Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 19:14
Verwijderd
Een jongen die bij mij op judo zit heeft krassen in zijn been. Zijn moeder is een paar jaar terug overleden, en hij heeft verder veel problemen. Opzich niet direct alarmerend, maar het waren 3 even lange verticale strepen met evenveel tussenruimte, en ook nog 2 diagonalen erdoor, de huid eromheen was verder niet geirriteerd. Toen ik het bij toeval zag vroeg ik hem waardoor dat kwam. Hij antwoordde dat hij dat met skateboarden heeft gekregen, de diagonalen zou hij er later met zijn nagels in hebben gezet. Volgens mij is dit bullshit en heeft hij gewoon geautomutileerd. De krassen zagen er nog redelijk vers uit (ik schat het op een paar weken), daarom maak ik me zorgen over hem. Ik heb het nog een paar keer gevraagd, en vroeg of zijn ouders wisten dat het er zat, of hij er naar de dokter mee was geweest, en of hij is ingeent tegen tetenus. Dat was hij op zijn elfde nog, zei hij, hij zegt ook niet naar de dokter te zijn geweest met de krassen.
Ik vermoed dus dat hij automutileert, wat kan ik doen om hem te helpen, welke instantie moet ik waarschuwen etc.?

perseus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 19:31
Gothic
Gothic is offline
als je redelijk bevriend met hem bent, dan kan je er nogmaals over beginnen, anders negeren...
Oud 09-12-2002, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
als je redelijk bevriend met hem bent, dan kan je er nogmaals over beginnen, anders negeren...
Ik ben niet zo goed met hem bevriend, ik judo alleen elke week met hem. Maar ik kan dit toch moeilijk negeren!?!!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:09
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
perseus schreef:
Ik ben niet zo goed met hem bevriend, ik judo alleen elke week met hem. Maar ik kan dit toch moeilijk negeren!?!!
Ik denk dat als hij automutileert,
en jij niet zo goed met hem bevriend bent,
hij geen zin heeft om er met je over te praten..
Misschien kan je het wel proberen,
weet je een btje waar je aan toe bent enzo..
Oud 09-12-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Ik denk dat als hij automutileert,
en jij niet zo goed met hem bevriend bent,
hij geen zin heeft om er met je over te praten..
Misschien kan je het wel proberen,
weet je een btje waar je aan toe bent enzo..
Dat moet ik dan nog maar eens proberen. Hij heeft wel 4x gezegd dat het van het skaten kwam.

Thnx voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:36
MVVSupporter
MVVSupporter is offline
boeien gewoon met de kat gevochten.laterz....!!!!!!!
Oud 09-12-2002, 20:40
Verwijderd
Citaat:
MVVSupporter schreef:
boeien gewoon met de kat gevochten.laterz....!!!!!!!
rot op, ga terug naar sport.laterz!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 09:34
Eend
Eend is offline
Bij mij negeerden mn teamgenoten het wel. Ze wisten het van me, maar lieten het verder wel met rust. Dat vond ik wel fijn, want ze wisten toch dat ik er hulp voor had en zo. Later ben ik nog een aantal keren opgenomen geweest en nu is het hoop ik zo goed als weg. Het zal altijd terug kunnen blijven komen, maar ik hoop dat ik dat kan voorkomen

Misschien kan je hem zeggen dat hij altijd naar je toe kan komen als er iets is. Leg een vertrouwen bij hem
Als je hem telkens vraagt hoe het komt, dan kan dat ook wel eens aanvallend overkomen. Dat had ik altijd. Als iemand er naar vroeg, dan werd ik bang en voelde ik me aangevallen.
Dus let goed op, dat iets dat voor jou zo vanzelfsprekend lijkt, dat voor hem absoluut niet is

Sterkte met m

*knuf*

Eend
Oud 10-12-2002, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
Bij mij negeerden mn teamgenoten het wel. Ze wisten het van me, maar lieten het verder wel met rust. Dat vond ik wel fijn, want ze wisten toch dat ik er hulp voor had en zo. Later ben ik nog een aantal keren opgenomen geweest en nu is het hoop ik zo goed als weg. Het zal altijd terug kunnen blijven komen, maar ik hoop dat ik dat kan voorkomen

Misschien kan je hem zeggen dat hij altijd naar je toe kan komen als er iets is. Leg een vertrouwen bij hem
Als je hem telkens vraagt hoe het komt, dan kan dat ook wel eens aanvallend overkomen. Dat had ik altijd. Als iemand er naar vroeg, dan werd ik bang en voelde ik me aangevallen.
Dus let goed op, dat iets dat voor jou zo vanzelfsprekend lijkt, dat voor hem absoluut niet is

Sterkte met m

*knuf*

Eend
Thanks!!! Dit kan ik goed gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:19
Eend
Eend is offline
Citaat:
perseus schreef:
Thanks!!! Dit kan ik goed gebruiken.
dat vermoeden had ik ook al ja
Weet wel, dat als hij echt niks loslaat, dat je er dus niet op door moet gaan hameren.
Als je zelf in de wanhoop staat is geduld heel moeilijk, maar toch blijven proberen
Oud 10-12-2002, 13:57
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Eend schreef:

Eend
Sander had er toch naar gevraagd een keer? Toen zei je dat het van je cavia's kwam...
Oud 10-12-2002, 20:30
Eend
Eend is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Sander had er toch naar gevraagd een keer? Toen zei je dat het van je cavia's kwam...
ow, weet ik niet eens meer Ik was die tijd zo van de wereld Maar daarna heeft ie het laten rusten en heeft er nooit meer naar gevraagd Maar Marloes en zo weten het ook van mij, maar hebben het meer genegeerd. Ze vielen me er nooit mee aan.
Oud 10-12-2002, 21:57
Muizzz
Muizzz is offline
ik denk dat het wel beter is om het te negeren.
Het klinkt misschien hard, maar misschien is het wel beter.
Oud 10-12-2002, 23:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef:
ow, weet ik niet eens meer Ik was die tijd zo van de wereld Maar daarna heeft ie het laten rusten en heeft er nooit meer naar gevraagd Maar Marloes en zo weten het ook van mij, maar hebben het meer genegeerd. Ze vielen me er nooit mee aan.
Vaak werkt alleen het laten merken dat je zult luisteren en jezelf niet opdringen.
Ik ben soms iets te aanwezig op zulke momenten. Maar dat komt vanwege het feit dat ik niks om mezelf geef en dus *bijna* iedereen die met een probleem zit boven mezelf zet en dus alleen al vanwege dat voor die persoon door het vuur zou gaan. Maar ik ben het gelukkig aan het afleren.
Soms gewoon een keertje laten merken dat je er bent. En verder laten gaan. Als ze niet willen praten dan willen ze dat niet en aan smoesjes heb je niks. Daar helpen ze zichzelf niet mee en daar help ik hun niet mee.
Reageren

Regels voor berichten