Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 15:50
phensicske
phensicske is offline
Weet iemand hoe ik kan opzoeken of een referentie/bron een boek, een bijdrage uit een boek met afzonderlijke auteurs, een periodieke uitgave, een naslagwerk of andere is?

Ik werkte reeds via een algemene site van bibliotheken, maar daar vind ik de bronnen niet in terug.

Bestaat er zoiets als een algemene catalogus waarin men werken kan terugvinden en dan kan te weten komen of het een boek, een... is?

Sorry als dit hier niet hoort, ik ken echt superweinig over computers en of het al dan niet bij software of hardware of bij geen één van de twee mag staan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 20:35
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Proggie schreef op 14-11-2004 @ 14:51 :
Ellow,

Over naslagwerken over boeken staan er wel een paar op scholieren.com !!!!

Good Luck

Proggie
Wat voor reply is dat nu?????

Als ik me niet vergis zijn er wel catalogi op internet die naslagwerken indexeren. Een handig trefwoord is BiBTeX, een begrip dat je wel zal kennen als je LaTex, Tex , AMSTex, ... gebruikt.

Over Engelse/Amerikaanse boeken zal je wel genoeg vinden, denk ik, maar of je ook NEderlandse boeken in die indices vindt?

Op Google lever "BiBTeX library" wel veel op, maar of er veel nuttigs tussen zit ?
Hopelijk heb je hier toch al wat meer aan, desnoods kun je misschien op ISBN zoeken ??
Oud 14-11-2004, 21:21
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
phensicske schreef op 12-11-2004 @ 16:50 :
Weet iemand hoe ik kan opzoeken of een referentie/bron een boek, een bijdrage uit een boek met afzonderlijke auteurs, een periodieke uitgave, een naslagwerk of andere is?

Ik werkte reeds via een algemene site van bibliotheken, maar daar vind ik de bronnen niet in terug.

Bestaat er zoiets als een algemene catalogus waarin men werken kan terugvinden en dan kan te weten komen of het een boek, een... is?

Sorry als dit hier niet hoort, ik ken echt superweinig over computers en of het al dan niet bij software of hardware of bij geen één van de twee mag staan...
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar je zou eens bij de site van de koninklijke bibliotheek kunnen kijken. Daar hebben ze alles wat óóit is uitgegeven in nederland.

www.kb.nl

Via die site kan je kijken in de Nederlandse Centrale Catalogus (NCC), als ze het daar niet hebben bestaat het niet.
Reageren

Regels voor berichten