Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2001, 12:24
Verwijderd
op mycom.nl, deze hub:

lijkt jullie dit een goeie hub en is dit duur of niet??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2001, 15:45
Utopia
Utopia is offline
2 tientjes meer en je hebt een switch.
Oud 02-10-2001, 16:12
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Ehm welk merk is dit ???
Ik blijf trouw aan men SMC hub kun je alle poorten op de volle 100Mb/S belasten.
Kan met en hoop goedkope hubjes niet
Oud 02-10-2001, 16:57
dystopia
dystopia is offline
Idd. Neem een switch.
Oud 02-10-2001, 16:58
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Linkpro 8 poorts 10/100Mb/s desktopswitch. Stille desktopswitch voorzien van uplinkpoort. Autodetection op iedere poort zodat optimaal gebruik wordt gemaakt van de 10/100Mb/s funkties. Haalt tot 10x hogere snelheden t.o.v. een hub. Aanbevolen bekabeling RJ45/Cat5
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 17:41
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Ehm welk merk is dit ???
Ik blijf trouw aan men SMC hub kun je alle poorten op de volle 100Mb/S belasten.
Kan met en hoop goedkope hubjes niet
Knappe jongen als je uberhaupt alle 100Mb poorten volgestouwd krijgt...Daar heb je toch flinke machines voor nodig. En alle poorten volstouwen op een Hubbie?? Uiteindelijk share je met al je poorten toch maar 1x 100Mb...Dat is de defenitie van een Hub...

[Dit bericht is aangepast door Jack_Ass (02-10-2001).]
Oud 02-10-2001, 17:54
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Linkpro 8 poorts 10/100Mb/s desktopswitch. Stille desktopswitch voorzien van uplinkpoort. Autodetection op iedere poort zodat optimaal gebruik wordt gemaakt van de 10/100Mb/s funkties. Haalt tot 10x hogere snelheden t.o.v. een hub. Aanbevolen bekabeling RJ45/Cat5
kewl!!

dan neem ik de 5 poorts.... 149,-

maar eh, dit is een goeie?

Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 19:11
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
desktopswitch voorzien van uplinkpoort.
Lijkt me niet zo koel wanneer je 5 ports hub/switch dat niet heeft.

Citaat:
Autodetection op iedere poort zodat optimaal gebruik wordt gemaakt van de 10/100Mb/s funkties.
Dat kan mijn hub ook. Is idd een goede functie. Zou bagger zijn wanneer je 4x een 100 mbit hebt en 1x een 10 mbit en daardoor maar 10 mbit kunt

Volgens mij bedoelt iedereen hier 10/100 mbit en dat houdt dus niet in 10/100 mB/sec zoals enkele andere zeiden.

Citaat:
Haalt tot 10x hogere snelheden t.o.v. een hub.
Wat een publiciteitsstunt zeg hoeveel poorten heeft dat ding dan?

(PS: de arme kindjes in Ghana hebben 857395798533849384934893 keer zoveel geld dan de arme kindjes in Brazilie)
Oud 02-10-2001, 19:32
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
ff en vraag Maar hoezo heb je ZWARE machines nodig voor 100Mb/s (lees 100Megabitperseconde) dat is makelijk haalbaar ene hoezo deel je met en hub één 100 Mb lijn ?? als je alle poorten belast wil da niet zeggen dat dat allemaal over een lijn gaat
BV
1-->2
2-->3
4-->4
4-->1
3-->2
2-->1
Gaat dit over een kabeltje ??? NEE DUS
Oud 02-10-2001, 21:29
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
ff en vraag Maar hoezo heb je ZWARE machines nodig voor 100Mb/s (lees 100Megabitperseconde) dat is makelijk haalbaar ene hoezo deel je met en hub één 100 Mb lijn ?? als je alle poorten belast wil da niet zeggen dat dat allemaal over een lijn gaat
BV
1-->2
2-->3
4-->4
4-->1
3-->2
2-->1
Gaat dit over een kabeltje ??? NEE DUS
Oke...Here we go.

Het is statistisch bewezen dat je met een normale desktop geen 100Mb lijntje volgepompt krijgt. Klaar. Meet het anders maar eens keer na.

Wanneer je een pc op een HUBje hangt, en daarmee bvb een data overdracht doet (lees van prt 1 naar prt 2) zal al die data ook nog eens op al de andere poorten terecht komen.
Een HUB is namelijk een dom apparaat. Alles wat jij het netwerk opgooit, zal hij doorgeven naar alle andere poorten. Dus wanneer jij je 100mb aansluiting volpompt (ahum..) zal de HUB dat allemaal naar al de andere poort uitzenden. En vol zit je HUBje. Probeer iemand anders via dezelfde HUB te communiceren: Collisions. 1 HUB is daarom ook 1 collision domein.
Een is switch is slimmer. Deze is in staat om een tabel bij te houden waar users zich bevinden, dus wanneer je een datatransfer doet van prt 1 naar 2 op bvb 100Mb zal poort 3 tm x daar geen last van hebben...
Oud 03-10-2001, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Oke...Here we go.

Het is statistisch bewezen dat je met een normale desktop geen 100Mb lijntje volgepompt krijgt. Klaar. Meet het anders maar eens keer na.

Wanneer je een pc op een HUBje hangt, en daarmee bvb een data overdracht doet (lees van prt 1 naar prt 2) zal al die data ook nog eens op al de andere poorten terecht komen.
Een HUB is namelijk een dom apparaat. Alles wat jij het netwerk opgooit, zal hij doorgeven naar alle andere poorten. Dus wanneer jij je 100mb aansluiting volpompt (ahum..) zal de HUB dat allemaal naar al de andere poort uitzenden. En vol zit je HUBje. Probeer iemand anders via dezelfde HUB te communiceren: Collisions. 1 HUB is daarom ook 1 collision domein.
Een is switch is slimmer. Deze is in staat om een tabel bij te houden waar users zich bevinden, dus wanneer je een datatransfer doet van prt 1 naar 2 op bvb 100Mb zal poort 3 tm x daar geen last van hebben...
dus als ik die switch neem van 150 piek dan denken jullie dat ik een goeie heb? k'heb namelijk maar 5 poortjes nodig....

Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 13:35
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Hmzz, als ik eerlijk ben: Ik zou het niet weten. Ik heb er nooit mee gewerkt (niet met de goedkopere switches). Als het werkt, dan werkt het...Misschien is er op Tweakers een review?

Jack_Ass
Reageren

Regels voor berichten