![]() |
|
Hallo allemaal,
ik wil graag met illustrator 10 of met Adobe Photoshop 7 tekeningen maken in de stijl van DBZ. (Vooral manga/hentai dus) weet iemand of er hier tutorials voor op internet staan? ik heb al gekeken op http://www.howtodrawmanga.com, maar daar staat alleen maar hoe je je tekening met PS kan inkleuren. please help!!!!!! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
probeer gewoon wat met lijnen enz enz enz. ![]() Misschien staat er in ' help ' wel wat extra informatie.
|
Verwijderd
|
*haalt schouders op* Met potlood tekenen, inken, inscannen, in photoshop de lijntjes op een andere laag zetten en die laag vermenigvuldigen, op de lagen eronder kleuren... Er zijn honderden tutorials en ik heb er al heel veel van gelezen. Idd die van Julie Dillon zijn goed. Er zijn meer sites in mijn link list waar tutorials bij zijn (die van Julie Dillon staan onder Art daar beneden ergens, onder de Daydreamer banner
![]() Maar uiteindelijk neem je toch van verschillende tutorials manieren om het makkelijkst te kleuren... dat is voor iedereen verschillend. (en ga je schamen zeg, dbz! ![]() ![]() ![]() ![]() (voor iedereen die niets weet van mijn dbz verleden (iedereen behalve Bluesummers dus ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar in illutrator kun je iig niet ff zo je wacom pakken, en gaan tekenen, zoals in photoshop. In illustrator zul je eerder je tekening op moeten bouwen, punt voor punt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Nou, ik vind het soieso al heel knap van jullie, ben net begonnen met photoshop, en ik kan er nog niet eens normaal iets mee tekenen!! Alleen dingen kopieren plakken en filters erover heen gooien
![]()
Laatst gewijzigd op 12-12-2002 om 19:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan echt verschrikkelijk goed tekenen, jij. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Illustrator ruled. [Onzinnige reply, sorry].
Van manga tekenen heb ik [helaas] geen verstand - ik betwijfel wel of Illustrator een geschikt programma is voor 'dat soort' teken-stijlen. Of vergis ik me? NB: ik vind Illustrator veel makkelijker dan photoshop. ![]()
|
Haha oke ik oefen al heeel veel, dus hopelijk zal het me ooit gaan lukken
![]() ![]() nee hoor zo erg is het nou ook weer niet...
|
Ligt er helemaal aan wat je wilt. Als ik cartoon-achtige dingen maken maak ik de outlines in illustrator, gooi ik er een path/outline stroke overheen zodat ik aan de lijndiktes kan gaan trekken (geeft een veel levendiger effect). Vervolgens kopieer ik het zooitje naar photoshop toe, en dan begint het inkleur werk. Ik bouw m'n kleuren altijd laag voor laag op. Als ik bijvoorbeeld een truitje inkleur, doe ik eerst de lichtste tint, vervolgens kopieer ik de laag er overheen, geef die een multiply blend (maakt hem donkerder) en knip uit die laag de lichte stukken weg. Die 2e laag kopieer ik dan weer zodat je nog een donkerder laag eroverheen krijgt. Daar knip je vervolgens de stukken die een medium-tint moeten hebben uit. Nu hebje een mooi drie-tintig truitje. Knip vooral lekker rommelig, maakt het effect alleen maar levendiger. Ik weet niet of dit duidelijk is, maar ik zal anders wel ff een voorbeeld posten, om te laten zien hoe ik het gedaan heb.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||