblieft, ruzie maken heeft geen zin!!
|
Verwijderd
|
nee ekki ik had het niet over jou.
en leonoor,ik sta er wel voor open als het ergens op SLAAT,en dat doet het dus niet,ik had het over mij! en niet over jou,ik kan er niks aan doen dat jij geen voorlichting hebt gehad,en ik heb er echt niks aan als ik zwanger zou zijn of jij daar wat over geleerd hebt. Het werdt een ander verhaal als het over het algemeen gaat en niet over mezelf,want zo vatte ik het op,sorry dat niet iedereen in blokjes en hokjes en ik weet wat denkt. En er wordt naar mijn mening gevraagt ja,maar als je een ander zijn mening niet kunt accepteren reageer dan niet. |
![]() |
||
Omdat niemand mijn post ook maar gelezen lijkt te hebben, zal ik hem hier nog maar eens neerzetten.
Natuurlijk ben ik er niet voor om lukraak in het rond te neuken en dan maar gewoon abortus te laten plegen. Maar zelfs met dubbele voorbehoedsmiddelen gaat er nog wel eens wat mis. Sometimes, shit just happens. En ik ben *verdomde* blij dat als shit happened to me, ik naar een kliniek zou kunnen gaan om ervan af te komen. Door abortus te plegen bespaar ik mijn kind-in-potentie een leven van ellende, want ik wil en kan geen moeder zijn. Citaat:
re: referendum in Ierland: lekker is dat voor een kind, weten dat je moeder bereid was tot zelfmoord om jou niet te hoeven hebben. Is dat nou menswaardig? Waar ik een hekel aan hebt is de gedachte dat zodra een vrouw zwanger is, de vrouw zelf en haar wensen er niets meer toe doen, ze word dan simpelweg een omhulsel voor het kind-in-potentie. De vrouw is een volwassene (meestal) die een bijdrage levert aan de maatschappij, die kan denken, werken en onafhankelijk kan bestaan. Zij gaat *voor* het kind-in-potentie.
|
![]() |
hoi hoi!
mijn mening over abortus: Ik vind abortus niet echt toppie, vooral omdat er veel mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen. Daarvoor is het natuurlijk supererg als ze horen dat iemand die zwanger is, abortus heeft gepleegd! Maar ja, als je verkracht bent, en je wilt het kind niet houden is abortus misschien wel DE oplossing. Maar ik denk dat je dan beter je kind kunt krijgen en dan ter adoptie kunt zetten (maar dat levert misschien later problemen op, als het kind zijn echte moeder wil zien) Nou ik hoop dat je wat aan mijn mening hebt!!! kussies |
![]() |
|
![]() |
hallo, ik wil even reageren op space girl.
ik ben het absoluut niet met je eens, ik vind het gewoon belachelijk wat jij allemaal zegt. abortus is iets waar je neit zo 1 2 3 over beslist, vaak gaat er lange tijd over heen. en reken maar dat de mensen die besluiten wel abortus te plegen het er echt niet makkelijk mee hebben hoor. maar dat het moord is dacht het niet. het is een embryo die hebben geen gevoelens. als iemand zwanger raakt, hoeft dat niet consequenties te hebben voor je hele leven! jij maakt ook wel eens fouten. je zadelt dan gelijk 3 mensen op met 1 foutje.. alleen omdat het moord is om abortus te plegen? jij eet vast ook vlees. is dat geen moord dan? als je daar eens over na denkt... |
![]() |
|
![]() |
voor een maand is het eigenlijk nog hooptje cellen, maar daarna vind ik het niet meer kunnen.
http://www.trauma.softcoma.com/pictu...ion/index4.htm Heel ZIEK ![]()
||
Citaat:
[note: niet tegen jou bedoelt, Coccinellidae] Als tegenreactie zou ik dan graag wat bloederige plaatjes laten zien van bevallingen en keizersnedes, maar 'k heb geen zin om te zoeken. Ik wil maar zeggen : dat soort foto's zijn geen enkel argument. Zo ziet 't er dus uit. Nou en? Is dat een argument voor of tegen? Je krijgt het 'afvoersel' niet te zien bij een abortus, en het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn hoe het eruit ziet. Een menstruatie is ook bloederig. (sorry voor de rant maar ik heb zoooo'n hekel aan dat soort sites.)
|
![]() |
Ik ben niet tegen abortus, maar er mag van mij wel wat vaker nagedacht worden over safe sex. Ik geef seksuele voorlichting op middelbare scholen en de kennis is toch echt niet zo groot als je meesten van zichzelf denken. Dat een morning-after pil een voorbehoedsmiddel is of dat de pil beschermt tegen soa's, dat je van pijpen geen soa kunt krijgen ed? En dan kun je wel zeggen dat dat er niets mee te maken heeft, maar dat heeft het wel degelijk!!! Vaak wordt er gewoon te weinig nagedacht over de risico's van seks. Ach, er is toch de morning-after pil en 'ik krijg vast geen soa' en 'zwanger worden gebeurt iemand anders vast wel'. Natuurlijk denkt niet iedereen zo, maar wel een groot deel! Ook zijn de omstandigheden waaronder de zwangerschap optreedt belangrijk. Verkrachting is een hele andere omstandigheid dan geen zin hebben om een condoom te gebruiken! Maar ik ga verder niet alle argumenten herhalen die hierboven al genoemd zijn.
|
![]() |
|
Ik vind het heel erg moeilijk. Kijk je bent wel zwanger en het is wel iets.
Als je het heel erg toestaat, dan wordt er makkelijk over gedacht en je krijgt er later heel erg veel spijt van...dat lijkt mij dan. Op dit moment kan je er niet voor zorgen, maar toch heb ik er een naar gevoel over. Als het kind niet gewenst is dan heeft het een rot leven, maar zo heeft het geen leven. Ik vind het een heel erg moeilijk iets. Ik ben eigenlijk alleen maar voor als je verkracht bent.
|
Verwijderd
|
hey ehhhhh bij een "embryo" van 24 weken kun je toch allang geen abortus meer laten plegen???
![]() dat is namelijk de leeftijd (de ondergrens) dat sommige babies noodgedwongen met de keizersnede het lichaam uit worden gehaald, omdat ze het in het lichaam vd moeder niet meer overleven. dan is het dus ook geen embryo meer, maar een BABY! Lijkt me sterk dat je in dat stadium nog abortus kunt plegen.... ![]() (reactie op die url) de rest van die site is trouwens te ranzig voor woorden ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben tegen abortus, tenzij je verkracht bent. je kan zelf zorgen dat je niet zwanger wordt en anders zijn de gevolgen voor jezelf. ik ken iemand die het gedaan heeft omdat ze in een te klein huis woonden. Dat vind ik nogal een snuggere reden, ga dan verhuizen.het was hun eigen sschuld, zij was nml niet aan de pil. ik vind het dan gewoon moord.
|
![]() |
ik ben absoluut TEGEN abortus.
omdat ik geloof, en ik vind niet dat je mag beslissen over het leven van een ander dus ook nie van een EMBRYO dat een kind gaat worden en eigenlijk al een beetje is. God geeft het leven en die mag alleen beslissen wanneer hij ons bij hem haalt.Dus het leven van iemand beeindigd grtz voor het eerst haar echte naam omdat ze dat vroeg Brenda 18 jaar ![]() ![]()
|
Arbortus is en blijft een moeilijke kwestie. Maar zelf ben ik op sommige momenten voor. Als je als 16/17 jarige zwanger bent. Je leven is direct veranderd, de kans dat je je school nog afmaakt is klein en niet iedere 'vader' wil vader worden en laat niks meer van zich horen. Je staat er alleen voor en je kan niet alles naar je familie schuiven. Je bent jong, zelf nog een kind, en je hebt niet bewust ervoor gekozen (natuurlijk is het dom dat het gebeurt is, daar kan je niet omheen) maar kan je dan simpel zeggen van, het was dom dus houdt het maar want het is 'leven'? Volgens mij niet echt omdat wanneer je het kind ter wereld laat komen, het in het begin wordt opgevoegd door een kind. In hoeverre is het goed voor het kind, veel geld heb je niet, school wordt lastig en het is niet eens altijd gewenst. Of het kind krijgt het gevoel van ongewenst kind, of het leeft in een situatie met weinig geld, want zonder scholing zit een goede baan er meestal niet in, en is het zwaar voor moeder en kind, en de vader als die er nog bij is.
Het is voor ieder niet goed, en als je dan nu voor de keuze staat, het kind weghalen voordat het kan denken/voelen/horen enz. en het zo een moeilijke tijd voor pa/ma/en kind kan verkomen denk ik dat dat erg goed is. Er zijn al zoveel kinderen op deze wereld die een mensontwaardend bestaan hebben. Dit alles is mijn mening en er zijn ook meisjes die het kind wel goed kunnen opvoeden, ik denk dat je bij iedere zwangerschap moet kijken wat het beste is, en niet alleen denken stom stom stom en nu houdt je het maar lekker, want je moet ook kijken wat de mogelijkheden van het kind kunnen worden. Oja blijkt dat het kind een hele ernstige aandoening heeft ofzo en heel veel pijn zal leiden dan ben ik ook voor abortus, alleen maar omdat je het kind zo een pijnlijke, zware en kasplantjes leven bespaard. Oja ben Marjoke 17 jaar. [Dit bericht is aangepast door koelkastje (10-03-2002).]
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Abortus Geralidien | 76 | 13-04-2015 22:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo stel met kinderen / Abortus / Huwelijk Inspire | 76 | 12-07-2012 11:20 | |
Vrouw weer vrij na arrest om abortus ***ailá*** | 350 | 31-12-2007 16:28 | |