Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 09:24
Verwijderd
Ze had een toekomstdroom, een wens. Ze wist dat ze het halen kon. Desondanks ontbrak het haar aan één ding. En juist dat moest ze vinden voordat ze haar droom kon verwezelijken. Met haar handen in het haar staarde ze doelloos voor zich uit. Ze zocht nu al een uur, maar ze kon het niet vinden. Ze wist dan ook niet precies wát ze zocht en waar ze het zoeken moest. Ze haalde eens diep adem, maar zag het somber in. "Weer een uur verspild," dacht ze bitter. Haar kat kroop langs haar benen. "Ga weg, Spooky," zei ze chaggerijnig. De kat liep van haar weg. Het leek wel alsof zelfs hij haar niet meer kon bekoren. Misschien moest ze haar droom maar opgeven. De kat, die op weg was naar de keuken, draaide zich om. Het leek wel alsof hij zijn kleine kattekopje schudde. Ze keek weg. Zie, nu begon zelfs haar verbeelding haar parten te spelen. Ze had nu helemaal een reden om het allemaal maar op te geven. Deze beslissing genomen te hebben, liep ze naar de keuken om Spooky's bakje van voer te voorzien. Terwijl ze de brokjes eruit schudde, viel er een wit papiertje uit. Verbaasd pakte ze dit papiertje. "Doorzettingsvermogen," stond erop, en ze wist dat ze zojuist gevonden had wat ze zo nodig had…
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2002, 12:51
Verwijderd
Ja, wat moeten we hier nu mee.

De boodschap is duidelijk. Al ben ik niet bekend met kattenvoer, denk ik niet dat zich daar fortune-cookie pratijken afspelen. Wij hebben hier dus te maken met iets dat uit de lucht komt vallen. Het zoeken naar een materieel iets (zo wordt het halverwege gebracht) verandert in het vinden van een mentaal iets. Op zich een mooie en fijne boodschap waar we lekker van gaan slapen.

Maar van de uitwerking kan ik nog een poosje wakker liggen, als ik mijn best doe. Het komt moeizaam op gang, met korte zinnen die zinnen die beginnen met woorden als 'desondanks' of zelfs het bijna verboden zinsbegin: 'en'. Da's niet fijn.

De kat, die tijdelijk een gastrol gespeeld lijkt te hebben in het inmens populaire programma 'Geef Nooit Op!' vind ik er ook wat te dik opleggen. Ook al is het verbeelding die haar parte(n? Ik weet het echt niet) speelt, dan nog is een kat die nee schudt wat overduidelijk. Niet al te subtiel.

Het knarst, piept en rammelt wat en komt met veel moeite bij het eindstation. Ik zou nog eens goed kijken of er wat onderhoud gepleegd kan worden.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten