Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 13:26
Yaramida
Yaramida is offline
Hai allemaal!

Ja het klinkt stom..ik weet het, pleisterallergie...maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Ik zal het ff uitleggen want wil weten of ik de enige ben die dit heeft.

Een paar weken terug had ik een wond op m'n enkel, dus heb ik er een pleister opgedaan want het stopte niet meer met bloeden.
Ik heb elke dag die pleister verschoond, een week lang. Toen was die wond genezen, het zag er mooi heel uit.

Een weekje daarna, nadat die laatste pleister er dus een weekje af was, ging de plek waar die wond gezeten had heel erg jeuken. Toen ik keek wat er was, zat er een hele afdruk van die pleister, was spontaan opgekomen. Het was helemaal rood en had dus de vorm van een pleister op m'n enkel zitten.

Dit heeft ook weer een week geduurd, de jeuk trok langzaam weg, gelukkig.

Alleen nu is het 2 weken later, nadat de jeuk weg is. En die plek zit er nog steeds, een soort van litteken dus. Het staat echt lelijk. Ik ben nu dus bang als ik een keertje een wond heb & er eigenlijk een pleister op zou moeten, ik dan elke keer zo'n litteken hou.

Zijn er mensen die dit ook gehad hebben?
Ik hoor het wel, liefs van dana...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 15:59
Verwijderd
Waarom klinkt dat stom?
Er zijn veel mensen die dat hebben.
Zowiezo mijn zusje en ik al. Dus dat zijn er al twee.
Je hebt wel soft-pleisters, maar die dingen blijven nooit goed plakken. Anders gewoon zo min mogelijk pleisters op doen, is toch al beter. Als het echt nodig is desnoods een verbandje als je anders te erge last krijgt. En je kunt je pleister ook elke dag een kwart slag draaien als je er een schone op plakt (als je snapt wat ik bedoel), dan zit hij minder lang op dezelfde plek.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 15:15
Kleine A*
Kleine A* is offline
kheb ook een pleisterallergie, ik vin et ook een beetjuh vreemd klinken, pleisterallergie, maar er zijn best wel wat mensen die et ook hebben.
Ik kwam dr pas echt achter toen ik een week ofzo achterelkaar een pleister op me been droeg om een brandwondjuh dat erg jeukte te berschermen maar op een gegeven moment kreeg ik van die witte lijmdingetjes aan me been plakken en na een week of 2 was die brandwond weg en had ik 2 plekken op me been die erg jeukte en dat was dus van de pleister.ik had het opengekrabt, ik werd er gek van enzo en ik heb dr nu nog een litteken van.
maar me ouders geloven het niet zo erg dus kopen ze geen andere pleisters en ik vergeet et telkens.

Maar er schijnen speciale pleister te zijn voor mensen die een pleisterallergie hebben ik weet alleen niet van welk merk en waar ze te koop zijn maar dat zal wel gewoon bij de kruidvat of D&A ofzo
Oud 28-02-2002, 17:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
een vriendin van me heeft dat ook en die gebruikt spuitpleister. Soort spray dat het bloeden stopt (werkt niet heel geweldig trouwens)
Oud 28-02-2002, 17:51
Anesthesia
Anesthesia is offline
ken het gevoel
je kan ook met verbandjes werken (tot een lapje vouwen) en dan huidvriendelijke pleisters erop om het vast te houden
Oud 02-03-2002, 15:49
PaSsiOnE
PaSsiOnE is offline
Citaat:
Yaramida schreef:
Hai allemaal!

Ja het klinkt stom..ik weet het, pleisterallergie...maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Ik zal het ff uitleggen want wil weten of ik de enige ben die dit heeft.

Een paar weken terug had ik een wond op m'n enkel, dus heb ik er een pleister opgedaan want het stopte niet meer met bloeden.
Ik heb elke dag die pleister verschoond, een week lang. Toen was die wond genezen, het zag er mooi heel uit.

Een weekje daarna, nadat die laatste pleister er dus een weekje af was, ging de plek waar die wond gezeten had heel erg jeuken. Toen ik keek wat er was, zat er een hele afdruk van die pleister, was spontaan opgekomen. Het was helemaal rood en had dus de vorm van een pleister op m'n enkel zitten.

Alleen nu is het 2 weken later, nadat de jeuk weg is. En die plek zit er nog steeds, een soort van litteken dus. Het staat echt lelijk. Ik ben nu dus bang als ik een keertje een wond heb & er eigenlijk een pleister op zou moeten, ik dan elke keer zo'n litteken hou.

ik heb het ook gehad...
ik heb een navelpiercing en de eerste week deed ik er omdat ik werkte een pleister om..
daarna niet meer

het ging ook heel erg jeuken na een paar dagen.. en je zag die hele pleisterrand..

nu zie je hem nog een beetje maar het trekt wel weg hoor!

grtz

Oud 18-03-2002, 22:33
evelishere
evelishere is offline
Citaat:
Yaramida schreef:
Hai allemaal!

Komt heel veel voor, allergie voor pleisters, vooral voor die bruine pleisters! Zou het eens proberen met van die witte papieren pleisters met eventueel een gaasje er onder om bloed op te vangen!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 23:06
DrFreeman
DrFreeman is offline
ik heb het ook, als ik een pleister er meer dan een uur op laat zitten, komt hij er serieus echt supermoeilijk af, ik trek zowat me halve vel mee en daarna gaat het nog ontsteken ook. , maar je bent dus niet de enige
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 22:27
Verwijderd
ben er ook allergisch aan. aan plakband ook (toen ik m'n tattoo liet zetten deed ie er papier over en maakte dat vast met plakband, en waar de plakband had gezeten bleef het langer rood zien dan de tattoo zelf!)

*blue*
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 22:33
Sannetje
Sannetje is offline
Bij de sensitive pleisters van hansaplast heb ik het niet (bij andere wel)...misschien een aanrader

Regels voor berichten