![]() |
|
Nou ja, altijd, dit was de tweede keer.
![]() De stoptrein A'dam CS - Utrecht CS, tussen Abcoude en Breukelen. BONK, kletter, kletter, iiiieeeeeeeeeehhh, stop. Eerst was de heersende gedachte dat de trein over een omgewaaide boom was gereden (gezien het kabaal). Misschien een auto op een onbewaakte overweg. Maar 'al' na een uur wist een conducteur mee te delen dat er iemand daadwerkelijk voor de trein was gesprongen. Onze trein bleek door het ongeval defect te zijn geraakt, er zou vervangend vervoer in de vorm van bussen komen. De sfeer in de trein was goed, vrolijk zelfs. Ambulance, politiewagens en diverse busjes reden heen-en-weer. Na twee uur kwamen er geen bussen, maar een trein die ons naar Utrecht zou brengen. "Een mooi moment om de vervoersbewijzen te controleren", grapte een conducteur. "Moet er nog iemand een kaartje kopen?" Vroeg de schijnbaar onaangedane machinist grijnzend. Er werd een loopplank tussen de treinen geplaatst. Ik liep door tot voorin de vervangende trein, vanwaar ik de besmeurde kop van de getroffen trein kon zien. De meeste van mijn treingenoten keerden zich walgend af van het schouwspel. Grappig dat het zien van Lord of the Rings: The Two Towers die dag meer indruk maakte dan de gedachte dat de trein waarin jij zat een mens van vlees en bloed uiteen gereten heeft. -------------- Dit heeft al op Onzin gestaan ( http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=303798 ), maar ik kreeg te horen dat het niet zou misstaan op Letteren. Bij deze. Met de kanttekening dat ik dit binnen vijf minuten heb opgeschreven en er dus ongetwijfeld wat dingen op aan te merken vallen.
|
![]() |
|
|