Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2001, 18:08
ick
ick is offline
pff.... na 'n uur of 3 lopen van baambrugge naar amsterdam (20-25 KM ofzo) ben ik 't zat met me vespa! deze winter gaat ie HELEMAAL uit mekaar, en ELK ook maar IETS verspeten onderdeel gaat VERVANGEN worden, want wat ik gister had daar wor je nie blij van! was met vriend van me achterop naar baambrugge (naar andere vriend) geweest, net 10 minuten op weg naar huus, klink tok tak, zoef, werd ik ingehaald door de koelplaat van me vario die deraf was geschooten.... vraag me nie hoe ik 't dee, maar ik kan ALLES slopen aan brommers

deze winter gaat 't beesie dus zo'n maandje TOTAAL uit mekaar liggen, en der komt ook nieuwe paint op, gaat er allemaal als nieuw uitzien, moet alleen ff weten hoe ik me km stand weer op 00000 krijg, dat ziet der ook ver uit, weet ik precies hoeveel ik met me nieuwe cylinder heb gereden

wat ik ga doen:
Laagtoerige 75cc (ja, het is echt 75, en geen 70, geen uitgeboorde, want de meeste brommers hebben een slag van 40, zan zou die 70 zijn, maar ik heb 'm slag van 46 MM ofzo)
12mm krukas (met idd. een slag van 46 ofzo)
17,5 mm carbu (groter hebben ze niet)
3 slagen grotere sproeier,
powerfilter
sportvario (groter loopvlak)
racekoppeling (groter loopvlak, grotere max. vertanding)
3,5 grams rollen
malossi geel veer
nieuwe trekveertjes (als ik die heb)
sterkere v-snaar
andere cartervertanding, teminste, als ik daar bij kan komen, dat schijnt moeilijk te zijn met me brommie, maar dan gaat ie ook 2x zo hard ofzo, jah, 75 cc heb power!
3 bussel zilver metallic autopaint en 1 bus lak (teminste, zoals ik 't nu zie)
en verders nog wat standaardspul als bekabeling en schroevvies

in die tijd ga ik dan me HELE brommer uit mekaar slopen, alles nakijken, schoonmaken, opnieuw olien, en in mekaar zetten, en tussendoor in 7 lagen me paint erop zetten

wat vinden jullie (vooral genesis) van dit idee? iemand nog tips? wie wil der helpen?

ohja, als ik 't aandurf neem ik ook nog 'm uitlaatbocht van mijn brommer, en een vette knalpot van leovinci ofzo en ga ik daarmee me eigen raceuitlaat laten lassen

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2001, 18:34
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Dit wordt interesant
Oud 18-10-2001, 18:51
ick
ick is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Dit wordt interesant

dare to race? *evil grin*
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 20:13
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Tuurlijk
Die snelheid haal je nooit met en vespa !
Oud 18-10-2001, 21:05
Genesis
Genesis is offline
veel succes drmee, en voor vragen altijd ff posten he!

Alvast 1 opmerking: koop een doosje vol met sproeiers, doosje rolletjes, een paar drukveren en een doosje met verschillende trekveertjes. De precieze afstelling kan je namelijk nooit van tevoren zeggen, dat moet je gewoon uitproberen.

Ennehh: hoe krijg je het in GODSNAAM voor mekaar dat dat ding je voorbij komt zetten??? Zit daar bij jou geen kap voorlangs dan?? Ennehh.. de vertanding op; je krukas nog een beetje heel enzo??

groeten Genesis
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 23:36
Gilo
Gilo is offline
haal voor dat geld een scoot of ga je rijbewijs halen.. en koop een auto.. want ga er nu aan beginnen en over een jaar hetzelfde probleem !
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 13:10
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
ick schreef:
lang verhaal
Koop dan lekker en RS of en andere schakel brommer als je zo veel geld uit gaat geven die dingen zijn vaak goedkoop te krijgen 2e hands (gewoon ene pakken waar de kappen en beetje ranzig van zijn) kappen bommen toch niet !
Rijd er maar en maand mee zijn die kappen al beschadigd vooral met buikschuiver modellen zoals de RS
Oud 19-10-2001, 14:54
scooterman
scooterman is offline
alleen jammer dat je weinig van brommers afweet. zoveel vermogen kan dat ding nooit hebben met je trommelremmen, en slappe frame. ook ben je niet slim omdat je weleens in a'dam rijd en ik kan je zo vertellen dat daar heel wat controles zijn en dan ben je em zo kwijt. powerfilter raad ik je zwaar af, rotzooi, alleen als je echt gaat racen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 14:56
scooterman
scooterman is offline
en je hebt al allemaal afstellingen neergezet zoals 3.5 grams rollen maar je weet echt niet van tervoren met zo'n steup hoe het gaat uitpakken. en je moet niet denken dat als iets groter is dat het beter en harder gaat.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 16:49
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Dat frame zou je krom kunnen trekken als je zoiets er op zet.
Oud 19-10-2001, 22:47
Genesis
Genesis is offline
Dat het frame krom gaat trekken kan ik je garanderen.. het is alleen de vraag hoe lang dat duurt.. Bij mn ene puch duurt het gemiddeld een maand, en kan ik er maximaal 2 maand mee rijden voordat het echt gevaarlijk wordt.. Dan regel ik me maar weer eens een nieuw frame!

Laat die jongen nou lekker sleutelen! Als ie het er allemaal voor over heeft om hard te rijden! After all: it IS fun!!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 20-10-2001, 12:11
scooterman
scooterman is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Dat het frame krom gaat trekken kan ik je garanderen.. het is alleen de vraag hoe lang dat duurt.. Bij mn ene puch duurt het gemiddeld een maand, en kan ik er maximaal 2 maand mee rijden voordat het echt gevaarlijk wordt.. Dan regel ik me maar weer eens een nieuw frame!

Laat die jongen nou lekker sleutelen! Als ie het er allemaal voor over heeft om hard te rijden! After all: it IS fun!!

Genesis

ja fun, totdat je je zelf doodrijd, nou leuke fun dan
Met citaat reageren
Oud 20-10-2001, 21:10
ick
ick is offline
ff reacties op allemaal:

doosje koppelings/trek/rolletjes is goed idee, daat ik zeler doen

me frame trekt nie krom, ooit 'n PX 200e gezien? ook 'n vespa, EXACT hetzelfde frame als me pk50, maar die px 200 heeft een 200 cc cylinder aan 'n 4-bak, en dat racet mooi 145......... en die heeft ook dezelfde trommelremmen als ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten