Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2001, 19:05
dystopia
dystopia is offline
Hallo,

ik ben van plan een UPS te kopen voor m'n wannabe-24/7 bak omdat ik garantie wil dat ie up blijft wanneer het bijv. onweert. Werkt dat dan wel met zo'n UPS? Kan ik de stroom gewoon overzetten naar 'gewoon' zonder dat de PC uitgaat? Want stel ik wil weer over op normale stroom, dan kan hoeft m'n PC toch niet uit om de stekkers om te wisselen? Want dan heb ik er zo weinig aan

Wat is een goede UPS voor een degelijke prijs? Zijn er mensen met een bepaalde ervaring op dit gebied?
Oud 10-05-2001, 19:22
Verwijderd
Ja. American Power Conversion (APC), die zijn erg goed, en zo'n beetje marktleider op dat gebied. Wij hebben er een SurgeArrest van (vangt hoge spanningen in het net ivm bliksem enzo) op aangezien we nogal dure HiFi apparatuur hebben en dat ding is gewoon perfect. Voor UPS'en zullen ze wel net zo goed zijn, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2001, 09:14
vortex
vortex is offline
Je hebt al een goeie UPS voor 80 piek geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2001, 14:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
vortex schreef:
Je hebt al een goeie UPS voor 80 piek geloof ik.
Lemming heeft er ook 1 tog?
Oud 14-05-2001, 16:28
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
24/7... wanneer zou je stroom uitvallen?
niet vaak
Met citaat reageren
Oud 15-05-2001, 14:47
vortex
vortex is offline
Yep, Lemming heeft ook zo'n ding, die van 80 piek geloof ik. Is trouwens leuk als je je bak wilt vervoeren en je wilt je uptime houden. Blijft ie gewoon aan
Met citaat reageren
Oud 15-05-2001, 15:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
24/7... wanneer zou je stroom uitvallen?
niet vaak

Met onweer moet et nl. wel uit
Oud 15-05-2001, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Is trouwens leuk als je je bak wilt vervoeren en je wilt je uptime houden. Blijft ie gewoon aan
Daar zit wat in, maar dan moet je wel hard rijden aangezien de meeste (goedkope) UPSen niet zo heel lang stroom kunnen leveren (bij een redelijk "gevuld" systeempje van een wattje of 200 maar een paar minuten). Bovendien kunnen harde schijven erg slecht tegen schokken wanneer ze aan staan (in stilstaande toestand kunnen ze wel redelijk wat hebben )
Met citaat reageren
Oud 15-05-2001, 17:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Daar zit wat in, maar dan moet je wel hard rijden aangezien de meeste (goedkope) UPSen niet zo heel lang stroom kunnen leveren (bij een redelijk "gevuld" systeempje van een wattje of 200 maar een paar minuten). Bovendien kunnen harde schijven erg slecht tegen schokken wanneer ze aan staan (in stilstaande toestand kunnen ze wel redelijk wat hebben )

e hebt gekken die gewoon even een voedingkabel erin mieteren terwijl hun bak aan staat.. Te lui om te rebooten of hun uptime te verklooien

Studentenraad? LOL
Oud 20-05-2001, 08:27
vortex
vortex is offline
http://www.apc.com/products
Met citaat reageren
Oud 20-05-2001, 09:40
Six4Eight
Six4Eight is offline
Wij hebben er op de zaak ook 2 staan van APC, die doen het perfect.

We hebben 1 keer een stroomstoring gehad, toevoer werd toen gewoon door het UPS overgenomen en de 2 pc's werden automatisch uitgeschakeld.

Als de stroom trouwens weer optijd online is, stopt het UPS gewoon met werken omdat dat tussen de stroomtoevoer en de PC wordt geschakeld en hij 'merkt' dus dat er weer een stroom loopt.
Reageren

Regels voor berichten