Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2001, 15:40
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
ik heb in windows 2000 het programmaatje vcdrom geinstalleerd. Dit programma maakt een virituele cdrom drive in windows, waar je dan een map of iso aan toe kunt wijzen, zodat je zegmaar hele cd's naar je HD kunt kopieren, en dat software het toch gewoon 'van de cdrom kan lezen'.
anyway, ik had 't dus geinstalleerd, gereboot, en ik krijg gelijk bij het opstarten van win2k deze error: "driver irql not less or equal". Wat irql betekent weet ik niet, maar ik ga er van uit dat het programma de virituele cdrom drive een verkeerde stationsaanduiding heeft gegeven, ofdat de laatste stationaanduiding lager is dan de eerste stationsaanduiding of iets dergelijks...
anyway, ik kan win2000 dus niet meer opstarten...zelfs in de veilige modus krijg ik gelijk een bsod met deze error...
aangezien ik een triple boot heb kan ik win98 en linux mandrake 8 nog wel opstarten... en aangezien win2k helemaal fat geformatteerd is kan ik zowel vanuit linux als w98 gewoon de system files benaderen...
nu de vraag: hoe kan ik de driveletter(stationsaanduiding) van een (virituele) cd-rom drive in win2000 veranderen, als ik win2k niet kan opstarten? zit dat ergens in de registery van win2k of is dat een system file ofzo die ik handmatig kan veranderen in win98?

tnx!!!

grz

duracelkonijntje

btw: als je 10 minuten werkt in win98 weet je al weer waarom je op 2k was overgestapt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2001, 20:06
Veldmuizzz
Veldmuizzz is offline
hmm ik vind 98 toch lekkerder werken, misschien omdak m gewend ben ofzo

maar anyway, je moet het register restoren of proberen de ini van dat proggel te hernoemen
niet verwijderen, kan alleen maar erger worden
maar register restore zou het moeten doen

edit: anders ffkes backupje terugzetten he

[Dit bericht is aangepast door Veldmuizzz (26-07-2001).]
Met citaat reageren
Oud 26-07-2001, 21:25
Moonspell
Moonspell is offline
Bij booten van win2k kan je toch naar de laatste beste/goede win2000 gaan..

Win2000 heeft toch altijd een oudere copy waar naar je terug kan gaan, en die kan opstarten

(druk met booten F8.. )
Reageren

Regels voor berichten