Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2002, 23:59
Hornyboy
Hornyboy is offline
Keej kijk het zit zo, ik train al velen jaren al vanaf mijn 13de fitness, al vanaf mijn 15de kei en keihard. En wat nou echt fokking gaar is is dat ik gewoon sinds kort geen resultaat ziet. Train harder, niets, keej een beetje resultaat dan maar daar houdt het op. En jah ik weet dat rust belangrijk is daar let ik dan ook op. Eet ook goed. Daarom denk ik dus aan anabool in te nemen ofzo, weet het natuurlijk helemaaaaaal niet zeker want ik weet maar al te goed wat dat is, maaruh, waarom zou JIJ het niet innemen ???
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 08:09
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
nou uhm... je kan (van sommige) impotent worden en aan je naam te zien zou je dat nou ook weer niet willen zijn
Oud 24-03-2002, 09:32
Marshall
Marshall is offline
anabolen hebben echt TE veel bijwerkingen pak anders gewoon proteine en als dat nix is kun je altijd nog creatine pakken maar anabolen is gewoon TE,je doet je lichaam er zeker geen goed mee
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 10:51
Drizzt
Drizzt is offline
Yup.. beter beginnen met creatine dan, hoewel ik persoonlijk tegen dit soort middelen ben. Waarom stel je jezelf niet tevreden met hoe je er nu uitziet?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 14:35
Snufje
Snufje is offline
Het is af te raden ivm alle bijwerkingen e.d. Het is slecht voor je lichaam. Waarom wil je eigenlijk zo gespierd zijn? Omdat meisjes erop kicken? Omdat je het mooi vind?
Ik vind het persoonlijk erg lelijk als een jongen heel erg gespierd is... Maar doe het opd e gezonde manier, dat is echt het beste.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 16:16
vanilla
vanilla is offline
wat zijn anabolen? :0
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 16:59
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
vanilla schreef:
wat zijn anabolen? :0
steroïden....

et is rotzooi..nooit aan beginnen..dat is zwak. Kracht moet je verdienen, niet inspuiten
Oud 24-03-2002, 17:53
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
En wat dacht je van over training, jezelf gewoon kapot getraint te hebben ??

Enne tja ach anders maar anabolen he, grote kans op kanker neem je dan maar voor lief he
Oud 24-03-2002, 20:13
Verwijderd
Omdat het sneu is zo graag uh... wat wil je eigenlijk? Gespierd worden?

Jakkes
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 21:28
Hornyboy
Hornyboy is offline
hmmmmm ... mijn doel is niet om SUPER DUPER gespierd te worden, bodybuilderstyle ofzo, das wel mooi om te zien (vind ik) maaruh om het nou zelf te hebben, niet echt.
Ik ben een ectomorph (hoe je het schrijft weet ik niet) de laatste van de 3 ehm... dinges. Dat betekent dus dat ik niet(nooit) dik kan worden als ik superveel eet ofzo. En ook dat ik nooit supergespierd kan worden enzo. Ik wil dus alleen een mooie lichaam omdat het me m'n zelfvertrouwen geeft en omdat ik het zelf mooi vind. Het gaat dus helemaal niet (of een heeeel klein beetje) om meiden of what-so-ever. Maar keej, point is duidelijk, FUCK anale bool volgens jullie. Volgens mij trouwens ook
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:59
silla02
silla02 is offline
anabolen zijn zeker kut!!blijf gewoon trainen en neem geen anabolen want tja okeej je bent dan wel gespierder enzow maar op het moment dat je er mee stopt ben je alles kwijt!!!( Had een vriend van mijn vriend ook!!!) Hij was eerst hartstikke gespierd enzow en toen vond tie het genoeg en toen is tie gestopt en nou is tie net een grassprietje haha

xxxxx
silla
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 21:02
Hornyboy
Hornyboy is offline
HAHAHA, ja dat wist ik al silla, ALS ik aan anabool zou beginnen zou ik door blijven gaan, je ziet wat er gebeurd als je daarmee quit

[Dit bericht is aangepast door Hornyboy (26-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 08:11
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
En wat dacht je van over training, jezelf gewoon kapot getraint te hebben ??

Enne tja ach anders maar anabolen he, grote kans op kanker neem je dan maar voor lief he

ik weet niet wat jij gelezen hebt maar van anabolen kun je volgens mij geen verhoogde kans op kanker krijgen hoor.. t ergste wat er kan gebeuren is abnormale botgroei.. alleen om die reden zou je t dus al niet moeten gebruiken laat staan om sportieve redenen, ciao

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 17:42
silla02
silla02 is offline

[/b][/QUOTE]
ik weet niet wat jij gelezen hebt maar van anabolen kun je volgens mij geen verhoogde kans op kanker krijgen hoor.. t ergste wat er kan gebeuren is abnormale botgroei.. alleen om die reden zou je t dus al niet moeten gebruiken laat staan om sportieve redenen, ciao

[/B][/QUOTE]

nou je hebt er echt wel een verhoogde kans van op kanker hoor kijk maar:

Anabolen werken in op je prostaat en verhogen de kans op prostaatkanker. Prostaatkanker is een venijnige vorm van kanker, die nog steeds niet echt goed te behandelen is. Operaties resulteren soms in blijvende impotentie.

gevonden op: http://www.geocities.com/wildude_nl/bij.html

xxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 17:52
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ach als jij er beter uit wil gaan zien ten koste van je mannelijkheid moet je het zelf weten.
Anabolen werken ook maar even hoor, dus wat heeft het voor zin. Kun je iedere dag weer opnieuw spuiten.

O trouwens, ooit van de Wet van de verminderde meeropbrengst gehoord? Dit is een trainingskundige wet die aangeeft dat je steeds harder moet gaan trainen voor hetzelfde resultaat. En dat is wat jij hebt.

Maar kom niet hier op het forum huilen als het niet het gewenste resultaat brengt.
Oud 27-03-2002, 18:02
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
silla02 schreef:

[/B][/QUOTE]

nou je hebt er echt wel een verhoogde kans van op kanker hoor kijk maar:

Anabolen werken in op je prostaat en verhogen de kans op prostaatkanker. Prostaatkanker is een venijnige vorm van kanker, die nog steeds niet echt goed te behandelen is. Operaties resulteren soms in blijvende impotentie.

gevonden op: http://www.geocities.com/wildude_nl/bij.html

xxxxxxxx[/B][/QUOTE]

jahh ..je hebt gelijk.. wist wel dat impotentie een risico was .. weliswaar nihil maar ok.. t risico is er.. Wist alleen niet dat het door een vorm van kanker veroorzaakt werd.. thnx & ciao!!!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 18:06
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
impotentie een klein gevaar. *kuch* Nou meer dan 60% krijgt op latere leeftijd last van impotentie. Bijkomend voordeel is wel dat je piemel waarschijnlijk iets groeit, door de mannelijke hormonen (de anabolen dus).
Oud 27-03-2002, 19:37
ESCO
ESCO is offline
IkBIJWERKINGEN DIE OP KUNNEN TREDEN BIJ GEBRUIK VAN AAS< >

BIJWERKINGEN BIJ DE MAN:

Priapisme

Onder priapisme verstaan we onverwacht en ongewenst optredende, vaak pijnlijke en langdurige erecties, zonder dat er sprake is van seksuele prikkeling. Deze toestand moet niet verward worden met een toename in aantal en duur van erecties die ontstaan door een libidoverhoging. Priapisme is gevaarlijk omdat de bloedvoorziening in gevaar komt en omdat trombose kan ontstaan.

Remming eigen testosteron-productie

Doordat er voortdurend hoge bloedspiegels zijn van testosteron en derivaten, wordt de afgifte van stuurhormonen (stoffen die de testes aanzetten testosteron en sperma te produceren) geremd met als gevolg dat de testes geen stimulans meer ontvangen testosteron aan te maken. Daardoor ontstaan dan weer de volgende verschijnselen:

Oligo-spermie A-spermie

Daar voor de aanmaak van zaadcellen testosteron nodig is en de testes dit hormoon niet meer aanmaken, zal ook de sperma-productie teruglopen. Deze eigenschap van exogene testosterontoediening word gebruikt voor anticonceptie bij de man

Testis-atrofie

Doordat de testes niet meer aangezet worden tot productie, treedt geleidelijk atrofie (verschrompeling) van het testisweefsel op. De testes worden kleiner en gaan weker (deegachtig) aanvoelen. Duurt deze toestand langere tijd (vier, drie, twee, één jaar?) dan kan het weefsel gaan hyaliniseren (verbindweefselen). De testes zullen dan op geen enkele stimulans meer reageren.

Impotentie

Impotentie, het onvermogen een erectie te krijgen, vaak (maar niet altijd) gepaard gaand met een afgenomen libido, gaat hand in hand met remming van de eigen testosteron-productie en testis-atrofie. meestal treedt impotentie pas op na het beëindigen van een kuur, soms ontstaat het reeds tijdens de behandeling.

Prostaat-hypertrofie

De prostaat (voorstander-klier) Is een bijzonder gevoelig doelwit orgaan voor anabole steroïden. Enige prostaat-hypertrofie zal bij het gebruik van anabole steroïden vrijwel altijd optreden. Daarbij kan de urinebuis zodanig vernauwd worden dat een als de urinestroom dan toch op gang komt dan is deze dun en pulserend. Ook kan de blaas veelal niet geheel geledigd worden. In zeer ernstige gevallen van prostaat-hypertrofie bestaat volledige afsluiting van de urinebuis (anurie). Dan moet er gecatheteriseerd worden. Enkele gevallen van prostaatkanker ( zie röntgenfoto) bij gebruikers van anabole steroïden zijn in de medische literatuur beschreven.

Acné

Door het gebruik van AAS kan in de daarvoor gevoelige gebieden zoals bv. hoofdhuid, huid en prostaat testosteron worden omgezet in het agressievere DHT onder invloed hiervan ondergaat de gebruiker een aantal veranderingen die men zich uit de puberteit herinnert, en één onaangenaam bijverschijnsel heb je vast wel onthouden. (Een uitgebreid artikel op deze site over het voorkomen en verminderen van acné)

Haaruitval/Androgeen bepaalde kaalheid

Het omzetten van testosteron naar DHT is eveneens verantwoordelijk voor haarverlies en het (versneld ) optreden van MPB (male pattern baldness) speciaal voor hen die daar gynetisch gevoelig voor zijn. Op deze site enkele artikelen over het voorkomen en behandelen hiervan)

Gynaecomastia

Het ontstaan van vrouwelijke borstvorming bij mannen komt regelmatig voor. Het begint met het (pijn)gevoeliger worden van de tepels, gevolgd door een vergroting van klierweefsel in een hard aanvoelende pijnlijke knobbel. De gynecomastia kan éénzijdig zijn maar zal vaker aan twee kanten voorkomen. Mannen die in de puberteit last hebben gehad van gezwollen pijnlijke tepels, zullen bij gebruik van bepaalde anabole steroïden vrijwel zeker gynecomastia ontwikkelen. De gynecomastia kan na het stoppen met een kuur verdwijnen, maar even vaak: blijven of verergeren. Soms worden anti-oestrogenen (Tamoxifeen, Nolvadex) gebruikt om deze bijwerking te onderdrukken. Tamoxifeen vormt echter een extra belasting van de lever. Gynaecomastia die ook een half jaar na het beëindigen van een kuur nog aanwezig is, zal onherstelbaar blijken te zijn. Chirurgisch verwijderen is dan de enige remedie.

BIJWERKINGEN BIJ DE VROUW

Stemverdieping

Bij gebruik van anabole steroïden door vrouwen kan door het groeien van het strottehoofd al na enkele weken een verdieping van de stem optreden. Deze verandering begint meestal met een zekere heesheid, waardoor verwarring met een gewone verkoudheid kan ontstaan. Toch is deze heesheid een teken dat onmiddelijk met gebruik gestopt moet worden. Helaas is het dan vaak al te laat

Hirsutisme

Al naar gelang het aantal receptoren in de huid, zal het beharingspatroon bij gebruik van anabole steroïden een mannelijke vorm aannemen. Dit betekent bijvoorbeeld dat de karakteristieke horizontale bovenafgrenzing van het schaamhaar kan vervagen waarbij de beharing puntvormig omhoog over de buik gaat. Ook haargroei op de borst en tussen de schouderbladen kan het gevolg zijn. De beharing in het gezicht kan eveneens toenemen.

Invloed op de menstruatie

Gebruik van anabole steroïden zal aanvankelijk de menstruele cyclus ontregelen, terwijl in een later stadium de menstruatie helemaal uitblijft. (Amenoerro)

invloed op de geslachtsdrift

Geslachtsdrift wordt voor een deel bepaald door testosteron-spiegels. Gebruik van anabole steroïden leidt bij vrouwen vaak tot een vergroting van de geslachtsdrift. Deze toename is niet eens direct gerelateerd aan de dosis, zelfs toediening van vrij kleine hoeveelheden kan reeds voldoende zijn. De toename kan zodanig zijn dat deze zowel voor de vrouw zelf als voor haar omgeving hinderlijk is.

Atrofie van borstklierweefsel

Het kleiner worden van de borsten wordt herhaaldelijk gerapporteerd. Zowat iedere vrouw die anabole steroïden gaat gebruiken zal (bij gelijkblijvende voeding) vet kwijt raken. Bodybuildsters in training voor een wedstrijd zullen altijd kleinere borsten krijgen door vetafbouw. Anabole steroïden kunnen er echter voor zorgen dat ook het klierweefsel verschrompelt.

Vergroving gelaatstrekken

Een nog nauwelijks besproken bijwerking van anabole steroïden is de geleidelijke vergroving van de gelaatstrekken die na verloop van tijd kan ontstaan. Dit verschijnsel is (zoals de meeste bijwerkingen) waarschijnlijk sterk afhankelijk v de duur van het gebruik, de doses vooral ook het type anabole steroïden.

BIJWERKINGEN BIJ KINDEREN EN ADOLESCENTEN

Toediening van anabole steroïden aan jongens in de prepuberteit zal een vervroegd intreden van de puberteit tot gevolg hebben, met alle daaraan verbond lichamelijke veranderingen. Bij nog niet volgroeide adolescenten zal toediening van anabole steroïden leiden tot een vroegtijdige verbening van de epifysaire schijven, waardoor de lengtegroei tot stilstand komt.

Nadelige effecten na stoppen

Ook na afloop van een kuur kunnen vervelende psychische en lichamelijke symptomen ontstaan. In het begin zal veelal een zekere lusteloosheid optreden, soms uitmondend in een (ernstige) depressie. Wanneer dan met trainen gestopt wordt, zullen de verschijnselen alleen nog maar verergeren. Voorts zal er altijd verlies van spiermassa en kracht optreden.

Lange termijn effecten

Helaas is nog niets bekend over de nadelige effecten van gebruik van hoge doses anabole steroïden op de lange termijn (twintig, dertig, veertig jaar). Wij moeten er altijd op bedacht zijn dat later schadelijke effecten optreden die we op dit moment nog niet (kunnen) voorzien.

Bijwerkingen voor allen

Hoge bloeddruk

Vermindering van het HDL (het goede bloedvet) naar vermeerdering van het LDL (het slechte)!

Hoofdpijn

Stemmingsverandering agressie “roid-rage” en depressie (zie artikel op deze site)

Slechte invloed op het hart en de lever (vooral orale steroïden)

Psychische afhankelijkheid (soort verslaving)

ik zal je maar even helpen.
Oud 27-03-2002, 21:03
Hornyboy
Hornyboy is offline
Yo, nu weet ik ALLES over anabolen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten