Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 19:10
Martin
Martin is offline
Ik zit met een klein probleempje.

Ik heb een script wat de fotos uitleest uit een directory. Maar nu wil ik dus automatisch thumbs maken bij het uitlezen van een pagina.

Even mijn script in actie: http://chatfreak.endoria.net/index.p...tos&id=voetbal

Dit script kijkt in de map "voetbal" naar de beschikbare fotos aldaar. Deze fotos leest hij in, bij de bestandsnamen van de grote fotos zoekt hij de bestandsnamen van de kleine fotos uit de map thumbs en geeft de thumbs weer. Deze zijn weer gelinkt aan de grote versie.

IPV dat hij nu de fotos uit de map thumbs gaat vissen moet het script nu automatisch thumbs aanmaken.

Ik heb op phpfreakz/php.net/webmensen.nl gekeken maar ik kom er niet uit. Wie kan mij helpen?

De source van mijn huidige script vind je hier: http://chatfreak.endoria.net/showalbum.phps

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2002, 23:39
McMotion
McMotion is offline
je kan het op meerdere manieren doen.. je moet in ieder geval een script maken voor het weergeven van 1 thumbnail.. dus dat je script.php?image=zuidfrankrijk.jpg opvraagt en dan de thumbnail van zuidfrankrijk.jpg krijgt... je kan het zo maken dat hij elke keer echt letterlijk on the fly verkleint, of je kan het zo maken dat hij als er nog geen thumbnail is een thumbnail aanmaakt en die de volgende keer gebruikt.. je kan dan ook bijvoorbeeld de datum van het plaatje en de thumbnail vergelijken, en als de datum van het plaatje nieuwer is dan maak je em opnieuw aan
de eerste manier is misschien wat makkelijker maar is veel minder efficient; het verkleinen van een plaatje met de GL lib kost relatief veeeel meer tijd
Reageren

Regels voor berichten