Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
The pixies zijn dan ook de grootste invloed van Nirvana. Dat hebben ze ook nooit weggestoken: "Every time I wanted to write the ultimate rock-song, I was basically riping-off the pixies."-Kurt Cobain. The pixies zijn gewoon één van de meest invloedrijke bands ooit ![]()
||
Citaat:
hmm, vaag maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb altijd het beeld van enkele muzikanten die voor de fun enkele gitaren en een drum hebben genomen, een uurtje hebben gespeeld, dat op cd hebben gegooid en de wereld ingestuurd hebben. Resultaat: puur goud. De eerste 10 songs zijn songs op zichzelf, maar de 12 nummers daarna beschouw ik als 1 grote song. Wat ik wel niet leuk vind is dat vanaf song 11 de teller op de display van je radio 'voorloopt'. Als hij song 15 aanduidt, is het eigenlijk song 14 die speelt. Niet echt leuk..
||
Citaat:
|
![]() |
|
Inderdaad, ik ken ze nog altijd niet van buiten.
Artiesten moeten daar eens mee ophouden: verborgen nummers titelloze tracks hoesjes op de achterkant van een cd waar niets op getypt staat ik wil een gewone, duidelijke cd, geen pretentieus gedoe ![]() Maar het is ze vergeven. Ik ben er trouwens nog altijd niet uit welke cd beter is, surfer rosa of doolittle. Uiteindelijk ga ik toch voor doolittle denk ik.
|
Ik heb zelfs een cd waar de hele cd één song is.
Dus alle songs zijn 'aan elkaar geplakt'. Echt irritant als je de laatste song wil beluisteren... Maar goed, het ging over the pixies ![]()
||
Citaat:
ontopic: pixies zijn goaf ![]() |
![]() |
|
![]() Wat ik zo geweldig vind aan the pixies dat het één van die weinige bands is waar je echt goed de bass kan horen. En die baslijnen zijn dan ook altijd perfect.
||
![]() |
Citaat:
Pixies zometeen op deze radio: http://kexp-mp3-2.cac.washington.edu:8000/
|
Wat is er zo speciaal aan de Pixies? Is het zo anders, of waren ze de eerste, of pakken ze het zo allesoverweldigend aan? Welk nummer zal ik luisteren om ook Pixies-fan te worden?
Want ik hoor iedereen maar zo positief zijn over die groep. Ze zullen we *iets* goed doen dan.
|
![]() |
||
Citaat:
Luister eens naar: - Gigantic - Where is my Mind? - Debaser - Monkey Goes to Heaven - Velouria - All Over the World - Dig for Fire |
![]() |
|
Beste cd vind ik Doolittle, da's ook wel hun bekendste denk ik.
Nummer om fan te worden? 'Where is my mind' is very catchy maar ook 'monkey gone to heaven' is dat.
||
Citaat:
Om te beginnen zou ik 'where is my mind?', 'monkey gone to heaven', 'here comes your man' en 'debaser' downloaden. De hits zeg maar.
||
![]() |
Citaat:
Sorry dit moest er even uit , uit de reacties van clubje ( niet alleen deze ) kan ik afleiden dat hij niet echt inziet wat nirvana teweeg heeft gebracht .. Iedereen met kennis van muziek weet dat the pixies - wie ze beinvloed hebben en door wie ze beinvloed zijn doet er niet toe - geniaal zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom voel jij je aangevallen als iemand nirvana aanvalt? Dat is niet erg nodig vind ik.
Bovendien ben ik het met clubje eens. Nirvana is behoorlijk overrated vind ik. Kurt heeft leuke dingen gedaan, had een goede grunge stem, maar het was toch vrij eentonig, ook wat betreft de melodielijnen. Neem nou rape me/smells like teen spirit. Ik zeg niet dat het geen leuke muziek is, maar op zich was nirvana nu ook weer niet zó goed. Het lag meer aan het moment waarop ze doorbraken. Hierdoor bliezen zij een genre een nieuw leven in en wat dat betreft hebben ze wel veel invloed gehad ja, maar muzikaal was het niet echt iets nieuws onder de zon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En iedereen met kennis van muziek heeft ook nog een eigen mening. Ik ken mensen die heel veel van muziek weten maar de Pixies niet zo bijzonder vinden. Erg vage redeneringen dus.. er is misschien sprake van ongeschreven wetten in de muziek wereld (bijv. Linkin Park moet je kut vinden en Nirvana is geniaal en als je dat niet vindt ben je nep) maar dat slaat echt helemaal nergens op.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Biografie Nirvana SiemdeCyper | 61 | 20-09-2005 15:44 | |
Psychologie |
Muziek #2 Verwijderd | 497 | 19-04-2005 07:59 | |
Muziek |
welke liedjes op jou mp3? Jochem12 | 94 | 23-02-2005 12:12 | |
Films, TV & Radio |