Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2001, 17:21
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
wat is 't snelste? ikzelf merk geen verschil als ik eerlijk ben.....
Oud 07-08-2001, 17:44
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
133 cas 3
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 19:46
Verwijderd
hoe bedoel je snelste?

PC133 geheugen is per definitie gewoon sneller.. CAS-latency's worden over het algemeen zwáár overschat..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
PC133 geheugen is per definitie gewoon sneller.. CAS-latency's worden over het algemeen zwáár overschat..
Inderdaad...ik heb hier wel eens iemand iets horen zeggen in de trant van 'liever 64mb CAS2 dan 128mb CAS3'...duidelijk een geval van 't.net frontpage gelezen, maar niet weten waar de klepel hangt...' (ofzo.)

Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 21:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Absoluut niet. Als je PC133 op 100MHz draait, is PC100 CAS2 per definitie sneller als PC133 CAS3. PC133 CAS3 werkt bijvoorbeeld ook op 100MHz niet met een CAS2 setting.

Tis geen groot verschil, maar een verschil is er absoluut. Natuurlijk wordt dat compleet teniet gedaan door het verschil tussen een FSB van 100 en 133MHz.

Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Absoluut niet. Als je PC133 op 100MHz draait, is PC100 CAS2 per definitie sneller als PC133 CAS3. PC133 CAS3 werkt bijvoorbeeld ook op 100MHz niet met een CAS2 setting.
uh.. zet je geheugen eens op CAS-3, en draai een benchmark (3D Mark ofzo), zet het op CAS-2 en doe het nog eens..

en ik zou wel eens hard-op-papier-of-monitor iets willen zien wat bewijst dat PC100 CAS-2 sneller is dan PC133 CAS-3.. want dáár geloof ik helemaal geen ruk van..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 21:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
uh.. zet je geheugen eens op CAS-3, en draai een benchmark (3D Mark ofzo), zet het op CAS-2 en doe het nog eens..

en ik zou wel eens hard-op-papier-of-monitor iets willen zien wat bewijst dat PC100 CAS-2 sneller is dan PC133 CAS-3.. want dáár geloof ik helemaal geen ruk van..
Je moet geen benchmark gebruiken die toegespitst is op 3D shit, want die belast het geheugen echt niet bijzonder zwaar. Gebruik liever iets als Sandra om het geheugen te testen.

Dat geheugen PC133 is betekent alleen maar dat het op 133MHz KAN draaien, voor de rest zegt het helemaal NIKS. CAS2 daarentegen zegt dat de latency 2/3 van CAS3 geheugen is. Wat overigens NIET betekend dat het ook sneller is. Throughput is vrijwel gelijk, alleen random searches in het geheugen zijn sneller.

Geen grote verschillen dus, maar het is wel, per definitie, sneller. Zoek anders eens op toms hardware was die latency tijden precies inhouden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 04:35
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Je moet geen benchmark gebruiken die toegespitst is op 3D shit, want die belast het geheugen echt niet bijzonder zwaar. Gebruik liever iets als Sandra om het geheugen te testen.

Dat geheugen PC133 is betekent alleen maar dat het op 133MHz KAN draaien, voor de rest zegt het helemaal NIKS. CAS2 daarentegen zegt dat de latency 2/3 van CAS3 geheugen is. Wat overigens NIET betekend dat het ook sneller is. Throughput is vrijwel gelijk, alleen random searches in het geheugen zijn sneller.

Geen grote verschillen dus, maar het is wel, per definitie, sneller. Zoek anders eens op toms hardware was die latency tijden precies inhouden.

uhm je hoeft mij niet gaan uit te leggen wat het is.. kom, is het werkelijk zo moeilijk te zeggen dat het inderdaad zo overdreven is, het effect van cas3 naar cas2? en ja hoor, PC133 is slechts een potentiele snelheid, net als PC100 en PC66.. wat is je bedoeling met dat statement?

jij zegt PC100 CAS-2 is sneller dan PC133 CAS-3.. ik zeg.. show me..

en als ik iets niet vertrouw dan is het die brakke Sandra-bench.. (goed, sommige onderdelen kun je wel gebruiken) effectieve snelheidswinst van CAS-3 naar CAS-2 is zo zwaar overschat.. ik noem het gewoon nihil in de praktijk..

Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 10:45
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
dus zoals ik 't nu lees is IVM me 100Mhz bus 100Mhz cas2 sneller als 133 (bus+pciclck) cas 3?
Oud 09-08-2001, 18:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
dus zoals ik 't nu lees is IVM me 100Mhz bus 100Mhz cas2 sneller als 133 (bus+pciclck) cas 3?
Nee. Geheugen OP 133MHz is altijd sneller dan geheugen op 100MHz. Ook als het geheugen op 100MHz CAS2 geheugen is. Maar CAS2 geheugen is op dezelfde FSB als het CAS3 geheugen sneller, maar dat is maar een klein verschil. Alleen zichtbaar met benchmarks.

Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 19:02
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nee. Geheugen OP 133MHz is altijd sneller dan geheugen op 100MHz. Ook als het geheugen op 100MHz CAS2 geheugen is. Maar CAS2 geheugen is op dezelfde FSB als het CAS3 geheugen sneller, maar dat is maar een klein verschil. Alleen zichtbaar met benchmarks.

thanks man, hier heb ik wat aan!
Oud 09-08-2001, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

jeetje chim.. nou zijn we er toch uit?

dat zeg ik net de hele tijd..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten