Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 14:03
pdebie
pdebie is offline
Hallo allemaal,

ik wil graag met illustrator 10 of met Adobe Photoshop 7 tekeningen maken in de stijl van DBZ. (Vooral manga/hentai dus)

weet iemand of er hier tutorials voor op internet staan?

ik heb al gekeken op http://www.howtodrawmanga.com, maar daar staat alleen maar hoe je je tekening met PS kan inkleuren.

please help!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 18:56
wierie
wierie is offline
Denk dat het makkelijkste is om gewoon in illustrator de outlines te tekenen omdat (naar mijn mening) vector tekenen makkelijker is met illustrator.. en daarna in photoshop vullen en schaduwen aangeven.
Oud 09-12-2002, 20:35
p-chez
p-chez is offline
Inderdaad. Illustrator.

Je kunt eventueel met de hand tekeningen maken, die inscannen, in illustrator laden, en overtrekken, en zo dus vectorizen.
Vervolgens kleur je dat in met photoshop Daarbij kun je mooi die tutorial op die site gebruiken.
Oud 09-12-2002, 20:55
Bluesummers
Bluesummers is offline
@ die tutorial *loves Julie Dillon* zij is zoooooo'n goede cg'er, niet normaal meer.. maar goed, persoonlijk gebruik k altijd fotosoep, maar illustrator heb k niet dus..
Oud 10-12-2002, 15:18
pdebie
pdebie is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Inderdaad. Illustrator.

Je kunt eventueel met de hand tekeningen maken, die inscannen, in illustrator laden, en overtrekken, en zo dus vectorizen.
Vervolgens kleur je dat in met photoshop Daarbij kun je mooi die tutorial op die site gebruiken.
met de hand tekenen kan ik dus echt niet!
ik ben een echte computer tekenaar.
Maar ik heb nog nooit met illustrator gewerkt dus vandaar dat ik om tutorials vroeg.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:43
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
pdebie schreef:
met de hand tekenen kan ik dus echt niet!
ik ben een echte computer tekenaar.
Maar ik heb nog nooit met illustrator gewerkt dus vandaar dat ik om tutorials vroeg.
Als jij in Photoshop makkelijk kunt werken is illustrator een makkie voor je..
probeer gewoon wat met lijnen enz enz enz.

Misschien staat er in ' help ' wel wat extra informatie.
Oud 10-12-2002, 17:05
Verwijderd
*haalt schouders op* Met potlood tekenen, inken, inscannen, in photoshop de lijntjes op een andere laag zetten en die laag vermenigvuldigen, op de lagen eronder kleuren... Er zijn honderden tutorials en ik heb er al heel veel van gelezen. Idd die van Julie Dillon zijn goed. Er zijn meer sites in mijn link list waar tutorials bij zijn (die van Julie Dillon staan onder Art daar beneden ergens, onder de Daydreamer banner ) die goeie tutorials hebben... die van Nethersphere bijv.
Maar uiteindelijk neem je toch van verschillende tutorials manieren om het makkelijkst te kleuren... dat is voor iedereen verschillend.

(en ga je schamen zeg, dbz! )

(voor iedereen die niets weet van mijn dbz verleden (iedereen behalve Bluesummers dus ) - ik dee het zelf ook. Behalve de hentai dan, da's kut tekenen. Letterlijk en figuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 19:01
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
aquafemme schreef:
Als jij in Photoshop makkelijk kunt werken is illustrator een makkie voor je..
probeer gewoon wat met lijnen enz enz enz.

Misschien staat er in ' help ' wel wat extra informatie.
Nah, dat zou ik niet zeggen. Illustrator is niet veel makkelijker dan photoshop.
Maar in illutrator kun je iig niet ff zo je wacom pakken, en gaan tekenen, zoals in photoshop. In illustrator zul je eerder je tekening op moeten bouwen, punt voor punt.
Oud 11-12-2002, 09:03
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Nah, dat zou ik niet zeggen. Illustrator is niet veel makkelijker dan photoshop.
Maar in illutrator kun je iig niet ff zo je wacom pakken, en gaan tekenen, zoals in photoshop. In illustrator zul je eerder je tekening op moeten bouwen, punt voor punt.
misschien heb je wel gelijk... ik denk dat het gewoon per persoon verschilt. De een pakt het sneller op dan de ander... Deze programma's kun je makkelijker zelf leren dan programma's als Final Cut Pro en Director etc etc.

Oud 11-12-2002, 13:57
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Morgan schreef:

(en ga je schamen zeg, dbz! )

(voor iedereen die niets weet van mijn dbz verleden (iedereen behalve Bluesummers dus ) - ik dee het zelf ook. Behalve de hentai dan, da's kut tekenen. Letterlijk en figuurlijk )
Oud 12-12-2002, 19:24
piekie
piekie is offline
Nou, ik vind het soieso al heel knap van jullie, ben net begonnen met photoshop, en ik kan er nog niet eens normaal iets mee tekenen!! Alleen dingen kopieren plakken en filters erover heen gooien

Laatst gewijzigd op 12-12-2002 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Iedereen behalve Bluesummers en mij die jouw site helemaal heeft doorgelezen en nu bezig is je te stalken op LJ. *grijnst en rent weg*

Je kan echt verschrikkelijk goed tekenen, jij.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 10:15
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
piekie schreef:
Nou, ik vind het soieso al heel knap van jullie, ben net begonnen met photoshop, en ik kan er nog niet eens normaal iets mee tekenen!! Alleen dingen kopieren plakken en filters erover heen gooien
*is ook zo begonnen* gewoon oefenen
Oud 14-12-2002, 10:46
Isobel
Isobel is offline
Illustrator ruled. [Onzinnige reply, sorry].

Van manga tekenen heb ik [helaas] geen verstand - ik betwijfel wel of Illustrator een geschikt programma is voor 'dat soort' teken-stijlen.

Of vergis ik me?

NB: ik vind Illustrator veel makkelijker dan photoshop.
Oud 14-12-2002, 11:15
piekie
piekie is offline
Haha oke ik oefen al heeel veel, dus hopelijk zal het me ooit gaan lukken Persoonlijk vind ik trouwens Photoshop wel beter dan Illustrator, dat is helemaal een soort van raadsel voor me
nee hoor zo erg is het nou ook weer niet...
Oud 14-12-2002, 15:17
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Ligt er helemaal aan wat je wilt. Als ik cartoon-achtige dingen maken maak ik de outlines in illustrator, gooi ik er een path/outline stroke overheen zodat ik aan de lijndiktes kan gaan trekken (geeft een veel levendiger effect). Vervolgens kopieer ik het zooitje naar photoshop toe, en dan begint het inkleur werk. Ik bouw m'n kleuren altijd laag voor laag op. Als ik bijvoorbeeld een truitje inkleur, doe ik eerst de lichtste tint, vervolgens kopieer ik de laag er overheen, geef die een multiply blend (maakt hem donkerder) en knip uit die laag de lichte stukken weg. Die 2e laag kopieer ik dan weer zodat je nog een donkerder laag eroverheen krijgt. Daar knip je vervolgens de stukken die een medium-tint moeten hebben uit. Nu hebje een mooi drie-tintig truitje. Knip vooral lekker rommelig, maakt het effect alleen maar levendiger. Ik weet niet of dit duidelijk is, maar ik zal anders wel ff een voorbeeld posten, om te laten zien hoe ik het gedaan heb.
Oud 14-12-2002, 15:27
piekie
piekie is offline
Tnx kan het redelijk volgen allemaal, maar zou het erg fijn vinden als je een voorbeeld wilt plaatsen zodat ik er een beeld bij heb! En misschien gaat het me dan allemaal nog lukken ook
Oud 14-12-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
Iedereen behalve Bluesummers en mij die jouw site helemaal heeft doorgelezen en nu bezig is je te stalken op LJ. *grijnst en rent weg*

Je kan echt verschrikkelijk goed tekenen, jij.
Argh, wordt ik gestalkt? Waarom vertelt niemand mij daar ooit iets van?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten