Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2002, 17:27
Verwijderd
Iemand enig idee wat je er aan kunt doen, behalve uitzieken? Vooral die keelpijn is verrot...vooral omdat ik les moet geven en dat lukt niet echt super met een zere keel... Hibitane helpt wel, maar mag ik niet (dan gaat het lesgeven nog lastiger, omdat ik dan in slaap val ). Je hebt nog wel meer van dat soort pilletjes, maar die mag ik eigenlijk ook niet en die helpen ook niet super. Ik neem nu van die tabletjes van VSM (Nysileen oid)...maar het helpt niet echt. Misschien iemand die nog één of ander huis-tuin-en-keuken-middeltje weet? Of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 18:19
mathfreak
mathfreak is offline
Wat die griep betreft zou ik zo niets weten (behalve dan voldoende slapen en misschien wat vruchtensap of thee drinken), maar wat je keel betreft zou je eens keelpastilles kunnen proberen om het enigszins te verlichten. Hopelijk heb je hier iets aan.
Oud 05-12-2002, 18:21
Verwijderd
Ik had van die Vicks dingen...hielp iets...maar heeft wel het gevolg dat ik misselijk ed ben... Thee drinken doe ik idd ook vrij veel nu (met honing, wat ook weer misselijkheid ed tot gevolg heeft), helpt ook wel iets. Ik ben lastig, ik weet het. Tnx voor je reactie iig. 'k denk ook maar dat ik vanavond heel erg op tijd naar bed ga...morgen gelukkig half uurtje later er uit (nog steeds vroeg, maar goed), hopelijk scheelt dat ook iets.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 19:01
Herrie
Herrie is offline
Ik gebruik altijd Superol gorgeltabletten... Zijn supersmerig, maar helpen wel. Ze zijn zonder recept te krijgen bij bijna elke drogist.... Je moet er 1 of 2 oplossen in een glas water en dan je ermee gorgelen.... Later weer uitspugen.... Is niet lekker, maar helpt wel goed hier!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 11:09
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik ben lastig, ik weet het.
Hoe kom je daar nou weer bij???
Ik gebruik zelf ook regelmatig Vicks Keelpastilles (suikervrije drop/menthol pastilles) als ik erg verkouden ben. Gelukkig heb ik daar de afgelopen 2 jaar geen gebruik meer van hoeven te maken, dus dat is op zich een goed teken. Overigens is het zo dat ik suikervrije keelpastilles heb gekozen vanwege het feit dat die lekkerder smaken dan suikerhoudende. Het is dus niet zo dat ik diabetes heb als je dat misschien mocht denken.
Oud 06-12-2002, 12:18
ekki
ekki is offline
In de natuurvoedingswinkel kan je van die snoepjes kopen, die zijn zoet (honing-achtig) en maken je keel schoon. Ik vond dat het wel hielp (weet alleen ff de naam van die 'snoepjes' niet meer). Ook saliethee gorgelen werkt verzachtend (ook te koop bij de natuurvoedingswinkel) en is ook ontsmettend.
Oud 06-12-2002, 13:26
the exploding boy
the exploding boy is offline
tegen keelpijn: Je keel spoelen met tea tree olie ( water en 3 druppels van dat spul, zeker niet meer anders is je keel dood ) en dan niet doorslikken. Dat 2x per dag. bij mij is het altijd dan binnen een dag weg.

Verder gekookt water drinken (heet dus) met citroen erin, of gewoon zonder citroen. Zuivert lekker snel.

En tegen griep: iets van alcohol drinken voor je naar bed gaat zodat je het eruit zweet ( niet dat je helemaal lazarus bent, maar gewoon effe 2 glazen wijn ofzo)

werkt bij mij allemaal goed.

*is zelf nu ook ziek aan het zijn*
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef:

*is zelf nu ook ziek aan het zijn*
ik onderweg zijn

Mja, helpt gorgelen met zout water niet ook? Of was dat weer ergens anders voor.. kweet ut ff niet meer. Ik had van de dokter ook spul dat ik moest oplossen in water en op moest drinken en dat hielp echt heel goed tegen keelpijn.

Verder, ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Bij mij helpt het als ik iets van hete bouillon of cup a soup of thee ofzo zeg maar meteen doorslik. Euhm, hoe leg je dat nu uit. Je neemt zeg maar een slok, en dan hou je het niet in je mond maar laat het doorglijden naar je keel, meteen.. Mja, ik heb geen idee waarom het werkt en hoe ik het duidelijk uit kan leggen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Mja, ik heb geen idee waarom het werkt en hoe ik het duidelijk uit kan leggen.
'k snap je wel.

't probleem is ook dat ik heel veel 'normale' dingen niet mag...cup a soup, alcohol, citroen ed...

Citaat:
ekki schreef:
In de natuurvoedingswinkel kan je van die snoepjes kopen, die zijn zoet (honing-achtig) en maken je keel schoon. Ik vond dat het wel hielp (weet alleen ff de naam van die 'snoepjes' niet meer). Ook saliethee gorgelen werkt verzachtend (ook te koop bij de natuurvoedingswinkel) en is ook ontsmettend.
Dat ga ik eens proberen...als ik het kan vinden dan.

Citaat:
[mathfreak schreef:
Het is dus niet zo dat ik diabetes heb als je dat misschien mocht denken.
Ik heb het ook niet, ik mag gewoon geen suiker.

Citaat:
Herrie schreef:
Ik gebruik altijd Superol gorgeltabletten...
Langs een drogist kom ik nog wel vandaag of morgen, 'k zal eens kijken of ze het hebben en of er geen enge ingrediënten in zitten oid.

tnx allemaal iig.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 16:28
snoopy
snoopy is offline
volgens mijn huisarts moet je gorgelen met tandpasta
schijnt ontsmettend te werken.

En verzachtend... tjsa... warme dingen zoals soep, thee etc. Of juist ijsjes.
Oud 08-12-2002, 15:47
kleine wicca
kleine wicca is offline
Jah kep dr ook erug veel last van......zink schijnt heel supergoed te werken. ik nee nou elke ochtend zo'n capsule en k ben sindsdien nog niet ziek geweest, maarjah, gebruik et ook pas net twee weken ofsow ......uhmz je hebt ook van die tabletten waar dat in zit en dat helpt ook heel erg snel als je al keelpijn hebt (zijn een soort snoepjes, hoe noem je die krengen ook alweer???)
strep nogwat hmmz ow jah en de homeopathische druppels traumeel, kan je gewoon bij de apotheek bestellen, et is dr officieel niet voor maar werkt kennelijk wel.

en natuurlijk heeeeeel veeeeel vitamnientjes, lichaamsbeweging, frisse lucht zonde kou te vatten!!, en veel slaap maar ook weer niet teveel
Oud 08-12-2002, 16:32
Verwijderd
Citaat:
kleine wicca schreef:
strep nogwat hmmz

en natuurlijk heeeeeel veeeeel vitamnientjes, lichaamsbeweging, frisse lucht zonde kou te vatten!!, en veel slaap maar ook weer niet teveel
Strepsils? Zit alleen suiker is... Mag ik dus niet. Ik slik ook vitamine pillen, 'k krijg dus meer dan voldoende vitaminen binnen (teveel is ook slecht). Ik ben nu echt ziek...keelpijn is weer beetje over...maar nu zit ik overal vol, heb ik traanogen, heet/koud, koppijn, enz...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:48
duister_meisje
duister_meisje is offline
Hey Leonoor

Ik ben op het moment ook weer goed ziek
weer een keelontsteking, constant niezen, traanoogjes, en voel me goed beroerd en koorts enzow

wat mij goed geholpen heeft is van die vicks vaporub(of hoe je et schrijft)

verders... tjah..
lekker heet douchen of een lang bad met iets van rustgevende olieen...
is gewoon onwijs lekker als je ziekjes bent

iniedergeval sterkte en veel beterschap! (ook aan alle andere zieken..)

liefs, duister_meisje
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:52
Sannetje
Sannetje is offline
misschien echt naar je lichaam luisteren en rust nemen als het dat zo duidelijk aangeeft...?
Oud 08-12-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef:
misschien echt naar je lichaam luisteren en rust nemen als het dat zo duidelijk aangeeft...?
Van mijn lichaam kan je niet op aan. Die zegt altijd dat het rust nodig heeft. Maar beetje gelijk heb je wel. Afgelopen week kon ik alleen niet ziek zijn. 'k heb dansen vanavond al afgebeld, dus iig beetje rust. Je moet als student altijd van alles en daarnaast wil je ook nog veel. iig maar weer op tijd naar bed gaan ed.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten