Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2001, 02:16
Lorenzo
Lorenzo is offline
Ik heb de laatste tijd een aantal vage problemen met mijn computer en ik weet niet of hij defect is, zodat ik hem moet laten fixen.

Als ik proeer te defragmenteren, stopt hij ongeveer op de helft, en zegt dat hij niet door kan gaan omdat er een fout in een cluster zit. Dus probeer ik ff uitgebreide scandisk.. maar hier loopt hij op de helft ook vast! de comp maakt dan een heel zacht krakend/happerend (alsof hij niet verder kan) geluidje. Dan loopt mijn comp helemaal vast!

ok.. dus nu probeer ik maar mijn comp te formateren. Heb netjes een bootdisk gemaakt, stop hem erin en start de comp opnieuw op. Wanneer ik een commando mag geven doe ik: format c: . Nu gaat hij formateren. Maar.. op een gegeven moment moet hij eerst een paar clusters herstellen... en loopt op de cluster van 414.nogwat totaal vast!!

Ook als ik soms zit te internetten of wat dan ook verschijnen deze dingetjes ook!

Kan iemand mij a.ub helpen want zo kan ik niet verder leven!

Alvast Bedankt!
Lorenzo
Oud 05-07-2001, 07:12
Dutchian
Dutchian is offline
Ik denk zelf dat je HD kapot is, en niet zo'n klein beetje ook.
Ik heb een HD met onwijs veel bad clusters, maar die kan ik gewoon formateren enzo.

Ik denk dat ie kapot is
Oud 05-07-2001, 07:32
enterz
enterz is offline
mja dat is je HardDisk..

Oud 05-07-2001, 11:40
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
je kan met scandisk de bad clusters laten uitschakelen.... dan leest je schijf er gewoon overheen.... maar welke switch was dat ook weer? (vanuit dosmode moest dat d8 ik)
Oud 05-07-2001, 16:56
Lorenzo
Lorenzo is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
je kan met scandisk de bad clusters laten uitschakelen.... dan leest je schijf er gewoon overheen.... maar welke switch was dat ook weer? (vanuit dosmode moest dat d8 ik)

Hoe doeje dat precies? En is het dan nog wel mogelijk om mijn schijf te formateren?

Oud 08-07-2001, 20:14
tappy
tappy is offline
Citaat:
Lorenzo schreef:
Hoe doeje dat precies? En is het dan nog wel mogelijk om mijn schijf te formateren?

kzou gwoon`n nieuwe koop`m

Oud 08-07-2001, 21:02
Mugiel
Mugiel is offline
gewoon lekka nieuwe hd kopen, zo duur zijn die dingen tegenwoordig ook niet meer
Oud 10-07-2001, 12:44
Zeuske
Zeuske is offline
doe op kladblok of op dos eens ***q dan wordt hij wel gefragmenteerd. BTW als je Windows Millenium hebt ligt daar jou probleem ja pc kan die ni aan
Oud 10-07-2001, 13:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Ik denk zelf dat je HD kapot is, en niet zo'n klein beetje ook.
Ik heb een HD met onwijs veel bad clusters, maar die kan ik gewoon formateren enzo.

Ik denk dat ie kapot is
Jups had ik ook. Doe een GwScan (is een tool van IBM) en kom dan tot de conclusie dat er niet 4 nullen uitkomen. Dat dus betekend dat je teveel kapotte sectoren hebt.

Je kunt het beste alles zo snel mogelijk backuppen en daarna kun je de HDD nog best gebruiken, maar alles dat je gebruikt moet je in je achterhoofd bij houden dat het PLEITE kan raken want die HDD is afgeschreven. Probeer via garantie een nieuwe te regelen of koop een nieuwe. Een 10 gB HDDtje kost iets van 150 ofso echt niet veel..
Oud 11-07-2001, 08:28
pietje63
pietje63 is offline
en als je oppervlakte controle doet bij scandisk, ook kapot?
Reageren

Regels voor berichten