Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2001, 17:48
be062603
be062603 is offline
HELP ; ik wou mijn pc uitbereiden en ik installeerde een nieum moederbord en een nieuwe processor , wanneer de ^processor aangesloten op het moederbord zat gingen de lichtjes voor een 5 tal seconden aan en dan sprong de comp. gewoon uit en de voeding stonk dan precies wat , wanneer de processor er niet in zat gingen de lichtjes aan en bleven gewoon aan ( maar hij starte natuurlijk niet op ) . Denken jullie dat het probleem bij mijn processor licht of eerder bij de voeding die maar 235 watt is .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2001, 17:55
Veldmuizzz
Veldmuizzz is offline
wat voor processor heb je
en dan bedoel ik het merk en het aantal mhz'en
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 18:24
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Veldmuizzz schreef:
AMD DURON 750
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 18:28
Veldmuizzz
Veldmuizzz is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Citaat:
Veldmuizzz schreef:
AMD DURON 750
die gebruikt redelijk veel van je voeding, dus als je veel randapparatuur hebt, dus cdrom, hd, brander, dikke video kaart, USB dingen enzo, dan zou ik toch es een 300watt of meer voeding nemen
probeer het anders eens met alleen een HDD en FDD en vid kaart en dus het MOBO en proc en geheugen enzo

kijk of ie dan lekker wil starten, voor zover ie kan zonder veel hardware, het kan uiteraard wel, en als ie het dan goed doet is het je voeding, anders ffkes posten wat er precies fout gaat, dan zie ik het wel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 18:33
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Veldmuizzz schreef:
die gebruikt redelijk veel van je voeding, dus als je veel randapparatuur hebt, dus cdrom, hd, brander, dikke video kaart, USB dingen enzo, dan zou ik toch es een 300watt of meer voeding nemen
probeer het anders eens met alleen een HDD en FDD en vid kaart en dus het MOBO en proc en geheugen enzo

kijk of ie dan lekker wil starten, voor zover ie kan zonder veel hardware, het kan uiteraard wel, en als ie het dan goed doet is het je voeding, anders ffkes posten wat er precies fout gaat, dan zie ik het wel
Dat had ik al geprobeert maar zonder resultaat , maar toen ik in het beging alles had geisntalleerd werkte het , maar de tweedfe keer toen ik opstarte werkte het niet meer , het is daarom dat ik ook aan de processor zat te denken
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 18:41
Veldmuizzz
Veldmuizzz is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Dat had ik al geprobeert maar zonder resultaat , maar toen ik in het beging alles had geisntalleerd werkte het , maar de tweedfe keer toen ik opstarte werkte het niet meer , het is daarom dat ik ook aan de processor zat te denken
en wat werkte er niet meer?
nix deed het meer ofzo?
anders moet je eens goed kijken of je niet je compu zit over te klokken ofzo
dan krijg je ook allerlei vage fouten
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 19:00
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Veldmuizzz schreef:
en wat werkte er niet meer?
nix deed het meer ofzo?
anders moet je eens goed kijken of je niet je compu zit over te klokken ofzo
dan krijg je ook allerlei vage fouten
Hij viel na enkele seconden gewoon weer uit zonder dat ik beeld kreeg . Ik overklok mijn pc niet denk ik want het moederbord dedecteerd automatische de snelheid van de processor of zijn er nog andere mogelijkheden om ne pc te overklokken

Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 19:08
Veldmuizzz
Veldmuizzz is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Hij viel na enkele seconden gewoon weer uit zonder dat ik beeld kreeg . Ik overklok mijn pc niet denk ik want het moederbord dedecteerd automatische de snelheid van de processor of zijn er nog andere mogelijkheden om ne pc te overklokken

sja het zou dus kunnen dat je moederbord het niet goed detecteert, of automatisch hoger staat, bijvoorbeeld op een 133mhz FSB
dan krijg je 7.5*133=997,5, en dat is dus ongeveer 1GHz, en met te weinig koeling en voeding zou dat dus het probleem kunnen zijn

maar dit is vrij sterk als dat echt zou gebeuren, dus ik denk idd dat je proc of mobo of geheugen niet goed is
haal je geheugen er eens uit, en stop het opnieuw terug, en blaas daarvoor ffkes in de bank
als het geheugen er dus uit is

en dan de proc terug
en de koeler goed op de proc, eventueel wat nieuwe koelpasta, hoeft niet
spul trouwens voorzichtig mee zijn, schijnt kankerverwekkend te zijn, die koelpasta

hoor het wel...

Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 19:51
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Veldmuizzz schreef:
Citaat:
be062603 schreef:

Kan het ook de voeding zijn ?
sja het zou dus kunnen dat je moederbord het niet goed detecteert, of automatisch hoger staat, bijvoorbeeld op een 133mhz FSB
dan krijg je 7.5*133=997,5, en dat is dus ongeveer 1GHz, en met te weinig koeling en voeding zou dat dus het probleem kunnen zijn

maar dit is vrij sterk als dat echt zou gebeuren, dus ik denk idd dat je proc of mobo of geheugen niet goed is
haal je geheugen er eens uit, en stop het opnieuw terug, en blaas daarvoor ffkes in de bank
als het geheugen er dus uit is

en dan de proc terug
en de koeler goed op de proc, eventueel wat nieuwe koelpasta, hoeft niet
spul trouwens voorzichtig mee zijn, schijnt kankerverwekkend te zijn, die koelpasta

hoor het wel...

Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 20:53
Veldmuizzz
Veldmuizzz is offline
eeuh was niet echt duidelijk die post van je

enne jah t kan de voeding zijn
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 22:18
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Veldmuizzz schreef:
eeuh was niet echt duidelijk die post van je

enne jah t kan de voeding zijn
Ik heb het gevonden , de cooler zat niet goed op de processor en daardoor werd de processor zo heet dat er een beveilign aanslaagde en dat de comp uitviel , maar nu heb ik een volgend probleem , nu valt hij wel niet meer uit maar mijn scherm , enz springt niet aan , het opstartproces begingt dus niet
Met citaat reageren
Oud 25-07-2001, 22:32
Mior
Mior is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Ik heb het gevonden , de cooler zat niet goed op de processor en daardoor werd de processor zo heet dat er een beveilign aanslaagde en dat de comp uitviel , maar nu heb ik een volgend probleem , nu valt hij wel niet meer uit maar mijn scherm , enz springt niet aan , het opstartproces begingt dus niet

*ahem*

Dikke kans dat je een sleutel hanger erbij hebt.
Oud 25-07-2001, 22:40
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Had ik eerst ook.. Processor of mobo is nu kapot...

Bij mij waren beide kaput..
Oud 26-07-2001, 09:25
be062603
be062603 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Had ik eerst ook.. Processor of mobo is nu kapot...

Bij mij waren beide kaput..

wat is mobo

Met citaat reageren
Oud 26-07-2001, 09:26
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Mior schreef:

*ahem*

?????

Met citaat reageren
Oud 26-07-2001, 09:55
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Be(en een lading cijfers):

Je kunt er dus vanuit dat of je processor naar de klote is, of je moederbord...Of beiden...

En wat betreft die sleutelhanger...Daar wordt dus je processor meebedoeld...Want een moederbord hangt niet zo lekker

Jack_Ass
Oud 26-07-2001, 11:32
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
ik heb ook laatst 2 sleutelhangershemaakt ogerigens, 'n K6-2 500 en een chip die ik van een ERG ouwe scsi kaart had gepulkt, een Intel I960
Oud 27-07-2001, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Mior schreef:

*ahem*

whaha!

je hebt zo'n kickassding van die gast gekocht die ze ooit op GoT aanbood?

Met citaat reageren
Oud 28-07-2001, 14:48
Jade
Jade is offline
heb niet alles precies doorgelezen... maarre heb je intussen je voeding vervangen met een 300 watt uitvoering?

mijn pc wil namelijk echt niet draaien met een 230 watt voeding..

amd duron 700 op een abit kt7 en een voodoo3..

als dat al bij het geval is en je hebt er ook nog een geforceje of radeon in zitten trekt je voeding het al helemaal niet .

sleutelhanger eh? nog niet zo'n gek idee.

*gaat ouwe k6-2 uit de la halen en tools *

groetjes, Jade
Oud 28-07-2001, 18:43
plishing
plishing is offline
Over dat niet opstarten van de computer:

Het kan ook zijn dat de AGP kaart niet boot. Maar dan moet je wel aan het begint vier piepjes horen in de volgorde lang-kort-kort-kort.

Als dit het probleem is moet je de AGP kaart eruit halen en een PCI kaart erin stoppen. Dan heb je toegang tot het Bios en moet je de functie Video boot sequence (zo heet dat bij mij) omzetten op AGP/PCI. Dan wissel je de kaarten weer. Het werkt niet altijd meteen. Soms moet je dat meerdere malen doen maar na een beetje experimenteren lukt het wel.

Ik kan je niet garanderen of deze methode bij jou werkt maar bij mijn mobo werkt het wel (ik heb een ASUS P5A-B PC100 mobo).

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten