Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 21:03
Fantôme
Fantôme is offline
hoi,

ik vroeg me een paar dingen af.
zal eerst een korte (jullie hoeven niet alles te weten ) voorgeschiedenis vertellen.

ik ben een tijdje aan een pil geweest.
van die pil werd ik altijd heel erg misselijk, overgeven enz.
dus ik, na 2 mnd die pil te hebben gehad, terug naar de huisarts.
deze had me een andere pil voorgeschreven (lovette).
goed, die heb ik geslikt, maar ik kreeg tussendoor toch bloedingen.
die arts een andere pil voorgeschreven.
daar moest ik aan beginnen op de eerste dag van mn menstruatie.
aangezien ik al een paar keer tussendoor bloedingen had, en op dat moment ongesteld was, moest ik wachten tot mn volgende menstruatie.
ondertussen had ik het allang moeten worden... maar het komt maar niet.

ik word dus niet ongesteld, maar moet het wel worden.
1. ik ben gewoon een keer later
2. ik sla een maand over (wat me sterk lijkt, heb ik ooit, jaren terug een keer gehad)
3. ik ben zwanger (NEE TOCH?!)
4. het komt door die tussentijdse bloedingen dat mn lichaam wat ontregeld is.
5. het komt door de stress van afgelopen tijd.

nu is het wel een feit dat ik weer ineens aankom, terwijl ik minder (vr)eet dan gewoonlijk ook zoiets vaags. ik pas mn kleren nog wel hoor... daar niet van, maar ik kom wel aan.
ik heb (in die tijd) geen seks met mn vriend gehad, dus wat dat betreft zou je denken dat ik niet zwanger kan zijn. maar we hebben wel orale seks gehad... en dan is er toch een kleine kans, dat er toch sperma in mijn vagina terecht is gekomen? hoewel mij die kans (erg) klein lijkt...

moet ik naar de huisarts hiermee???

liefs
Oud 02-12-2003, 21:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-12-2003 @ 22:03:
hoi,

ik vroeg me een paar dingen af.
zal eerst een korte (jullie hoeven niet alles te weten ) voorgeschiedenis vertellen.

ik ben een tijdje aan een pil geweest.
van die pil werd ik altijd heel erg misselijk, overgeven enz.
dus ik, na 2 mnd die pil te hebben gehad, terug naar de huisarts.
deze had me een andere pil voorgeschreven (lovette).
goed, die heb ik geslikt, maar ik kreeg tussendoor toch bloedingen.
die arts een andere pil voorgeschreven.
daar moest ik aan beginnen op de eerste dag van mn menstruatie.
aangezien ik al een paar keer tussendoor bloedingen had, en op dat moment ongesteld was, moest ik wachten tot mn volgende menstruatie.
ondertussen had ik het allang moeten worden... maar het komt maar niet.

ik word dus niet ongesteld, maar moet het wel worden.
1. ik ben gewoon een keer later
2. ik sla een maand over (wat me sterk lijkt, heb ik ooit, jaren terug een keer gehad)
3. ik ben zwanger (NEE TOCH?!)
4. het komt door die tussentijdse bloedingen dat mn lichaam wat ontregeld is.
5. het komt door de stress van afgelopen tijd.

nu is het wel een feit dat ik weer ineens aankom, terwijl ik minder (vr)eet dan gewoonlijk ook zoiets vaags. ik pas mn kleren nog wel hoor... daar niet van, maar ik kom wel aan.
ik heb (in die tijd) geen seks met mn vriend gehad, dus wat dat betreft zou je denken dat ik niet zwanger kan zijn. maar we hebben wel orale seks gehad... en dan is er toch een kleine kans, dat er toch sperma in mijn vagina terecht is gekomen? hoewel mij die kans (erg) klein lijkt...

moet ik naar de huisarts hiermee???

liefs
Je kan aankomen door die pil of doordat je bijna (toch nog) ongesteld gaat worden of door heel iets anders. Verder denk ik dat de kans dat je zwanger bent, verwaarloosbaar is als je alleen maar orale sex hebt gehad. (tenzij je echt niet hebt op gelet en heel onvoorzichtig bent geweest, en zelfs dan..)

Ik denk dat het eerder iets is zoals stress of zo. Hoe erg overtijd ben je?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
grl schreef op 02-12-2003 @ 22:08:
Je kan aankomen door die pil of doordat je bijna (toch nog) ongesteld gaat worden of door heel iets anders. Verder denk ik dat de kans dat je zwanger bent, verwaarloosbaar is als je alleen maar orale sex hebt gehad. (tenzij je echt niet hebt op gelet en heel onvoorzichtig bent geweest, en zelfs dan..)

Ik denk dat het eerder iets is zoals stress of zo. Hoe erg overtijd ben je?
zo ongeveer 2 weken nu
Oud 02-12-2003, 21:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-12-2003 @ 22:09:
zo ongeveer 2 weken nu
Yikes, dat is wel lang.. Hm, nou ja, doordat je met de pil gestopt bent en aan gaf dat je wel eens wat bloedingen had tussentijds (toch?) kan het wel, maar het is wel lang. Als je het niet vertrouwt, kan je natuurlijk het beste even langs de huisarts gaan. Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken, maar toch..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:30
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het hoeft niets ergs te zijn ofzo hoor, een meisje dat ik ken is 4 maanden ofzo niet ongesteld geweest, terwijl ze gewoon daarvoor regelmatig was. Was niks aan de hand verder
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:58
Verwijderd
Ik denk dat je lichaam een beetje moet bijkomen van al die pillen, en verder heb je dus ook stress gehad? Nou, een combinatie van die twee dus. (Je hebt tussendoorbloedingen gehad, dus misschien is er wel niets meer om uit te stoten en moet dat dus eerst weer aangemaakt worden om vervolgens weer uitgestoten te worden... Snappie?)
De kans dat je zwanger bent lijkt me echt heel erg klein.

Hou je gewoon lekker rustig en wacht maar af Als je toch heel zeker wil zijn dat je niet zwanger bent (ik geloof echt niet dat je dat bent, de kans dat er sperma in je is gekomen en dat je dan nog bevrucht bent ook is zo klein) doe je een test, zodat je je niet zo gespannen meer voelt.

Verder helpt alcohol ook wel een beetje; drink 's avonds een glas rode wijn bijvoorbeeld (dat gaf m'n moeder me altijd wanneer ik last van menstruatie-krampen had, maar het nog niet wilde komen... twee avonden een glas wijn en de volgende ochtend was het zover ). En neem een warm bad ofzo, lekker ontspannend dus... (als je geen bad hebt kan je ook lekker douchen of in bed naar fijne muziek luister...).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:42
Fantôme
Fantôme is offline
heey,
bedankt voor de reacties,
nou, ik ben net ongesteld geworden.
ben wel opgelucht (alleen het komt wel shit uit nu, ga morgen met school naar keulen... dat heb ik altijd als we op vakantie gaan... of een reis maken met school of gewoon een dag weg ofzo ) maar dat doet er verder niet toe, ik ben het wel weer nu.

xxx
Oud 04-12-2003, 16:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik gestopt was met de pil werd ik daarna gewoon ongesteld op de dag dat ik het altijd werd maar daarna ben ik niet meer de pil gaan slikken en toen duurde het 4 maanden ofzo voordat ik weer ongesteld werd. Ik weet niet of dit precies hetzelfde is als wat je bedoelt maar het kan dus heel lang duren voor je menstruatie vanzelf weer op gang komt.
Oud 05-12-2003, 19:23
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik heb een paar maanden de pil geslikt toen ik net ongesteld was geworden (was 13) omdat ik om de 12/14 dagen ongesteld werd. Daarna ben ik altijd regelmatig geweest, met een heel enkele keer uitschieters (24/38 dagen ofzo..). Maar verder heb ik nooit problemen gehad.
Het zou inderdaad kunnen dat de combinatie van verschillende pillen voor die reactie zorgt. In ieder geval, voor deze maand ben je 'veilig' en mocht het volgende keer weer gebeuren, zou je altijd nog langs de dokter kunnen gaan..
Oud 06-12-2003, 13:22
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-12-2003 @ 22:30:
Het hoeft niets ergs te zijn ofzo hoor, een meisje dat ik ken is 4 maanden ofzo niet ongesteld geweest, terwijl ze gewoon daarvoor regelmatig was. Was niks aan de hand verder
Pff ik hoop dat dit bij mij ook het geval is. Ben al zeker een half jaar niet ongesteld geweest begin me een beetje zorgen te maken..
Oud 06-12-2003, 14:56
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 06-12-2003 @ 14:22:
Pff ik hoop dat dit bij mij ook het geval is. Ben al zeker een half jaar niet ongesteld geweest begin me een beetje zorgen te maken..
Zwanger ben je iig niet, want dan had je het wel gemerkt. Lijkt mij...
Oud 06-12-2003, 19:35
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-12-2003 @ 15:56:
Zwanger ben je iig niet, want dan had je het wel gemerkt. Lijkt mij...
ja, dat moet toch wel binnen een half jaar...
maargoed, als ik jou was zou ik langs de dokter gaan... het hoeft nix te zijn, maar het kan wel natuurlijk.
een halfjaar vind ik wel erg lang.
xxx
Oud 07-12-2003, 10:37
Fleur
Fleur is offline
Ja klopt, ik maak me ook geen zorgen om zwangerschap, dan had ik al een flinke pens gehad inmiddels bovendien heb ik het niet onveilig gedaan, dus het zou sowieso al niet kunnen.
Maar goed ik zal toch echt nu maar eens naar de dokter moeten...
Ben er alleen met geen stok heen te krijgen
Oud 08-12-2003, 17:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 07-12-2003 @ 11:37:
Ja klopt, ik maak me ook geen zorgen om zwangerschap, dan had ik al een flinke pens gehad inmiddels bovendien heb ik het niet onveilig gedaan, dus het zou sowieso al niet kunnen.
Maar goed ik zal toch echt nu maar eens naar de dokter moeten...
Ben er alleen met geen stok heen te krijgen
*draait -=[ruelF]=- met dr gezicht richting dokter, geeft een flinke schop tegen dr achterste, zo de wachtkamer van de huisarts in*

okay, eerst bellen voor een afspraak mag ook

Regels voor berichten