Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() sorry ![]() Nou, weet je wat het probleem is, ik moet voor nederlands 10 gedichten in de vorm van beste naar slechtste zetten en nu zit ik dus met drie gedichten die ik niet snap, daar bedoel ik mee dat ik niet weet wat ze nou eigenlijk willen zeggen met deze gedichten, normaal gesproken zit er toch een verhaal in een gedicht? En die kan in uit drie gedichten niet halen, waaronder dit gedicht. ![]() ik hoop dat dit wat duidelijker is. Alvast bedankt.
||
Citaat:
en als je het niet snapt, dan lijkt het me logisch dat je dit gedicht als slechts gedicht aangeeft (net als die andere 2 gedichten, in welke volgorde je ze plaats is mij een hansworst, maar goed). dus nu nog ff: auteur?
||
Citaat:
Wat kosmisch expressionisme inhoudt, valt nog het beste op te maken uit zijn gedicht, paradise regained. In dit gedicht (Paradise regained) zien we een duidelijke wens om heel intens te leven verwoord: vitalisme is de naam die Marsman ervoor vond. Dan volgt een periode met angst voor de dood en een derde periode met verlangen naar de dood. Heel opmerkelijk is dat Marsman rond 1930 tientallen gedichten schreef over een zinkend schip. Het is alsof hij iets omtrent zijn einde weet: op 21 juni 1940 wordt de kleine vrachtboot waarin hij de overtocht van Frankrijk naar Engeland poogt te maken getroffen door een torpedo. Hierbij vindt de dichter op 40-jarige leeftijd de dood. Marsman is geinspireerd door de dood, een groots dichter was het. En hij heeft, net als ik, ook op redelijk hoog niveau gekeept. Marsman, wat een man....wat een kanjer, wat een brok talent was dat zeg.
|
|