Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2002, 21:19
clubje
clubje is offline
Hai iedereen.

Wat vinden jullie van The Pixies?
Ik vind het echt één van de beste rockbands die ik ken. Die mannen (en vrouw) rocken, of rockTen beter gezegd, toch zo fantastisch lekker.

Vooral 'surfer rosa' en 'doolitlle' zijn prachtig vind ik. Het samenspel tussen die fantastische muzikanten, het histerische gekrijs van francis black, die gierende gitaren die toch altijd mooie melodieen maken.
Vooral 'surfer rosa' is prachtig, die cd is eigenlijk één grote jamsessie. Vooral het nummer 'vamos' illustreert dat.

Meningen?
Oud 18-12-2002, 21:23
cottoncandy
cottoncandy is offline
Pixies zijn heilig.

Alec Eiffel, The Happening en Where Is My Mind vind ik hun beste nummers (maar ik ken ze lang niet allemaal).

Gelukkig is 'rocken' geen werkwoord. Dat zou wel fucking naar zijn.
Oud 18-12-2002, 21:26
clubje
clubje is offline
Mijn favorieten zijn: vamos, break my body, gouge away, hey, here comes your man, crackity jones, mr grieves, lalala love you, nr. 13, motorway to roswell, where is my mind en head on.
Oud 18-12-2002, 21:28
battlestar
battlestar is offline
koelkoelkoel

ben sinds een paar maanden bestwel pixies-verslaafd

heb surfer rosa/come on pilgrim.. heerlijk cd'tje
favo's:
break my body (!)
gigantic
where is my mind? (!)
caribou (!)
vamos idd

velouria
monkey's gone to heaven
debaser (!)

eigenlijk die hele cd wel, luistert zo makkelijk weg..
combinatie drums+gitaar+stem = , 't heeft af en toe wel iets mexicaans
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:33
clubje
clubje is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef:
koelkoelkoel

ben sinds een paar maanden bestwel pixies-verslaafd

heb surfer rosa/come on pilgrim.. heerlijk cd'tje
favo's:
break my body (!)
gigantic
where is my mind? (!)
caribou (!)
vamos idd

velouria
monkey's gone to heaven
debaser (!)

eigenlijk die hele cd wel, luistert zo makkelijk weg..
combinatie drums+gitaar+stem = , 't heeft af en toe wel iets mexicaans

Francis Black zingt dan ook soms in het Spaans. Echt geweldig, Engels en spaans door elkaar.
Ik weet niet waarom maar ik heb altijd het gevoel dat heel die cd (surfer rosa/come on pilgrim) één grote jam cd is. Alsof ze een uurtje gejamt hebben en dat op cd hebben gezet.

En als ik vamos hoor begin ik altijd prompt mijn hoofd naar alle mogelijke kanten te bewegen.
Oud 18-12-2002, 21:33
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Aryáve schreef:
In sommige nummers kun je Nirvana terugvinden. Weet nu ff geen voorbeeld, maar een vriend van me die meer 'expert' is op dat gebied heeft me wel eens dingen laten horen waar Nirvana inderdaad wel erg op lijkt.
Ze zijn goed. Heb zelf 'Death to the Pixies', echt geniaal!
the pixies waren een inspiratiebron voor nirvana
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:35
clubje
clubje is offline
Citaat:
Aryáve schreef:
In sommige nummers kun je Nirvana terugvinden. Weet nu ff geen voorbeeld, maar een vriend van me die meer 'expert' is op dat gebied heeft me wel eens dingen laten horen waar Nirvana inderdaad wel erg op lijkt.
Ze zijn goed. Heb zelf 'Death to the Pixies', echt geniaal!
Nou ja, het is echt wel omgekeerd hoor. In Nirvana kan je the pixies terugvinden.
The pixies zijn dan ook de grootste invloed van Nirvana.
Dat hebben ze ook nooit weggestoken: "Every time I wanted to write the ultimate rock-song, I was basically riping-off the pixies."-Kurt Cobain.

The pixies zijn gewoon één van de meest invloedrijke bands ooit
Oud 18-12-2002, 21:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
ken ze alleen via de beste film die er is, fight club (oftewel "where is my mind?")
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:44
cottoncandy
cottoncandy is offline
Was vergeten dat Debaser zo'n fucking goed nummer was
Oud 18-12-2002, 21:50
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
clubje schreef:

Ik weet niet waarom maar ik heb altijd het gevoel dat heel die cd (surfer rosa/come on pilgrim) één grote jam cd is. Alsof ze een uurtje gejamt hebben en dat op cd hebben gezet.
het klinkt niet 'af', maar dat is juist het goede aan de cd vind ik, het klinkt daardoor gewoon 'puur'.
hmm, vaag maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 21:54
clubje
clubje is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef:
het klinkt niet 'af', maar dat is juist het goede aan de cd vind ik, het klinkt daardoor gewoon 'puur'.
hmm, vaag maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Het was zeker niet negatief bedoeld hoor.
Ik heb altijd het beeld van enkele muzikanten die voor de fun enkele gitaren en een drum hebben genomen, een uurtje hebben gespeeld, dat op cd hebben gegooid en de wereld ingestuurd hebben. Resultaat: puur goud.

De eerste 10 songs zijn songs op zichzelf, maar de 12 nummers daarna beschouw ik als 1 grote song.

Wat ik wel niet leuk vind is dat vanaf song 11 de teller op de display van je radio 'voorloopt'. Als hij song 15 aanduidt, is het eigenlijk song 14 die speelt. Niet echt leuk..
Oud 18-12-2002, 21:58
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
clubje schreef:

De eerste 10 songs zijn songs op zichzelf, maar de 12 nummers daarna beschouw ik als 1 grote song.

Wat ik wel niet leuk vind is dat vanaf song 11 de teller op de display van je radio 'voorloopt'. Als hij song 15 aanduidt, is het eigenlijk song 14 die speelt. Niet echt leuk..
Is idd waar, daardoor kan ik die laatste nummers ook niet echt uit elkaar houden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 22:01
clubje
clubje is offline
Inderdaad, ik ken ze nog altijd niet van buiten.

Artiesten moeten daar eens mee ophouden:
verborgen nummers
titelloze tracks
hoesjes op de achterkant van een cd waar niets op getypt staat

ik wil een gewone, duidelijke cd, geen pretentieus gedoe

Maar het is ze vergeven.
Ik ben er trouwens nog altijd niet uit welke cd beter is, surfer rosa of doolittle.

Uiteindelijk ga ik toch voor doolittle denk ik.
Oud 18-12-2002, 22:11
clubje
clubje is offline
Ik heb zelfs een cd waar de hele cd één song is.
Dus alle songs zijn 'aan elkaar geplakt'. Echt irritant als je de laatste song wil beluisteren...

Maar goed, het ging over the pixies
Oud 18-12-2002, 22:13
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
clubje schreef:
Ik heb zelfs een cd waar de hele cd één song is.
Dus alle songs zijn 'aan elkaar geplakt'. Echt irritant als je de laatste song wil beluisteren...

Maar goed, het ging over the pixies
jah kheb ook een paar mix cd's.. is nie fijn als je een bepaald nr wil horen idd..

ontopic: pixies zijn goaf
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 22:15
clubje
clubje is offline

Wat ik zo geweldig vind aan the pixies dat het één van die weinige bands is waar je echt goed de bass kan horen. En die baslijnen zijn dan ook altijd perfect.
Oud 18-12-2002, 23:06
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Pixies zijn VET haha, maar goed dat wist een select groepje hier al
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 23:29
Droyd
Droyd is offline
Heb ze ooit eens gezien op mtv om 2 uur snachts in alternative zone...het is me sindsdien bijgebleven, spreekt voor zich dus; ik heb een goeie eerste indruk van ze
Oud 19-12-2002, 10:14
my iron lung
my iron lung is offline
where is my mind
leerde het kennen door fight club, schitterend gebruikt.
(verder ook n koele film)
dat nummer wordt hier in belgie trouns enorm verkracht door camden en .calibre
Oud 19-12-2002, 10:50
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 12:34
June bug
June bug is offline
Koel koel koel... echt gave band...
Ik vind Where is my mind, Trompe le monde (nog niemand over gehoord, echt koel nr.), en Gouge away wel de beste nr.s
Oud 19-12-2002, 12:45
dystopia
dystopia is offline
Wat is volgens jullie de beste CD?
Oud 19-12-2002, 13:09
NERD
NERD is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wat is volgens jullie de beste CD?
Ik sta er meestal helemaal alleen in maar ik zweer bij Bossanova...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 15:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
NERD schreef:
Ik sta er meestal helemaal alleen in maar ik zweer bij Bossanova...
Hmm.. waarom?

Pixies zometeen op deze radio: http://kexp-mp3-2.cac.washington.edu:8000/
Oud 19-12-2002, 16:27
Gus
Gus is offline
Wat is er zo speciaal aan de Pixies? Is het zo anders, of waren ze de eerste, of pakken ze het zo allesoverweldigend aan? Welk nummer zal ik luisteren om ook Pixies-fan te worden?

Want ik hoor iedereen maar zo positief zijn over die groep. Ze zullen we *iets* goed doen dan.
Oud 19-12-2002, 18:10
NERD
NERD is offline
Citaat:
Gus schreef:
Wat is er zo speciaal aan de Pixies? Is het zo anders, of waren ze de eerste, of pakken ze het zo allesoverweldigend aan? Welk nummer zal ik luisteren om ook Pixies-fan te worden?

Want ik hoor iedereen maar zo positief zijn over die groep. Ze zullen we *iets* goed doen dan.
"Combining jagged, roaring guitars and stop-start dynamics with melodic pop hooks, intertwining male-female harmonies and evocative, cryptic lyrics, the Pixies were one of the most influential American alternative rock bands of the late '80s."

Luister eens naar:
- Gigantic
- Where is my Mind?
- Debaser
- Monkey Goes to Heaven
- Velouria
- All Over the World
- Dig for Fire
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 22:54
clubje
clubje is offline
Beste cd vind ik Doolittle, da's ook wel hun bekendste denk ik.

Nummer om fan te worden?
'Where is my mind' is very catchy maar ook 'monkey gone to heaven' is dat.
Oud 19-12-2002, 23:04
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Citaat:
Wat is er zo speciaal aan de Pixies? Is het zo anders, of waren ze de eerste, of pakken ze het zo allesoverweldigend aan?
Anders? - CHECK!
de Eerste? - CHECK!
Allesoverweldigend?- CHECK!
Niks klinkt als de Pixies? - CHECK!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 23:07
clubje
clubje is offline
Citaat:
Gus schreef:

Speciaal- The pixies zijn altijd geprezen geweest voor hun prachtig samenspel, ze voelden elkaar echt aan. Het is echt andere muziek, het gekrijs, de strakke baslijnen, het 'head-bang-gehalte', enz...prachtig. Het is gewoon DE invloed voor en van Nirvana (nu vind ik Nirvana niet geweldig, maar voor anderen is het vast een goed argument).

Om te beginnen zou ik 'where is my mind?', 'monkey gone to heaven', 'here comes your man' en 'debaser' downloaden. De hits zeg maar.
Oud 20-12-2002, 10:16
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Pixies vind ik niet echt cool, Where is my mind is wel een grappig nummertje, maar daar is dan ook alles mee gezegd.. :
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 11:08
phirst_aid
phirst_aid is offline
Citaat:
clubje schreef:
Speciaal- The pixies zijn altijd geprezen geweest voor hun prachtig samenspel, ze voelden elkaar echt aan. Het is echt andere muziek, het gekrijs, de strakke baslijnen, het 'head-bang-gehalte', enz...prachtig. Het is gewoon DE invloed voor en van Nirvana (nu vind ik Nirvana niet geweldig, maar voor anderen is het vast een goed argument).

Om te beginnen zou ik 'where is my mind?', 'monkey gone to heaven', 'here comes your man' en 'debaser' downloaden. De hits zeg maar.
Vergeet niet dat Nirvana hun eigen stijl naar de top gebracht hebben, dat ze geheel de rockwereld hebben beďnvloed... bepaalde dingen van Nirvana zijn echt geniaal, het gros van de hedendaagse rockartiesten geeft dit toe... Nu wil ik niet helemaal off topic gaan , maar toch vind ik dat die clubje telkens weer zo verwaand denigrerend doet wat Nirvana betreft . Ok , je vindt ze niet geweldig, dat hoeft ook niet, maar some respect plz. Nu geloof ik ook niet dat Nirvana zich kost wat kost wilden spiegelen aan The pixies , soms kun je ze goed vergelijken ok.. en Cobain zei zoveel
Sorry dit moest er even uit , uit de reacties van clubje ( niet alleen deze ) kan ik afleiden dat hij niet echt inziet wat nirvana teweeg heeft gebracht ..

Iedereen met kennis van muziek weet dat the pixies - wie ze beinvloed hebben en door wie ze beinvloed zijn doet er niet toe - geniaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 11:37
Verwijderd
Waarom voel jij je aangevallen als iemand nirvana aanvalt? Dat is niet erg nodig vind ik.

Bovendien ben ik het met clubje eens. Nirvana is behoorlijk overrated vind ik. Kurt heeft leuke dingen gedaan, had een goede grunge stem, maar het was toch vrij eentonig, ook wat betreft de melodielijnen. Neem nou rape me/smells like teen spirit. Ik zeg niet dat het geen leuke muziek is, maar op zich was nirvana nu ook weer niet zó goed. Het lag meer aan het moment waarop ze doorbraken. Hierdoor bliezen zij een genre een nieuw leven in en wat dat betreft hebben ze wel veel invloed gehad ja, maar muzikaal was het niet echt iets nieuws onder de zon.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 11:48
phirst_aid
phirst_aid is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Waarom voel jij je aangevallen als iemand nirvana aanvalt? Dat is niet erg nodig vind ik.

Bovendien ben ik het met clubje eens. Nirvana is behoorlijk overrated vind ik. Kurt heeft leuke dingen gedaan, had een goede grunge stem, maar het was toch vrij eentonig, ook wat betreft de melodielijnen. Neem nou rape me/smells like teen spirit. Ik zeg niet dat het geen leuke muziek is, maar op zich was nirvana nu ook weer niet zó goed. Het lag meer aan het moment waarop ze doorbraken. Hierdoor bliezen zij een genre een nieuw leven in en wat dat betreft hebben ze wel veel invloed gehad ja, maar muzikaal was het niet echt iets nieuws onder de zon.
Dus eigenlijk zeg jij : had Nirvana het niet gedaan , dan deed een andere groep het wel... niet?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
phirst_aid schreef:
Dus eigenlijk zeg jij : had Nirvana het niet gedaan , dan deed een andere groep het wel... niet?
Exact. Niet dat nirvana niet goed was, maar ze waren niet beter dan andere bands. Wat ik wel moet zeggen is dat het misschien ook wel door Kurt kwam, hij had wel veel charisma en dat missen veel bands wel, een zanger met charisma. Op zich was Nirvana's muziek op zichzelf niet bijzonder naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:10
konflict
konflict is offline
ik ken er niet erg veel van... maar de nummers die ik ken zijn allemaal geweldig.

np; the pixies - crackity jones

Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:11
Verwijderd
ik kende the pixies alleen van naam, dus ik heb wat nummers die hier werden genoemd gedownd.. en ik vind het wel een koel bandje!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:36
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
phirst_aid schreef:
Vergeet niet dat Nirvana hun eigen stijl naar de top gebracht hebben, dat ze geheel de rockwereld hebben beďnvloed... bepaalde dingen van Nirvana zijn echt geniaal, het gros van de hedendaagse rockartiesten geeft dit toe... Nu wil ik niet helemaal off topic gaan , maar toch vind ik dat die clubje telkens weer zo verwaand denigrerend doet wat Nirvana betreft . Ok , je vindt ze niet geweldig, dat hoeft ook niet, maar some respect plz. Nu geloof ik ook niet dat Nirvana zich kost wat kost wilden spiegelen aan The pixies , soms kun je ze goed vergelijken ok.. en Cobain zei zoveel
Sorry dit moest er even uit , uit de reacties van clubje ( niet alleen deze ) kan ik afleiden dat hij niet echt inziet wat nirvana teweeg heeft gebracht ..

Iedereen met kennis van muziek weet dat the pixies - wie ze beinvloed hebben en door wie ze beinvloed zijn doet er niet toe - geniaal zijn.
Dat slaat nergens op, Nirvana IS niet geniaal, het blijft een mening. Het is maar net wat jouw definitie van geniaal is.

En iedereen met kennis van muziek heeft ook nog een eigen mening. Ik ken mensen die heel veel van muziek weten maar de Pixies niet zo bijzonder vinden.

Erg vage redeneringen dus.. er is misschien sprake van ongeschreven wetten in de muziek wereld (bijv. Linkin Park moet je kut vinden en Nirvana is geniaal en als je dat niet vindt ben je nep) maar dat slaat echt helemaal nergens op.
Oud 20-12-2002, 13:28
clubje
clubje is offline
Citaat:
konflict schreef:

np; the pixies - crackity jones

jaa, supernummer.
Oud 20-12-2002, 13:39
Verwijderd
Bij m'n neef in de vakantie een live cd van ze geluisterd?

Dat vond ik iig wel ok.. ik ga maar ff wat meer van ze leechen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten