Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2002, 14:51
be062603
be062603 is offline
Hey ,

Ik heb hier thuis een dual mobi liggen dat Tualatin Pentium III ondersteuning heeft . Wat ik me afvraag , kan je daar nu ook twee Intel Celeron processors in steken of werkt dit niet ?

Groetjes

Samuel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2002, 15:32
Verwijderd
Sja, als het gewone FCPGA-2 voetjes zijn moet je daar in principe Celerons in kunnen prikken (natuurlijk wel de oude Celerons, die nieuwe 1500+ socket 478 passen natuurlijk niet )
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 15:35
Verwijderd
Als ik me niet vergis kan dat niet. Dat kon alleen met de eerste Celeron generatie. Vanaf de coppermines is die feature niet meer aanwezig.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 15:50
Dwarfie
Dwarfie is offline
Intel new 1.0A / 1.10A / 1.2 / 1.3GHz Celeron is with 0.13 micron process technology, 1.475V or 1.50V core voltage, and especially a little different pin-outs definition, so it's not compatible with old design mainboards.

Dit staat in de faq van de Abit BP6 (Intel 440BX chipset). Ik weet niet welke chipset jij hebt, maar op dit moederbord kan het dus niet.
Oud 13-12-2002, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Dwarfie schreef:
Dit staat in de faq van de Abit BP6 (Intel 440BX chipset). Ik weet niet welke chipset jij hebt, maar op dit moederbord kan het dus niet.
Nee, maar de BP6 had ook FC-PGA (S370) voetjes. Op de site van Intel staat niks over eventuele verschillen, maar de ervaring leert (mij) dat een Celeron met Coppermine-core niet werkt in een oud S370-bord, of je moet een aantal pinnen verbinden/verbreken (de fameuze Sockeltrick van Thomas Pabst - wil ik altijd nog een keer doen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 16:05
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nee, maar de BP6 had ook FC-PGA (S370) voetjes. Op de site van Intel staat niks over eventuele verschillen, maar de ervaring leert (mij) dat een Celeron met Coppermine-core niet werkt in een oud S370-bord, of je moet een aantal pinnen verbinden/verbreken (de fameuze Sockeltrick van Thomas Pabst - wil ik altijd nog een keer doen
Klopt, op de intelsite staat dat Celeron processoren überhaupt niet geschikt zijn voor dual processor doeleinden. Ze verwijzen je door naar de moederbordfabrikanten voor verdere informatie hierover.

Coppermine op S370 kan inderdaad niet, en een aantal borden kunnen ook niet overweg met een Tualatin op een FCPGA, soms is dit echter wel op te lossen met een bios update. Officiële support voor Tualatins is aleen voor FCPGA-II moederboraden.
Oud 16-12-2002, 23:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Zat setjes van 2 pentium 3 processors te vinden tweedehands hoor..
Ok, ze zijn niet super-goedkoop, maar je hebt dan wel een hele dikke computer..
Reageren

Regels voor berichten