Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik was aan het denken aan een betaalbare oplossing, die bijdraagt tot het verminderen van files. Net als verbetering van het openbaar vervoer dat zal doen.
En als mensen geen gebruik maken van het advies, misschien jaarlijkse uitlezing bij de APK en daar consequenties aan verbinden. Maar om een voorbeeld te geven. Iedere dag bij de beneluxtunnel ontstaat een file van 2 km, simpelweg omdat er een aantal mensen met honderd kilometer per uur in gaan voegen in een stilstaande rij. Het achteropkomend verkeer moet remmen en er ontstaat een file. Nu zeg ik niet dat dat sensor systeem deze specifieke kwestie zal oplossen. Maar het kan denk zeker files korter maken. Een file van 7 km, is namelijk geen 7 km stilstaan. Dat is 30 km/u, 50 km/u, 70 km/u, 20 km/u, 0 km/u, 30 km/u, 60 km/u, 90 km/u, 30 km/u in een tijdsbestek van 2 minuten. En zo gaat dat continu door bijvoorbeeld op de A15 bij Gorinchem. En waardoor komt dat nu, niet door de invoegende auto's, want dezelfde hoeveelheid voegt meestal iets eerder uit op de afslag. Als je de afslag voorbij bent is er ineens een zee van ruimte. Als ik het hele stuk 70/80 km/u wil rijden, duiken er allemaal mensen het gat in wat voor mij ontstaat, als het harder kan. Zouden ze dat niet doen, lost de file voor mij langzaam op, ik rij er niet op in en hoeven de mensen achter mij maar 20/30 km/u af te remmen, ipv steeds 90. En een advies (misschien wel verplicht) over snelheid en baanwissels, kan ik mijn ogen de file misschien wat korter maken. Een geleide systeem zal beter werken, maar kost veel geld. In het openbaarvoer wordt vaak geroepen, dubbele sporen (Paul Rosem(u?)ller), maar daar is op de trajecten waar ik op reis geen plaats voor.
Laatst gewijzigd op 09-12-2002 om 12:35. |
![]() |
|
de capaciteit van het spoornet is lang niet genoeg om de files op te kunnen lossen. Kan wel iets helpen, idee van de SP is bijvoorbeeld om de maximumsnelheid van de treinen op te voeren (wat wel de nodige aanpassingen van de bovenleidingen vereist)
Maar dat van die sensors lijkt een goed plan aangezien er dan geen remgolven zullen ontstaan. Alleen hoe realiseer je het? Ik heb ook nog een idee: (eigenlijk van mijn vader) alle (grote) bedrijven moeten verplicht bussen laten rijden om werknemers gratis naar het werk te vervoeren. Dit scheelt aanzienlijk in het aantal auto's aangezien de meeste mensen altijd nog alleen in zo'n grote bak naar het werk rijden. Natuurlijk is het prettig om in je auto naar je werk te rijden, maar wat zou je zelf kiezen: gratis in een relaxte bus naar je werk, of maandelijks een paar honderd euro aan benzine kwijt Ik begrijp dat er wel wat haken en ogen aan dit plan zitten, maar als het massaal ingevoerd wordt zou het moeten werken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vele grote bedrijven hebben een regeling dat je flexibel mag werken. Dan kan je dus zelf bepalen wanneer je begint en wanneer je eindigt, zolang je maar in bepaalde kerntijden binnen bent en een bepaald aantal uren volmaakt gemiddeld per week. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Dat weet ik, was ook maar een voorbeeld. Daar is geen plaats voor omdat de stations die ik ken, geen ruimte kennen om uit te breiden, of alles moet worden omgegooid (wegen en winkels ed). Ook gaan sporen vaak over een viaduct of een spoorbrug. Een extra brug/viaduct aanleggen, zou in houden dat er 2 keer zo veel treinen moeten gaan rijden om de kosten te dekken.
|||
![]() |
Citaat:
Ik geloof niet in een individualistische maatschappij zonder dat ten koste gaat van bijv. milieu ook al zijn er nog zoveel technieken. Een auto is toch stukken minder schaalbaar dan een trein? Citaat:
|
![]() |
Wat ook een oorzaak van de files is, denk ik, is dat er veel werk is in grote steden omdat de bedrijven zich daar hebben gevestigd terwijl het wonen daar duur is. Bijv. het wonen in Flevoland is betrekkelijk goedkoper dan in A'dam waardoor files op de A1 en A10 ontstaan. Slechts een voorbeeld. Hierdoor ontstaat elke dag een boel verkeer tussen platteland/kleine steden naar grote steden. Bedacht ik me net even nav. een ander topic op A&N.
(heet dat niet suburbanisatie?)
|
![]() |
|
|