Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2002, 16:21
Petertje
Petertje is offline
ik krijg hoogst waarschijnlijk een beugel voor een spleet te laten weghalen he, maar ik wil wel eens weten hoelang dit duurt? ik heb gelezen dat een beugel er enkele maanden in kan zitten maar ook enkele jaren, ligt eraan hoe scheef de boel staat. nou bij mij staat alles wel op een rij maar dan wel met een spleet ertussen. ong 1,5mm . ik wil ook wel eens weten of er hier mensen zijn die ook maar iets van 4 maand met een beugel hebben gelopen.

en nog iets, igg voor de meisjes, gaat het zoenen goed meet een blokjesbeugel? of heb je daar geen last van? en vinden jullie de jongens er lelijker van worden met zon ding in hun mond of geven jullie daar niks om?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:24
tacidvs
tacidvs is offline
1,5mm? Dat wordt dan... 2 á drie jaar denk ik zo.
Oud 25-11-2002, 16:29
Verwijderd
Hey,

mja, heel vaak, zo goed als altijd, bij een slotjesbeugel, duurt het toch wel een aantal jaar. Ookal zeggen ze korter, vaak duurt het toch nog weer langer.

Verder vind ik het zeker niet lelijk, ik vind een beugel vaak zelfs wel leuk! Ik heb verder nooit met een jongen met een beugel gezoend dus dat weet ik niet. Ik heb wel eens met een meisje met een beugel gezoend alleen kon zij sowieso niet zoenen eigenlijk... Maar van de beugel had ik verder geen last. Volgens mij is het alleen lastig wanneer beiden een beugel hebben, en verder wel goed poetsen iig.. want dat is bij zo'n beugel wel zo, dr blijft veel meer zitten, en das wel errug ranzig als dat zo is..

Mja, kzou me dr niet zo druk om maken joh.. je hebt dan wel de rest van je leven een prachtgebit!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:39
Quiana
Quiana is offline
Bedoel je een slotjesbeugel?
Kan.. t kan wel pijnlijk/prikkerig aanvoelen met je tong,
als je er zeg maar langs gaat.
Met een blokbeugel kan het volgens mij niet,
zo'n beugel houdt je boven- en onder tanden
tegen elkaar zeg maar..
Naja, die kan je eruit halen
Of bedoelde je die niet..?
En of ik het lelijk vind, hangt ook wel een btje van de persoon af..
Als het onwijs opvalt, dus heel breed lachen,
mja, aantrekkelijk vind ik het dan niet.
Maar goed, moet je gewoon niet teveel opletten,
zň ontzettend valt het niet op..

Laatst gewijzigd op 25-11-2002 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:39
sas_andrea
sas_andrea is offline
Ja, zo'n blokjesbeugel duurt meestal wel een tijdje. Heb er zelf nooit 1 gehad (mocht niet, te zwak gebit voor ofzoiets). Maar het zoent nou niet echt verveled hoor en echt lelijk vind ik t er niet uitzien behalve als iemand zo'n lach heeft waar al zn tandvlees bij bloot gaat dus dat je echt de gehele beugel kan zien...
Oud 25-11-2002, 16:53
CoolJessy
CoolJessy is offline
ik heb van mijn 10 tot 12e met een beugel gelopen. eerst alleen een buitenboord beugel en een jaar later pas blokjes, die blokjes mochten er een jaar later weer uit en die buitenboord ding pas een half jaar later die heb ik dus veel langer gehad mja dus zolang zat die blokjes er bij mij niet in
Oud 25-11-2002, 18:38
shiver inside
shiver inside is offline
Ik heb 2 jaar een binnenbeugel gehad, maar toen was ik wel 4 jaar jonger dan jij nu ben, geen idee of het dan makkelijker gaat als je jonger bent, maargoed.
Je voelt zelf bijna niks van zo'n binnenbeugel, je moet maar opletten alstie er ooit weer uit gaat, dan voel je je net een oud mannetje zonder tanden hehe.
Het is alleen wel zo dat zo'n beugel scherpe dingen heeft, dus dat is soms wel vervelend. Oppassen met zoenen dus
Oud 25-11-2002, 19:03
aniel&willeke
aniel&willeke is offline
hi,

ik heb zelf 8 beugels gehad en het kan inderdaad lang duren...
maar als de tanden neit zo scheef staan denk ik dat het niet echt lang zal duren . misschien een half jaar ofzo.

Ik heb zelf een blokjes beugel gehad en heb nergens last van gehad.

succes!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:15
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Volgens mij is het heel individueel, bij de een duurt het korter, bij de ander langer, hangt van redelijk veel dingen af ... maar het is waar dat ze die blokjesbeugels meestal niet voor een paar maandjes zetten, maar wel voor een langere tijd.
Oud 25-11-2002, 19:18
Petertje
Petertje is offline
ow maar men heeft het hier over jaren maar mn spleet is zo groot dat een geodriehoek er precies tussen kan. meer ook niet maar klemmen doet ut nie. nu kan ik begrijpen dat met dan heel de keizen enz naar voor moeten halen maar het is maar heel winig maar dat als er een miniscuul spleetje zit vind ik nou ook nie erg maar nu issie te groot. scheef staan ze helemaal nie. ook niet over elkaar ofzo. anders zetten ze die beugel maar wat strakker dan gaat het wat sneller dat het meer pijn doet kan me geen zak schelen ben al heel wat gewend.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 21:13
koelkastje
koelkastje is offline
Ik had een te smal gebit waardoor enkele kiezen niet doorkonden komen (ze zaten boven, en drukte op andere kiezen, moets ik eerst die laten trekken). Voor de rest stonden mijn tanden ook niet schreef. Ik kreeg het 1e half jaar alleen een slotjesbeugel boven. en later nog een jaar er onder 1 bij. In totaal dus anderhalf jaar, en dat valt best wel mee. Om mijn tanden ook naar elkaar toe te laten groeien kreeg ik een 'boogje' boven mijn tanden, waardoor het iets sneller gaat. Maar ik denk dat je tandarst/ortho het beste kan vertellen welke verwachting hij/zijn heeft over de duur de beugel.
Oud 26-11-2002, 15:28
Petertje
Petertje is offline
maar nu zvetrelde mijn ma dat ze ook wel eens een stukje weghalen vantussen je spleet of ja, dat de tandarts iets doorsnijdt. schijnt een niet zon grote ingreep te zijn en dat de tanden dan vanzelf naar elkaar groeien. kan iemand mij hier meer van vertellen?
het kan wel want dit hebben ze gedaan bij mijn moeder in die tijd...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 15:43
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
wow! zo lang?

ik heb boven ong. 6 maand een beugel gehad, en beneden 3 maand gloof ik
Oud 26-11-2002, 15:48
Imir
Imir is offline
Mijn blokjesbeugel mocht er binnen een half jaar weer uit (alleen boven) en mijn tanden stonden héél schots en scheef... Maar helaas in dat half jaar wel allerlei extra veertjes, ringetjes etc. (auw!)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 16:05
Lievkleinmeisje
Lievkleinmeisje is offline
Volgens mij ligt het er maar aan hoe je tanden nu staan. Mijn tanden stonden ook scheef, heb al een tijdje een beugel en moet die in totaal een jaar. En ze staan al een stuk rechter , daar merk je heel snel verschil in.
En leeftijd speelt volgens mij ook mee maar dat weet ik niet zeker.als je jong bent verschuiven je tanden volgens mij sneller , hoewel ze je hele leven kunnen blijven verschuiven
Oud 26-11-2002, 21:53
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Lievkleinmeisje schreef:
hoewel ze je hele leven kunnen blijven verschuiven
Ik heb nu al jaren geen beugel meer..alleen kan ik nu mijn boventanden verschuiven met mijn tong (was vast niet de bedoeling
Oud 27-11-2002, 14:55
REIE
REIE is offline
Ik heb ook een kloof tussen mijnn twee voortanden, maar het kan mij niks schelen. Ik heb nu een blokjesbeugel waardoor mijn tanden mooi op één lijn komen, maar van zijwaartse verbeteringen heb ik nog niets gemerkt.

REIE
Oud 27-11-2002, 16:20
Petertje
Petertje is offline
ah ok maar iets anders, wat vinden meisjes ervan als een jongen een spleet tussen zijn tanden heeft, stel dat derest ok, dus geen geel gebit enz alleen dat er een spleetje zit? kijk, ik vind het bij een meisje helemaal niet staan, het is sowieso niet prachtig maar bij een meisje vind ik het niet gewoon niet zo mooi. nou wil ik dus weten hoe meisjes dat van jongens vinden. alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 16:35
Verwijderd
Ik kick op spleetjes tussen voortanden
Mijn vriend heeft er eentje, een super mooie, ben ik echt onwijs trots op (Hij heeft er overigens twee, eentje tussen zijn twee voortanden, en dan tussen zijn voortand en de tand ernaast, práchtig!!!)

Er was vroeger ook een presentator met een spleetje tussen z'n voortanden, ik was niet voor de televisie weg te krijgen wanneer hij erop was...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 20:52
nogmaals
nogmaals is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
1,5mm? Dat wordt dan... 2 á drie jaar denk ik zo.
nee joh gekkert ik denk een paar maandjes want een spleetje iz zow dicht
Oud 27-11-2002, 21:03
#ELSieketje#
#ELSieketje# is offline
geen idee hoe lang je zo'n ding moet dragen, zou er ook eigenlijk eentje moeten, vooral dan voor mn ondertanden, maar ze hebben gezegd dat ie er dan voor minstens 2jaar zou zijn, en daar hebk echt geen zin in.

wat dat zoenen betreft, geen verschil of je nou blokjes hebt of niet, vind ik. tja, voor jou (met blokjes) zal t mss wel een beetje anders voelen, maar voor het meisje niet hoor. believe me

veel suc6 ermee, hoop voor jou da jem ni te lang moet
kuzz, elzjuh
Oud 29-11-2002, 16:09
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik denk niet dat je dat ding lang hoeft te hebben als het alleen maar voor zo'n spleet is. Dus echt geen jaren en jaren. Ik heb ook een beugel gehad, maar niet omdat alles scheef stond, maar omdat één blijvende tand niet doorkwam en die moesten ze dus gaan 'halen' mbv een beugel. En daarvoor moesten mn tanden eerst een stukje uit elkaar (en ze stonden zo netjes allemaal ) maar dat ging echt heel snel en daarna moesten ze weer netjes tegen elkaar aan gaan staan en dat ging ook heel snel. Ik denk dat je er binnen een jaar wel vanaf bent (die ortho's rekken dat altijd zolang mogelijk en ze doen ook maar heel weinig in zo'n consult, dus dan loop je er langer mee, iig dat idee heb ik) maar wanneer jij t mooi vindt, moet je dat zeggen en dat dat ding eruit kan, anders laten ze t zo nog een maand zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 12:32
Waterfall
Waterfall is offline
ik had ook een beugel vroeger ook omdat er zo een spleetje tussen me tande zat en ik heb die 1 jaar gedrage en nu moet ik steeds een nachtbeugel dragen zo een die je kunt uitnemen
In het begin lijkt het wel eng een beugel hebben maar je wordt het gewoon .En ik weet nu dat ik men beugel te kort heb gehad .
Oud 01-12-2002, 12:36
Waterfall
Waterfall is offline
ohja als je te weinig plaats in je mond hebt en je hebt je wijsheidstanden nog niet bestaat er veel kans dat die later weg moeten gehaald worden dat is bij mij het geval nou ga ik nooit wijs worden
Oud 01-12-2002, 17:21
Nuck
Nuck is offline
Zoenen gaat prima hoor . Ik heb zelf ook een plaatjesbeugel, maar ben er bijna vanaf .
Oud 01-12-2002, 18:29
Balance
Balance is offline
Een meisje uit m'n klas heeft voor 4 maanden slotjes gehad, dus dat kan wel degelijk zo kort.
Ik denk overigens dat een gebit bij een jongen net iets minder belangrijk is dan bij een meisje. Tuurlijk is een schots en scheef gebit niet mooi, maar als het alleen maar om zo'n spleetje gaat
Ik denk niet dat je ooit wordt afgewezen vanwege dat spleetje hoor!
Oud 02-12-2002, 09:51
Petertje
Petertje is offline
nee ben ik ook niet bang voor heb net met een heel mooi meisje maar als zon spleetje weg is geeft het me ook meer zelfvertrouwen want dan kan ik eens fatsoenenlijk lachen voor de foto
volgende week maandag voor een afspraak bij tandarts. duurt het igg kort voordat je zon beugel in hebt of moet er eerst half jaar wachten voordat hij erin kan?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 05:02
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
ik ben 8 jaar beizg geweest
3 jaar blok
4jaar plaatjes
1 jaar spalk
echt, zwaar vereveld
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 05:03
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
Petertje schreef:
nee ben ik ook niet bang voor heb net met een heel mooi meisje maar als zon spleetje weg is geeft het me ook meer zelfvertrouwen want dan kan ik eens fatsoenenlijk lachen voor de foto
volgende week maandag voor een afspraak bij tandarts. duurt het igg kort voordat je zon beugel in hebt of moet er eerst half jaar wachten voordat hij erin kan?
das meestal zo gebeurd
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:53
kleine wicca
kleine wicca is offline
hoe lang dat duurt? 1 tot 2 jaar denkik. et staat niet lelijk, zoent niet moeilijk en doet amper pijn...........geen zorgen dus!!!

Regels voor berichten