Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2001, 10:35
plishing
plishing is offline
Hoi,

Weet iemand misschien een fantsoenlijke videokaart voor spellen? Daarmee bedoel ik een videokaart die fantsoenlijke framerates levert, ook op hogere resoluties. En verder moet ie nog Direct3D en DirectDraw kunnen ondersteunen en hij moet AGP zijn.

Alvast Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2001, 14:03
broed
broed is offline
geforce 2 mx 200 heb ik ook dit vin ik wel goed 250,-
Met citaat reageren
Oud 28-07-2001, 16:48
Verwijderd
Citaat:
broed schreef:
geforce 2 mx 200 heb ik ook dit vin ik wel goed 250,-
Laat iig dat "200" maar weg, want dat is een beetje jammer.

Hoe hoog is je budget?

Met citaat reageren
Oud 28-07-2001, 18:00
Veldmuizzz
Veldmuizzz is offline
als je geld zat hebt een geforce 3
anders een geforce 2
geforce2 mx is weer wat minder

en als het nog minder mag, een tnt2

en als je dualhead wil een matrox g450

tis maar net wat je wilt

spellen, tsja, patience is immers ook een spel
Met citaat reageren
Oud 28-07-2001, 18:31
plishing
plishing is offline
Ik wil maximaal 250,- tot 275,- en als de kaart zich echt loont 300,- uitgeven.

Met spellen bedoel ik de nieuwere spellen die nu zo'n beetje op de markt zijn.

PS: De kaart moet ook TV-out hebben.

[Dit bericht is aangepast door plishing (28-07-2001).]
Met citaat reageren
Oud 28-07-2001, 19:57
Verwijderd
Probeer dan een Geforce2mx 400 met tv-out te vinden, die kan je wel krijgen voor dat geld denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2001, 20:45
Nietzman
Nietzman is offline
Norrod heeft voor 150 piek TNT2 kaarten liggen.... zijn best genoeg (voor mij igg)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 20:19
boer_temp
boer_temp is offline
plz..
geen Mx kopen..
kan je denk ik beter een GTS kopen, als je goed rond kijkt kan je er hgeus wel 1 vinden voor 275
Oud 29-07-2001, 21:15
plishing
plishing is offline
Hoezo geen MX? Heeft deze slechtere kwaliteit ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 21:27
Hoffie G
Hoffie G is offline
Dat zijn allemaal mooie kaarten, jongens, maar hebben jullie ook eens aan zijn moederbord gedacht???

Al deze kaarten zijn van het type AGP 4X.

Wanneer hij een moederbord heeft van 2jaar oud (of ouder) dan kan hij deze kaarten wel op zijn buik schrijven omdat deze moederborden nog de AGP 2X standaard ondersteunen.

Ik kan ervan meespreken. Ik was mijn VooDoo 2 (12MB) beu en kocht een Elsa GeForce 2 MX van 64 MB. Zalige kaart, een vriend van mij heeft die ook. Maar ik kwam er te laat achter dat mijn moederbord de 4X norm nog niet ondersteunt.

Die kaart is ondertussen terug ingeleverd. 'k Heb een nieuw moederbord (MSI K7T Turbo met RAID controller) en een nieuwe processor (AMD Athlon Thunderbird van 1,4GHz).

Nu ben ik aan het sparen voor een GeForce 3.
Oud 29-07-2001, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Hoffie G schreef:
Dat zijn allemaal mooie kaarten, jongens, maar hebben jullie ook eens aan zijn moederbord gedacht???

Wanneer hij een moederbord heeft van 2jaar oud (of ouder) dan kan hij deze kaarten wel op zijn buik schrijven omdat deze moederborden nog de AGP 2X standaard ondersteunen.

Ik kan ervan meespreken. Ik was mijn VooDoo 2 (12MB) beu en kocht een Elsa GeForce 2 MX van 64 MB. Zalige kaart, een vriend van mij heeft die ook. Maar ik kwam er te laat achter dat mijn moederbord de 4X norm nog niet ondersteunt.

Die kaart is ondertussen terug ingeleverd. 'k Heb een nieuw moederbord (MSI K7T Turbo met RAID controller) en een nieuwe processor (AMD Athlon Thunderbird van 1,4GHz).

Grmbl. Ik heb toch duidelijk een ASUS-V6600 (AGP-4x) op een MSI 6195 mobo (met een AGP-2x slot) en die loopt helemaal flex.

AGP 2x-4x is net zoals PC100-PC133 RAM downwards compatible.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 22:05
Hoffie G
Hoffie G is offline
Citaat:
Thrawn schreef:
Grmbl. Ik heb toch duidelijk een ASUS-V6600 (AGP-4x) op een MSI 6195 mobo (met een AGP-2x slot) en die loopt helemaal flex.

AGP 2x-4x is net zoals PC100-PC133 RAM downwards compatible.
Dan heb jij geluk. Ik ken ook wel mensen die zoveel geluk hebben. Je hebt dan ook wel een degelijk moederbord he. Een MSI is niet echt zo slecht

Ik heb een Chaintech. Ook niet zo slecht (toen toch niet). Maar de snelheid laat nu veel te wensen over.
Oud 29-07-2001, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Hoffie G schreef:

Sorry hoor, maar als zo'n kaart niet werkt komt dat NIET doordat het moederbord toevallig geen 4x AGP ondersteund. Het heeft een andere oorzaak dan.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 08:37
Hoffie G
Hoffie G is offline
Citaat:
PIE schreef:
Sorry hoor, maar als zo'n kaart niet werkt komt dat NIET doordat het moederbord toevallig geen 4x AGP ondersteund. Het heeft een andere oorzaak dan.
Bij mij hebben ze toen getest met een paar andere moederborden. Het werkte met alle apparaten, behalve met die Chaintech met een AGP van 2X.

De computer startte op, maar die RamCheck ging ineens veel tragen, die kun je op die bios van mij zelfs geeneens uitzetten. Wanneer je dan in windows kwam, dan valt alles ineens weg en kan je nog juist op 16colors draaien.
Oud 30-07-2001, 08:50
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Leadtek Winfast GeForce 2 GTS PRO 32 MB DDR kost maar 349 piekjes

jullie met je MX, dat is snelheid van 2 jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 21:40
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
jullie met jullie GAY-forcjes
ik heb lekker en voodoo 6000 en die kaart kikt anus!!!(dus hij kickt en ultra) en dat ding RULED VET WEL het enigste nadeel is geen DX8 maar goed hoeveel spellen gebruiken et ??????? max payne liep perfect op die kaart en de beeld kwaliteit is heeeeeel goed bijna net zo goed als en matrox niet wazig maar heel scherp want alle g-force's hebben boven de 1024 slechte beeld kwaliteit (zelfs op heele duure monitors) heb ik geen last van en ik heb lekker 128MB op de kaart dus men kaart kickt aars
Oud 04-08-2001, 22:00
TheEagle
TheEagle is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
ik heb lekker en voodoo 6000 en die kaart kikt anus!!!(dus hij kickt en ultra) en dat ding RULED VET WEL het enigste nadeel is geen DX8 maar goed hoeveel spellen gebruiken et ??????? max payne liep perfect op die kaart en de beeld kwaliteit is heeeeeel goed bijna net zo goed als en matrox niet wazig maar heel scherp want alle g-force's hebben boven de 1024 slechte beeld kwaliteit (zelfs op heele duure monitors) heb ik geen last van en ik heb lekker 128MB op de kaart dus men kaart kickt aars
Daarentegen is de 3dfx (maker van voodookaarten) gestorven en komen er geen drivers meer uit voor die generatie kaarten.
Overigens heeft die 'slechte beeldkwaliteit' volgens mij meer te maken met een verkeerde refreshrate van de monitor aangezien ik er geen last van heb. Ook kan de Voodoo kaart maar 16 bit kleuren zijn (dit weet ik overigens niet helemaal zeker).

Als je trouwens een schatting wilt hebben van de prijzen van de geforcekaarten, ga eens naar www.pclcomputers.nl, daar kun je een prijskaart downloaden/bekijken.
Je hebt ontiegelijk veel bedrijven die een geforce 2 maken/hebben gemaakt dus let even op van welk 'bedrijf' je een geforce 2 kaart koopt.

[Dit bericht is aangepast door TheEagle (04-08-2001).]
Oud 04-08-2001, 22:25
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
pubertje, rot ff op met je kutkop, de voodoo 6000 met 128 mb is nooit uitgekomen en dan nog, de Geforce presteert nog beter dan die ''anus-kick ultra blaatblaat'' kaart die jij niet hebt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 23:21
Verwijderd
Precies, stom irritant kutkind...je wist zeker ook niet dat 3Dfx overgenomen is door NVidia en dat je gewoon een beetje uit je nek loopt te zwammen, te dromen over een kaart die je graag zou willen terwijl je zelf nog met een P2-233 met 64mb en een Voodoo-1 4mb moet werken...Power Unlimited-niveau, dat laat jij hier zien...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten