Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2001, 15:21
pseudoniem
pseudoniem is offline
Ik heb nu al bij 2 spellen dat mijn monitor bij het opstarten in de standby stand gaat...

Het is denk ik op het moment dat hij van resolutie verandert. Wat bij mijn andere computer hoorde je dan altijd je monitor even tikken en op zwartspringen... Dat heeft deze nu ook alleen deze blijft op zwart...

Hoe kun je dit oplossen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2001, 18:14
Verwijderd
Dan word er waarschijnlijk een resolutie of een refreshrate (of combinatie van die twee) gekozen die de monitor niet aankan. Dan springt-ie op zwart. Voorbeeldje: de meeste 14" schermen springen op zwart als je probeert in 1280x1024 te spelen. Zelfs de meeste 17" schermen zullen op zwart springen als je voor 1280x1024 op 100Hz kiest.

Kijk dus even bij de instellingen van het spel in welke resolutie 'ie probeert te starten. Kies anders gewoon voor 800x600 bij 70Hz ofzo, er zijn bij mijn weten geen schermen die dat niet aankunnen.

(Het kan natuurlijk ook dat die twee betreffende spellen gewoon vastlopen zonder signaal naar de videokaart te sturen. Dan blijft je scherm uiteraard ook op standby staan., maar ik ga er maar ff vanuit dat die spellen goed zijn)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2001, 09:36
Dreams
Dreams is offline
Zet de refresh rate van de videokaart even op 60 Hz. Een vriend van me had hetzelfde. De monitor kon 640*480 niet laten zien als de refresh rate hoger was. De hogere resoluties deden het wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten