Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2002, 14:15
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Ik ben met mijn vriend naar bed geweest, voor dat ie "kwam" ging ie uit me.....ik ben wel aan de pil, wat moet ik doen?"
Dit is van mijn beste vriendin! Wat moet ze doen...? En is de morningafterpil een goede combinatie met de gewone pil?

Ze heeft dit vaker gedaan! Zo stom! Wie kan mij vertellen wat de kansen zijn voor zwangerschap en soa's????? THNX!

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 14:18
Lau^liev!
Lau^liev! is offline
Als je aan de pil bent, en je slikt 't gewoon regelmatig, ben je veilig voor zwangerschap.. alleen niet tegen soa's, daarvoor is het condoom.

Voor het zingen de kerk uit is niet veilig als je de pil NIET gebruikt, omdat in het voorvocht ook zaadcellen zitten..
Oud 13-03-2002, 14:51
Verwijderd
als ze aan de pil is hoeft ie niet eens er eerder uit te gaan maar kan ie gewoon in haar komen. als ze al een tijdje de pil slikt he, dus als ze zeker weet dat hij veilig is.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 10:27
ekki
ekki is offline
morningafter moet je niet als anticonceptie gebruiken, maar alleen in noodgevallen. is dus geen goede combinatie met de pil (want zoals jij het zegt lijkt het net of ze iedere keer na het vrijen morningafterpil zou nemen ofzo, lijkt me niet een goed plan, het is rotzooi).
Oud 14-03-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
morningafter moet je niet als anticonceptie gebruiken, maar alleen in noodgevallen. is dus geen goede combinatie met de pil (want zoals jij het zegt lijkt het net of ze iedere keer na het vrijen morningafterpil zou nemen ofzo, lijkt me niet een goed plan, het is rotzooi).

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 10:43
lil devil
lil devil is offline
zeker niet goed. tenzij je cyclus heel regelmatig is weet je precies wanneer je wel kan seksen of niet maar dit is ook niet echt veilig hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 17:03
°Mel°
°Mel° is offline
HELEMAAL NIET SAFE!!!

Mijn vriend en ik hebben dit ook 2 keer gedaan: gevolg -> ik ben overtijd!!!

From BadAngel with love
xxx
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 21:01
kizzy
kizzy is offline
als je de pil altijd slikt, en optijd is hij veilig... dan hoef je niet condoom erbij te gebruiken (zelf doe ik het wel btw omdat ik anders steeds bang ben dat het toch foutgaat) en ja voor het zingen de kerk uitgaan is niet veillig ivm zaadcellen in het voorvocht..

maar er zijn zat mensen die alleen de pil gebruiken hoor.... mja ik vind toch bijden het beste of alleen condoom maar ja
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 21:54
Python
Python is offline
De pil:
- beschermt wel tegen zwangerschap (nooit 100% maar per jaar worden er 4 van de 1000 vrouwen die de pil gebruiken zwanger), NIET tegen soa.

Kans op zwangerschap bij pil is dus erg klein, kans op soa is afhankelijk van aantal factoren:
- aantal verschillende partners gedurende hele leven
- condoomgebruik
- of degene waarmee je onbeschermd (tegen soa's dus zonder condoom) vrijt een soa heeft is de kans dat je na eenmalig contact ook die soa hebt ongeveer 50%-70%
- dus als je geen soa op wilt lopen gebruik dan gewoon een condoom, ook al denk je dat je vriendje de ware is, etc, etc. (ooit gehoord van seriele monogamie??)

En in voorvocht zit ook al sperma dus daar kun je ook zwanger van worden en een soa krijg je niet van alleen sperma ook van het contact van de penis (eigenlijk van de eikel) met ander slijmvlies (zoals vagina, mond of anus)

[Dit bericht is aangepast door Python (15-03-2002).]
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten