Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 19:40
Stoetel
Stoetel is offline
Een vriendin van me heeft gevraagd of ik haar tekening hier eens wou posten. Hij is wel nagetekend van een andere prent, maar ze zou toch graag jullie meningen willen horen.
Oud 15-12-2002, 20:15
Ieke
Ieke is offline
Mooi. Alleen het is jammer dat ergeen goede schaduwen in zitten. Alles is met lijntjes, misschien kan er wat meer schaduw in. Ik denk dat dat een mooier effect geeft.
Oud 15-12-2002, 20:57
funest
funest is offline
wat is orginele prent

iets natekenen kan vrijwel iedereen wel
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 11:33
NecroDopey
NecroDopey is offline
Creepy, heel toevallig de originele prent laatst gezien bij vriendinnetje. Ik geloof dat vooral de harige oren indruk op me maakte, terwijl dat in dit plaatje nagenoeg wegvalt. Kvind het nog steeds een meesterlijke kop, maar kan er niet echt objectief naar kijken. Het origineel is stuk gedetailleerder en strakker uitgewerkt, waardoor deze nogal in het niet valt.
Oud 16-12-2002, 16:51
Verwijderd
Citaat:
AM schreef:
wat is orginele prent

iets natekenen kan vrijwel iedereen wel
wat ben jij aardig, en bovendien betwijfel ik het of iedereen dat wel kan... verder is best goed nagetekend hoor. de lijntjes en de schaduwen zijn inderdaad niet perfect maar dat is best te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:01
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Orgineel staat op Elfwood, dacht ik. Weet alleen de titel niet meer.

Deze is ook koel, maar zoals doop al zei is het orgineel beter uitgwerkt. Maar een koel plaatje blijft het sowieso
Oud 16-12-2002, 17:36
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Even een link naar het orgineel

http://elfwood.lysator.liu.se/loth/m...fairy.jpg.html

Laatst gewijzigd op 16-12-2002 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:25
Verwijderd
Ik vind het ontzettend zwak om dingen na te tekenen.... *haalt schouders op*
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:26
Nate
Nate is offline
Waarom? Is toch een prima manier om bepaalde technieken onder de knie te krijgen, lijkt me. Daarnaast zou ik het een eer vinden als iemand mijn werk natekende...

Wat zwak is, is als iemand het vervolgens als zijn eigen prent claimt. Maar dat is hier niet zo, toch...
Oud 16-12-2002, 20:21
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
Nate schreef:
Waarom? Is toch een prima manier om bepaalde technieken onder de knie te krijgen, lijkt me. Daarnaast zou ik het een eer vinden als iemand mijn werk natekende...

Wat zwak is, is als iemand het vervolgens als zijn eigen prent claimt. Maar dat is hier niet zo, toch...
Idd, ik teken ook veel manga na bijvoorbeeld ( niet dat ik die hier neerzet ), maar zo leer je wel de opbouw van figuren enz.
Oud 16-12-2002, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:

*eens*

Blessed Be..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:49
Verwijderd
Maar wat kan je er dan over zeggen als het is nagetekend?
"Leuk nagetekend......mja........"
Echt indrukwekkend ingekleurd is het ook niet. Tip voor de maakster; als ze zo graag wil natekenen, teken dan bijv. portretten, familieleden liggen vaak voor het oprapen ergens in het huis. Zo oefen je veel beter je vaardigheden en is het ten minste ook nog iets dat je zelf hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 23:15
Nate
Nate is offline
Hangt helemaal van je skills af, lijkt me. Als je goed kunt tekenen hoef je niet veel na te tekenen. Dan maak je fanfics of iets dergelijks. Maar natekenen is dus een prima manier om te leren en als het origineel erbij wordt genomen kun je constructief kritiek geven op welke essentiële dingen niet vergeten mogen worden (bv. de nadruk op harige oren bij dit creatuur, en de contouren van de kin zijn niet helemaal naar voren gekomen).

En daarnaast zou ik voordat ik me echt in tekenen verdiepte (en me dus voornamelijk met natekenen van de mooiste plaatjes uit mijn D&D boeken bezighield) dit nooit zo netjes af kunnen leveren als mevrouw heeft gedaan. Dus petje af, hoor.
Oud 17-12-2002, 12:40
Verwijderd
Natekenen is gewoon geen kunst aan. Je bent er geen vaardigheden voor nodig en geen inzicht, je moet gewoon een beetje lijntjes over kunnen nemen. Het kan nuttig zijn om dingen te leren, maar het is nooit de moeite waard om te laten zien omdat je er zelf gewoon totaal geen inbreng in hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 12:46
BCR
BCR is offline
Ik vind hem wel mooi en ik vind dat er niets mis is met natekenen.
Oud 17-12-2002, 13:16
coriat
coriat is offline
Citaat:
Nate schreef:
blablablabla, Als je goed kunt tekenen hoef je niet veel na te tekenen. blablablabla
Dit mijn eerste post hier, maar natekenen van tekeningen is over het algemeen erg zwak. De enige uitzondering die ik hier over het algemeen wil maken is als je copieen van meesterwerken maakt, vooral schetsen van oude meesters (Michelangelo etc.) zijn erg interessant om na te tekenen omdat ze je inzicht geven in hoe goede tekenaars met maar een paar lijnen de vorm naar voor kunnen laten komen.

Het beste is natuurlijk èchte mensen en voorwerpen na te tekenen. Als je andere tekeningen gaat natekenen, is de kans groot dat je òf dezelfde fouten maakt die de ander heeft gemaakt òf je verliest je inspiratie originele tekeningen te maken.

just my 2 cents
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 15:08
Nate
Nate is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Natekenen is gewoon geen kunst aan. Je bent er geen vaardigheden voor nodig en geen inzicht, je moet gewoon een beetje lijntjes over kunnen nemen. Het kan nuttig zijn om dingen te leren, maar het is nooit de moeite waard om te laten zien omdat je er zelf gewoon totaal geen inbreng in hebt gehad.
Nou.. *ahem* Dat ligt misschien aan mij maar ik heb ontzettend mijn best moeten doen om énigzins te leren tekenen, heb een gebrek aan talent of discipline of whatever, maar ik heb ook nooit goed kunnen natekenen. Het is niet alleen een kwestie van de lijntjes overnemen maar ook van de verhoudingen respecteren. Anyway voor mensen die goed kunnen tekenen (o.a. jij dus) is het makkelijk om te zeggen dat natekenen zwak en simpel is, maar mensen die er gewoon niet goed in zijn hebben daar weer een heel stuk meer moeite mee.

Enneh, coriat, er zijn verschillende tekenstijlen... Een meesterwerk in het een is niets in het ander... De tekening hierboven heeft weinig van doen met Michalangelo e.d.
Oud 17-12-2002, 19:31
Stoetel
Stoetel is offline
Mjah, om allereerst even op de schaduwen in te gaan: er zijn normaal gezien meer schaduwen aanwezig op de tekening volgens mn vriendin, maar blijkbaar is er daar iets misgelopen bij t scannen of zo.

En jah, wat het natekenen betreft. Stel dat je een blad op een andere tekening legt en zo de lijntjes natrekt dan is er idd geen zak aan, want dat kan iedereen. Maar als je je blad langs een andere figuur legt en die zo natekent dan moeten de verhoudingen ook maar kloppen en zo, dus ik denk dat niet iedereen dat zou kunnen.
T is idd een goeie manier om wat met schaduwen,kleurengebruik enz te experimenteren.
Oud 17-12-2002, 22:04
Verwijderd
Njah... blijf dat vooral denken, dan kom je erg ver
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten