Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2002, 20:18
punkyfish
punkyfish is offline
ik ben nou zo'n 2, 3 weken verkouden, en hoest heel veel. mijn ribben doen nou voort heel erg pijn als ik hoest, kan het zijn dat ik 'verkeerd' hoest ofzoiets? hoe kan het anders dat mijn ribben zo'n pijn doen?
Oud 02-03-2002, 21:04
QuietNoise
QuietNoise is offline
geen idee
maar als je lang veel moet hoesten dan raken je ribben gekneust (daarom doen ze ook zeer)
en as t nog langer duurt kunnen ze zelfs breken (leuk nieuwtje niewaar? )
ik heb vorig jaar keelontsteking gehad, en toen moest ik ook heel erg hoesten, en toen heb ik me ribben ook gekneust, maar gelukkig kreeg ik toen antibiotica tegen die keelontsteking, waardoor t hoesten ophield, dus me ribben ook weer genazen,
ga es bij je huisarts langs, mischien kan die je helpen
suc6
Oud 02-03-2002, 21:07
punkyfish
punkyfish is offline
klinkt niet lekker

njah, als het nog langer doorgaat ga ik wel langs de dokter, dit klinkt echt niet koel!
Oud 02-03-2002, 21:07
Ilsch
Ilsch is offline
ik krijg ook altijd pijn, al heel snel.. maar je ribben kneuzen toch niet zo snel hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 21:08
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
ik krijg ook altijd pijn, al heel snel.. maar je ribben kneuzen toch niet zo snel hoop ik?
hoop het niet!
Oud 02-03-2002, 22:09
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
heej dit heb ik ook, kben nu bijna al 1,5 week nie aan het hoesten, maar als ik dan toch 's hoest of nies (of zelfs in bed lig of de trap of ren) dan doet het wel weer erg pijn, het zou nu toch eigelijk wel 's over moeten zijn of nie?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 22:16
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
nathalie schreef:
heej dit heb ik ook, kben nu bijna al 1,5 week nie aan het hoesten, maar als ik dan toch 's hoest of nies (of zelfs in bed lig of de trap of ren) dan doet het wel weer erg pijn, het zou nu toch eigelijk wel 's over moeten zijn of nie?
heb het al 3 weken
Oud 03-03-2002, 17:40
linda!!
linda!! is offline
ik heb het ook gehad, gaat vanzelf weer over wanneer je niet meer hoest! ik heb medicijnen gekregen om het hoesten te verminderen, en toen ging de pijn vanzelf over.
Oud 03-03-2002, 22:27
cyrillic
cyrillic is offline
Ok, als je pijnlijk hoest en soms slijm ophoest dan heb je waarschijnlijk brochitis. Dit kan vanzelf overgaan, maar als je er mee naar de dokter gaat krijg je een antibiotica kuur.
En deze griep heerst gewoon, ik loop na een week nog steeds te kuchen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
QuietNoise schreef:
geen idee
maar als je lang veel moet hoesten dan raken je ribben gekneust (daarom doen ze ook zeer)
en as t nog langer duurt kunnen ze zelfs breken (leuk nieuwtje niewaar? )
Wat is dat voor gelul? Je ribben kunnen absoluut niet kneuzen door te hoesten, alsof je ribben zouden kneuzen als je longen ertegen aan knallen?! En breken? Da's helemaal onmogelijk. Je longen zijn simpelweg niet sterk genoeg om je ribben te breken, en zelfs als je hele lichaam stuiptrekt is het nog praktisch onmogelijk.
Ik denk wel dat het vlees om je longen (onder je ribben dus) er pijn van kan gaan doen, maar het zijn voornamelijk je longen en luchtwegen zelf waar je last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 22:29
evelishere
evelishere is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
ik ben nou zo'n 2, 3 weken verkouden, en hoest heel veel. mijn ribben doen nou voort heel erg pijn als ik hoest, kan het zijn dat ik 'verkeerd' hoest ofzoiets? hoe kan het anders dat mijn ribben zo'n pijn doen?

Dat heb ik ook heel vaak, tijdens het hoesten gebruik je veel spieren, ook spieren die je normaal niet gebruikt (tussen de ribben zitten ook spieren), door het hoesten krijg je gewoon spierpijn in die spieren, heel pijnlijk maar weinig aan te doen, je kunt een paracetamol tegen de pijn nemen, maar dat lost niet echt wat op, spreek uit ervaring!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten