Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2001, 14:26
Li'lNappyFre@k
Li'lNappyFre@k is offline
Onze computer was zojuist geformatteerd, windows 98 er trug opgezet en nu hebben we maar 503 mb totale schijfruimte
Zou het kunnen dat alles toch niet van de computer af is?
Hoe kan ik dat dan zien?
en hoe krijg ik de oorspronkelijke 8Gb trug?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2001, 15:05
Vanargandr
Vanargandr is offline
Hm das vaag, ik zou even weer opnieuw installeren, desnoods even partities er weer opnieuw opzeten

Oud 28-04-2001, 16:47
mr_anonymous
mr_anonymous is offline
Da's een bug van Windows met schijven groter dan X mb aan harde schijf ruimte. Gewoon ff fdisken of met partition magic erover heen.
Oud 28-04-2001, 18:33
Verwijderd
Je moet idd natuurlijk wel kiezen bij het partitioneren voor "ondersteuning voor grote schijven inschakelen" anders krijg je idd vage dingen...

Ik neem aan dat je in het BIOS niks veranderd hebt, zoniet, dan moet je ff alles op AUTO zetten bij de harddisk info enz en gewoon LBA mode kiezen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 23:01
Verwijderd
formatteer je schijf es naar fat32 ipv fat
Met citaat reageren
Oud 30-04-2001, 11:39
robdr
robdr is offline
dit komt omdat je in de bios je hd mode staat ingsteld op chs, deze dien je ff op lba of evt op echs te zetten.

ff opniew fdisken en klaar is kees
Oud 01-05-2001, 22:40
Dreams
Dreams is offline
Had hetzelfde maar dan datie maar 2 van de 50 Gb kon gebruiken. Op de Maxtor site zeiden ze dat ik MaxBlast moest gebruiken en dat werkte perfect
Met citaat reageren
Oud 02-05-2001, 20:07
stefana3a
stefana3a is offline
gewoon effe met fdisk effe de partities opnieuw indelen, kun je meteen de boel goed indelen.

tip: maak een aparte partitie voor je swapfile, als je een swapfile van variabele grootte in je c: partitie zet, kun je er niet tegenaan defragmenteren, geloof me.
Oud 02-05-2001, 22:46
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
stefana3a schreef:
gewoon effe met fdisk effe de partities opnieuw indelen, kun je meteen de boel goed indelen.

tip: maak een aparte partitie voor je swapfile, als je een swapfile van variabele grootte in je c: partitie zet, kun je er niet tegenaan defragmenteren, geloof me.
ff wat theorie, schijf draait op VASTE snelheid, dat betekent dus buiten sneller ans binnen, dus wat je 't eerst installeert draait veel sneller als wat je aan 't eind erop zet omdat een harddisk van buiten naat binnen leest.

als je je SWAPfile 'n partitie geeft aan 't eind van je schijf (meestal dus) issie veel trager als aan 't begin

en er niet tegenaan kunnen defragmenteren? ddaarvoor heeft Billy de veilige modus bedacht, gaat 't altijd, en in 1x goed mee! (hier wel)

overigens vind ik je schijf in partities opdelen 'n beetje onnozel... daarvoor kan je mappen maken, en verlies je geen snelheid door 't "gat" tussen je data

Reageren

Regels voor berichten