Citaat:
Jesselyn schreef:
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met de gedichtjes, ik kom er niet echt uit.
|
Meestal wordt een rolleyes gebruikt om sarcasme aan te geven, ik denk niet dat je dat hier bedoeld.
Zijn dit de eerste gedichten die je ooit geschreven hebt, of schrijf je wel vaker?
De inhoud van de gedichten is zwaar, heel zwaar. Als forumbaas van DoP wil ik je aanraden om, als je over de inhoud wilt praten, eens te kijken op het Psychologieforum, ik denk dat je daar best steun zou kunnen vinden. Er zijn wel enkele dingen die niet mogen daar, daarvoor raad ik je aan eerst het announcement te lezen. Maar: de inhoudelijke dingen passen daar beter dan hier.
Maar je wilde hulp bij je gedichten. Het eerste gedicht is een écht gevoelsgedicht. Ik denk niet dat ik daar veel aan zou kunnen veranderen, het zijn jouw gevoelens die je waarschijnlijk van je afgeschreven hebt.
Indien ik toch enige tips mag geven, ik weet niet of je er iets aan hebt en of je het er wel mee eens bent: misschien dat je iets aan het metrum en rijmschema van het gedicht kunt doen, zodat het er meer uit ziet als één geheel.
Dit geldt ook voor het tweede gedicht, hoewel je daar misschien het einde ook nog zou kunnen verbeteren, het eindigt nu zo abrupt. In dat opzicht ben ik het dus met mijn voorganger, prulleke, eens.
In ieder geval: blijf doorgaan met schrijven, schrijven is het mooiste dat bestaat!