Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2003, 16:27
C'est moi
C'est moi is offline
beste mensen

ik wil over een half jaar(1juli) een hondje aan schaffen. moet lief zijn en klein welke zouden jullie nemen? en waarom?

groetjes chretienne
Oud 18-01-2003, 16:39
Verwijderd
Ik wil ooit misschien nog eens zo'n klein wit hondje ('k wist hoe ze heten, maar ben nu de naam kwijt...niet zo'n eentje van de Cesar reclame iig)... Of een zwart klein hondje, die had m'n tante (dat was een kruising tussen een Jack Russell en iets anders ). Of een hond lief is, zal per hond verschillen, denk ik. Misschien zit er wel een heel lief klein hondje in een asiel?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 16:45
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien zit er wel een heel lief klein hondje in een asiel?
Dat zeker
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 21:22
MissEvil
MissEvil is offline
een rood dwergkeesje..
ahh die zijn zo schattig, echt zo'n pluizenbolletje..
Oud 19-01-2003, 17:54
Zazl
Zazl is offline
Bedoel je een Maltezer? Die krijgen wij begin februari/eind januari ook 1 Die is heel lief (en wild). Ze is nu 6 weken.
Oud 19-01-2003, 18:29
Shibby
Shibby is offline
Een leuk klein hondje? Moet er pit in zitten en lekker eigenwijsheid? dan moet je een terriertje nemen. Een fox terrier, schotse terrier, Jack Russel terrier... ed

lekker eigenwijze hondjes waar je wat aan hebt en die graag spelen---> schotse terrier

hierboven in een zeldzame kleur.. blond.

een fox terrier, maar daar kan niet iedereen mee omgaan... zijn best wel heel pittig

als je een lief engeltje wil? een poedeltje of maltezer ofzo... maar hmmzz die zien er niet zo grappig uit... of ja misschien juist wel... maar die moet je veel borstelen enzo... als je tenminste een kapsel neemt wat bij de hond hoort... dus de hond niet iedere paar maanden scheren.
Oud 19-01-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Zazl schreef:
Bedoel je een Maltezer? Die krijgen wij begin februari/eind januari ook 1 Die is heel lief (en wild). Ze is nu 6 weken.
Is dat zo'n witte zachte met niet al te kort haar (ook niet lang) (ik weet niet op wie je reageerde...)? Die zijn lief...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 19:21
Zazl
Zazl is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Is dat zo'n witte zachte met niet al te kort haar (ook niet lang) (ik weet niet op wie je reageerde...)? Die zijn lief...
Ik reageerde op jou was vergeten te quoten jaa, die bedoel ik... foto's van ons hondje op kellyonline.dyns.net
Alleen ist dan een pup
Oud 19-01-2003, 20:42
C'est moi
C'est moi is offline
ik zoek nml een hondje die niet eigenwijs is anders hjad ik een beagel wel gekocht maar het is pas voor juli.

groetjes nog iemand idees?

chretienne
Oud 19-01-2003, 22:55
Shibby
Shibby is offline
jaja de perfecte hond voor u! een poedel! Die zijn echt vet joh!

Meen ik serieus... maar dan bedoel ik wel een koningspoedel... zijn wel groter dan een klein hondje... maar het gemiddelde kleine hondje heeft hetzelfde gewicht
Oud 20-01-2003, 07:01
Verwijderd
Citaat:
chretienne schreef:
ik zoek nml een hondje die niet eigenwijs is anders hjad ik een beagel wel gekocht maar het is pas voor juli.
Volgens mij zijn beesten altijd eigenwijs... Een Maltezer is lief (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Een koningspoedel is btw niet echt klein te noemen...

@Zazl: Is die moeder ook een Maltezer..? 't hondje dat ik gedachten heb is volgens mij nl kleiner en met wat langer haar...

Die onderste foto is btw echt

Laatst gewijzigd op 20-01-2003 om 07:03.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 10:04
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
kooikerhondje.. is ene perfect hondje!!! slim, lief, heeft niet veel beweging nodig, zooooo lief uiterlijk.. Vrolijk maar niet luidruchtig, zeer op zijn omgeving gesteld, vriendelijk, goedaardig en attent. en precies groot genoeg..

of een bastaardje, die hebben vaak geen slechte erfelijke eigenschappen en zijn dus vcaak wat sterker...

Laatst gewijzigd op 20-01-2003 om 10:07.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:03
faan
faan is offline
een Jack Russell is leuk als je van kut honden houdt
die moet je echt alleen voor de jacht ofzo gebruiken, anders gaat het mis//
Oud 20-01-2003, 21:18
MissEvil
MissEvil is offline
zo'n hondje wil ik..
die zijn zo lief he...
ook heel klein..

dit is niet zo'n mooie..

Oud 21-01-2003, 11:37
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Een koningspoedel is btw niet echt klein te noemen...

ja duh! dat zei ik toch oohook! Ze wegen wel bijna hetzelfde als een gemiddeld klein hondje nou ja eigenlijk n iet... maar ze zijn wel licht
Oud 21-01-2003, 11:40
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
*-MissEvil-* schreef:

*schiet in de lach * Ze zijn wel geinig ja.. maar lijken me best wel van die k*tjes Die lijken me pas echt eigenwijs. Van die tutjes Maar ze zien er wel lief uit hoorrr!
Oud 21-01-2003, 12:20
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
Shibby schreef:
*schiet in de lach * Ze zijn wel geinig ja.. maar lijken me best wel van die k*tjes Die lijken me pas echt eigenwijs. Van die tutjes Maar ze zien er wel lief uit hoorrr!
ja volgens mij zijn dat ook echt van die kleine irritante eigenwijse gevallen ja haha..
Maar ik vind dat wel grappig ze zien der zo lief uit he.. van die pluizenboletjes
Oud 21-01-2003, 18:33
reuffneck32
reuffneck32 is offline
een duitse herder hebk ook ken je wel lekker mee "vechten"
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 18:43
Zazl
Zazl is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij zijn beesten altijd eigenwijs... Een Maltezer is lief (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Een koningspoedel is btw niet echt klein te noemen...

@Zazl: Is die moeder ook een Maltezer..? 't hondje dat ik gedachten heb is volgens mij nl kleiner en met wat langer haar...

Die onderste foto is btw echt
Ja, de moeder is ook een Maltezer. Maar de baas van de hond heeft de hond niet zo mooi (vind ik) geknipt... Maar ik vond ook niet dat je bij Maltezers de haren echt lang moet laten groeien want dan krijg je een 'spookhond'.
Oud 22-01-2003, 15:48
C'est moi
C'est moi is offline
nogwatjhu
vraagje worden die honjes nog grooter als op de foto of zijn ie al volwassen?

groetjes chretienne
Oud 22-01-2003, 16:19
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
chretienne schreef:
nogwatjhu
vraagje worden die honjes nog grooter als op de foto of zijn ie al volwassen?

groetjes chretienne
bovenste foto is volwassenb. onderste puppy.. puppies zijn gewoon zoooo lief..
ze zijn nie supergroot iets van 35-40 cm maar echt superlief

is ook volwassen kooiker..

Laatst gewijzigd op 22-01-2003 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:29
Verwijderd

Zo zonde dat die beestjes later vaak beetje vieze kleur haren onder de ogen hebben van vuil oid...hoe komt dat, ligt dat aan het ras...?

Zo dus (vaak erger):

Dat vind ik niet mooi, dat haar zo...maar van die anderen is wel leuk.

Sorry, voor het aantal plaatjes...maar 'k vind ze zo lief...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:50
Shibby
Shibby is offline
die onderste foto is een showhond... dus wordt vaak geborsteld en paar x in de maand gewassen... houden ze gewoon goed schoon. De particulieren daarentegen... halen er gewoon het scheermes overheen en borstelen het hondje nooit... dan krijg je die vieze plekken.. gebeurt heel snel met wit haar.
Oud 22-01-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Shibby schreef:
die onderste foto is een showhond... dus wordt vaak geborsteld en paar x in de maand gewassen... houden ze gewoon goed schoon. De particulieren daarentegen... halen er gewoon het scheermes overheen en borstelen het hondje nooit... dan krijg je die vieze plekken.. gebeurt heel snel met wit haar.
tis vaak alleen bij de ogen...iig meer, soort loopogen dan oid...? Bij de poten is het ook wel, maar das idd denk ik gewoon viezigheid van buiten ed.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:07
Shibby
Shibby is offline
en eraan likken...
bij de kont is dat ook vaak
Oud 22-01-2003, 17:41
Zazl
Zazl is offline
[QUOTE]Leonoor schreef:

Zo zonde dat die beestjes later vaak beetje vieze kleur haren onder de ogen hebben van vuil oid...hoe komt dat, ligt dat aan het ras...?

Dat bruin onder de ogen is traanvocht. Als je een beetje vaseline onder de ogen smeert, heb je ook geen last van traanvocht!
Reageren

Regels voor berichten