Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 15:39
nieuwbe
nieuwbe is offline
Hallo,

Ik heb net Win XP op mijn computertje gezet maar op een of andere wonderbaarlijke manier weigerd mijn web cam nu elke dienst, terwijl ie het op Win 98 wél deed.

Eerst 'zegt' "ie" "enable usb in bios", heb ik gedaan via opstarten, Del inhouden, Advanced, USB Enable, ok, Exit and Save. Dus daar kan het, naar mijn inziens niet aan liggen.

Het zou kunnen zijn dat de cam niet wil omdat het al een oudje is, maar ook mijn nieuwe camera wil niet aangesloten worden. Pc zegt dan dat het niet wil, bestanden al bestaan (Kan onmogelijk) of dat gedoe met USB in Bios.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? 'k Ben namelijk wel cam verslaafd! Misschien een bestandje ergens vandaan halen zodat ie het wel weer doet?!

Alvast bedankt!
Oud 09-12-2002, 19:51
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
nieuwbe schreef:
Hallo,

Ik heb net Win XP op mijn computertje gezet maar op een of andere wonderbaarlijke manier weigerd mijn web cam nu elke dienst, terwijl ie het op Win 98 wél deed.

Eerst 'zegt' "ie" "enable usb in bios", heb ik gedaan via opstarten, Del inhouden, Advanced, USB Enable, ok, Exit and Save. Dus daar kan het, naar mijn inziens niet aan liggen.

Het zou kunnen zijn dat de cam niet wil omdat het al een oudje is, maar ook mijn nieuwe camera wil niet aangesloten worden. Pc zegt dan dat het niet wil, bestanden al bestaan (Kan onmogelijk) of dat gedoe met USB in Bios.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? 'k Ben namelijk wel cam verslaafd! Misschien een bestandje ergens vandaan halen zodat ie het wel weer doet?!

Kan zijn dat die nieuwe het niet doet omdat nog bepaalde installatie bestanden van de vorige op je PC achtergebleven zijn, maar dat zou ook eigenlijk geen probleem moeten zjn want dan moet die aangeven of hij de nieuwe bestanden eroverheen moet schrijven.
Dus je weet zeker dat je dat goed gedaan hebt in de bios???
Heb je hem achterin de systeemkast in een usb poort gestoken.

Zou het anders ook niet weten, het probleem schijnt vaker voor te komen met webcams in XP, je bent al nm 5 die ik nu weet die dat probleem heeft met de webcam in XP.

Windows 98 en 2000 vind ik persoonlijk nog steeds het beste en XP is niks maar dat is mijn mening.

Alvast bedankt!
Reageren

Regels voor berichten