Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Jammer dat je er een 60 jaar geleden niet was...dan had je Adolf hitler mooi kunnen kalmeren. wellicht dat ie dan wel iedereen uitgenodigd voor een feestje, en hadden al die toch behoorlijk dode mensen gezellig mee kunnen dansen.
tuurlijk is er wel zinvol geweld. en over het einde van de wereld. tja...dat ligt er maar aan wat je onder de wereld verstaat.
|
![]() |
Zou het echt uitmaken of de wereld nu vergaat of over een miljoen jaar?
Als het zover is zie ik dat dan wel weer. Je kunt er toch niks aan doen, dus kun je je er maar beter ook niet druk over maken. Wat mij betreft is het een beetje onzinnig om uit te gaan rekenen wanneer het einde der tijden nabij is; het komt toch zoals het komt. |
![]() |
|
Door een ijstijd gaat de wereld volgens mij niet ten onder... we hebben er al een meegemaakt en toen heeft de wereld het ook overleeft ..... de mensheid overleeft dat waarschijnlijk niet maar de wereld zelf wel...
het broeikaseffect is een beter voorbeeld als je het mij vraagt ... mja over dat van zinloos geweld ben ik het wel met je eens by the way |
![]() |
|
- ijstijd
De wereld gaat niet tenonder als er een ijstijd komt - atoom problemen Dit kan wel er voor zorgen, dat de hele wereld haast vernietigd word, maar de natuur zorgt er wel langzaam aan weer voor, dat de aarde weer hersteld is. - levensbronnen op ![]() - opstand ![]() Moet je vraag niet wat gerichter formuleren. Het eind van de mensheid, zou best wel is kunnen.
||
Citaat:
|
Tegen de tijd de de voedselbronnen op zijn, kan men ze denk ik allang kunstmatig namaken of genetisch aanpassen aan de nieuwe omstandigheden. Als de fossiele brandstoffen op zijn is duurzame energie altijd nog een oplossing (geen kernenergie!).
En als we iedereen mogen geloven, dan was de aarde nu al 567 keer vergaan. Dat soort dingen worden zo vaak gezegd.
||
Citaat:
of is het een feit dat nog niet bewezen is? ooit zeiden ze ook dat vliegen nooit mogelijk was.
||
Citaat:
We hebben op dit moment niet eens bij benadering genoeg vuurkracht om de aarde op te blazen. Zelfs niet als ik ervan uit ga dat elk land op de wereld tien keer zoveel nucleare bommen heeft als dat ze beweren. Daar is heel wat meer voor nodig. Een grote klimaatsverandering zou het ergste gevolg zijn (en het uitsterven van practisch alle diersoorten).
|
![]() |
misschien moeten we het niet hebben over het eind van e wereld, die zal het wel uithouden, alleen zal de mens het nog lang uithouden?dat lijkt me een betere vraag, zo te zien gaat het er niet beter op worden voor ons, op heel veel terreinen niet. (ik weet dat er ook een topic daarover is maar ik vind m hier ook wel goed op aansluiten..)
|
![]() |
|
![]() |
waarom zijkt bijna iedereen hier zo erg op dat de mensheid het allemaal verneukt en zichzelf uitroeit want het slaat helemaal nergens op!!
met steeds moderne technieken kunnen productie processen steeds natuur vriendelijker worden en kan men steeds meer reiniggen binnen 20 jaar is waarschijnlijk al elke nieuwe auto die verkocht word voorzien van een motor op waterstof (omdat dit gewoon veel goedkoper is en de fossiele brandstoffen steeds duurder worden) en er zullen ook veel bedrijven over stappen van normaal electrisiteits net(dat haar energie grotendeels uit fossiele brandstoofen haalt) naar een eigen watewrstof motor die voor de energie zorgt (is ook veel goedkoper voor die bedrijven) en er zijn nu al bedrijven die dat hebben als ze dan ook is cannabis plant overal legaliseren ( voor mijnpart een thc loze versie) dan hoeven de regen wouden niet meer gekapt te worden (1 hectare cannabis plant levert 4 x zoveel papier op als 1 hectare bos) natuurlijk nog wel voor meubels en andere hout producten maar reken maar dat als het hout opraakt het duurder word en dat ze dan vanzelf de meubels en vloeren enz van andere materialen gaan maken. (ook groeit die plant haast overal et is namelijk een onkruid en inplaats van de de meeste planten die verbouwd worden die de bodem alleen maar steeds armer maken maakt maakt cannabis de bodem juist rijker waardoor op den duur ook de NU arme uitgeputte zandgrond in afrika geschikt word voor het verbouwen van voedsel) ook zeggen veel mensen dat alle dieren behalve de mens een natuurlijk evenwicht hebben met hun omgeving maar das ook bullshit want zet maar is 10 konijnen neer in een groot gebied waar geen dieren zijn die op de konijnen jagen en binnen de koprtste keren heb je er zoveel dat ze alles opvreten en dat noem ik dus GEEN evenwicht, en zo is het met elke diersoort Het is geven en nemen alleen de meeste dieren hebben gewoon niet de mogenlijkheid om meer te nemen dan wat ze uiteidelijk geven. Ik geloof wel dat er HEEL veel diersoorten en planten soorten zullen uitsterven maar dat is ook natuurlijk want een soort die gewoon beter is te overleven in zijn omgeving drukt nu eenmaal minder succesvolle soorten weg (zoals de homo sapien met de neandertaler heeft gedaan) een alles vernietegende nucleaire oorlog zal ook niet snel gebeuren want welke landen zouden dan tegen over elkaar moeten staan?? de landen in de wereld gaan juist steeds meer samenwerken en ik denk dat de enigge nucleaire explosies die deze wereld nog te zijn krijgt komen van terroristishe organisaties die ten 1e niet de middelen hebben om de hele wereld plat te gooien met rakketten en ten 2e kunnen landen zoals de vs niet terug gaan gooien om dat terreur bewegingen meestal internationaal zijn, Een hongers nood kan wel voorkomen (komt al voor in grote delen van de wereld maar zal ook niet de mensheid vernietegen omdat er altijd wel machtiggen zijn desnoods het voedsel van de zwakkere afpakken om te overleven en dus sterft dan alsnog de mens niet uit. dat is nou is ff kijn mening over al het gezijk over de mensheid en wat ze wel niet allemaal voor slechts doen.. |
![]() |
|
![]() |
Tip voor iedereen hier (eigenlijk voor alle mensen): endofmankind.freeservers.com
Echt een hele goeie site! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() die website (http://endofmankind.freeservers.com/) doet voor zover ik hem gelezen heb, heel paniekerig over een mogelijk komende klimaatsverandering enz, maar volgens mij gebeurt er niet veel anders dan er al eeuwen, duizenden, miljoenen jaren gebeurt, er leeft verschillend soort leven op aarde, waarvan de een de aarde meer beinvloed dan de ander (ok, toegegeven, wij mensen beinvloeden of denken de aarde nogal erg), dit leven groeit tot de omgeving de groei niet langer aankan en het aantal leven of de soort valt weer naar beneden, niets anders dan de Marvelliaanse val (gloof iig dat ik daarmee de correcte naam heb) ik zie het bijzondere er niet perse van in, alleen dan dat het dit keer 'ons' als mens treft en dat wij denken zeer bijzonder te zijn...
|
![]() |
Dit is sowieso een zeer interessante site: http://www.seriewoordenaar.nl
en dan over het einde van de wereld: http://195.193.168.34/Seriewoordenaa...nleidingKey=62 in 2012 dus. |
![]() |
|
de maya kalender loopt tot 2012. Hmm interesting.
Maar de mens sterft denk niet helemaal uit bij een natuurramp. Bij de zonvloed waren ook niet alle mensen uitgestorven, maar we konden wel weer opnieuw beginnen qua beschaving.
|
De term 'zinloos geweld' klopt gewoon niet. Er wordt meestal mee bedoeld 'geweld zonder aanleiding' of geweld zonder 'geldige' aanleiding zoals wanneer iemand ergens iets van zegt en vervolgens doodgeschopt wordt
2012 interessant jaartal - tijd van de dimensiesprong van 3 naar 5 dimensionaal ![]() ... of er gebeurt niks
|
![]() |
2012, We komen nu in beslissende tijden. Iedereen die nu leeft heeft ervoor gekozen deel uit te maken van de revolutie die nu gaat plaatsvinden. the Future is Now
Zie 2001; A Space Odyssey
|
http://www.standaard.be/archief/reek....asp?dosID=152
zo kan het allemaal eindigen. ik maak me er allemaal niet zo druk over, al zou ik het graag meemaken
|
![]() |
Ik neem aan dat je het einde van onze beschaving bedoeld ipv de wereld.
In de geschiedenis van de aarde zijn er al 7 perioden geweest waarin 45% tot 70% van al het leven uitsterft, waarvan de laatste die van de dinosauriers is. Nu is uitsterven door mensen niet zo moeilijk in te denken, maar door de natuur is iets mystrieuzer. Dit is waarschijnlijk te wijden aan globale rampen, zoals Meteorieten en overstromingen. Ook is opvallend dat leven in de zee zwaarder wordt getroffen dan op land en planten zijn op het land resistenter dan dieren. Aangezien dat de ijstijd samenhangt met de rotatie van de baan en een soort patroon is vast te stellen, begint hij over een paar duizend jaar en bereikt zijn hoogtepunt over ongeveer 80.000 jaar (volgens onderzoekers). Daarbij heeft de aarde ook nog een abrupte afkoelingscyclus van 1000- tot 3000 jaar. Binnen 200 of minder jaar koelt de gemiddelde tempertuur af, blijft een paar hondert jaar zo en warmt dan net zo snel weer op. Het zou best kunnen dat we over hondert jaar niks meer merken van opwarming door het broeikaseffect. het lijkt mij dan ook heel sterk dat we uitsterven door natuurverschijnselen Ik ben wel benieuwd naar 21 dec 2012 evengoed.
|
Check deze site eens, staat er helemaal vol mee: http://www.xs4all.nl/%7Emke/exitmundi.htm
|
![]() |
|
Verwijderd
|
k denk dat op den duur 2 (of meerdere) planeten uit ons zonnestelsel zo dicht bij elkaar komen dat ze in elkaars zwaartekracht veld vast komen te zitten en elkaar aan gaan trekken, wat zal lijden tot een grote botsing en ontploffing waardoor het zonnestelsel vernietigd zal worden.
Als deze ontploffing al niet alles vernietigd zullen er toch zeker veranderingen zijn die alles zullen beïnvloeden, aangezien er dan 2 planeten minder zijn en de zwaartekrachts-velden in ons zonnestelsel helemaal zullen veranderen, wat weer enorme effecten zal hebben op het leven op aarde. Ik meen ergens gelezen (of op Discovery o.i.d gezien) te hebben dat er een grote kans is dat dit zal gebeuren. Ik kan hier helaas geen bron van geven, dus erg betrouwbaar is het niet. |
![]() |
|
Ik heb gisteren op discovery zo'n doemprogramma over het broeikaseffect op discovery gezien, daar wordt gezegd dat in 2050 de temperatuur wereldwijd 5 graden gestegen is.
Daardoor zouden er over de hele wereld heel veel extreme natuurrampen ieder jaar voorkomen en iedereen zou wel slachtoffer worden. Normaal leven zoals nu zou behoorlijk onmogelijk worden, het leven zou overal een strijd worden om te overleven. En dit begint toch wel geloofwaardig te worden vind ik want je hoort steeds vaker over natuurrampen op het nieuws. |
![]() |
||
Citaat:
verder hou ik me niet echt bezig met het einde van de wereld. Dan kan je overal wel bang van worden, van elk klein rampje kan er dan wel een wereldramo ontstaan. er is ook een meteoriet op weg naar de aarde die ergens (ik geloof februari) 2015 misschien op aarde inslaat, of hij gaat er net langs. Als hij aarde raakt, is er grote kans dat er een werelddeel word weggevaagd, dat zie ik dan wel weer, als het einde er dan komt, dan hoop ik dat het snel is, in elk geval dat er geen mensen hoeven te lijden.
|
Als de zon uitgedoofd is binnen ong 4 miljard jaar hebben ze als iets gevonden gelijk namaak zonnetje gelijk in 007
![]() Ijstijd geloof ik niet in! Ik geloof eerder dat we zullen vergaan van de hitte want de aarde word elk jaar maar warmer en binnen 50 jaar is de zuid en noorpool gesmolten dan zal half belgie onder water zijn en zal Antwerpen de kust worden! Handig zou ik zeggen is goedkoper voor de trein ![]() En ja een atoomoorlog zal niet meer lang op zicht wachten dan zullen we idd byebye zijn maja ![]()
|
nee daar geloof ik niet in. er zijn 6 miljard mensen op de aarde er zullen altijd wel een aantal overleven. zelfs als de meeste sterven van honger hebben de overblijvers meer eten voor zichzelf. de mensheid gaat bovendien al de ruimte in dus de mensheid heeft nog wel even.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enquête: Het einde van de wereld? bxoza | 5 | 07-11-2015 17:57 | |
Het Einde van de Wereld; Hoe denk jij er over! Rikje18 | 145 | 05-11-2012 14:14 | |
Eind van de wereld deze maand? Shade | 44 | 07-07-2004 00:17 | |
komt er een eind aan de wereld, en hoe dan? de doornvogel | 52 | 19-09-2002 16:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
GEloven jullie nog in het einde van de wereld? Sjied No Clue | 39 | 15-07-2002 22:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Het eind van de wereld... Gothic | 4 | 09-03-2002 16:04 |