pff.... na 'n uur of 3 lopen van baambrugge naar amsterdam (20-25 KM ofzo) ben ik 't zat met me vespa! deze winter gaat ie HELEMAAL uit mekaar, en ELK ook maar IETS verspeten onderdeel gaat VERVANGEN worden, want wat ik gister had daar wor je nie blij van! was met vriend van me achterop naar baambrugge (naar andere vriend) geweest, net 10 minuten op weg naar huus, klink tok tak, zoef, werd ik ingehaald door de koelplaat van me vario die deraf was geschooten.... vraag me nie hoe ik 't dee, maar ik kan ALLES slopen aan brommers
deze winter gaat 't beesie dus zo'n maandje TOTAAL uit mekaar liggen, en der komt ook nieuwe paint op, gaat er allemaal als nieuw uitzien, moet alleen ff weten hoe ik me km stand weer op 00000 krijg, dat ziet der ook ver uit, weet ik precies hoeveel ik met me nieuwe cylinder heb gereden
wat ik ga doen:
Laagtoerige 75cc (ja, het is echt 75, en geen 70, geen uitgeboorde, want de meeste brommers hebben een slag van 40, zan zou die 70 zijn, maar ik heb 'm slag van 46 MM ofzo)
12mm krukas (met idd. een slag van 46 ofzo)
17,5 mm carbu (groter hebben ze niet)
3 slagen grotere sproeier,
powerfilter
sportvario (groter loopvlak)
racekoppeling (groter loopvlak, grotere max. vertanding)
3,5 grams rollen
malossi geel veer
nieuwe trekveertjes (als ik die heb)
sterkere v-snaar
andere cartervertanding, teminste, als ik daar bij kan komen, dat schijnt moeilijk te zijn met me brommie, maar dan gaat ie ook 2x zo hard ofzo, jah, 75 cc heb power!

3 bussel zilver metallic autopaint en 1 bus lak (teminste, zoals ik 't nu zie)
en verders nog wat standaardspul als bekabeling en schroevvies
in die tijd ga ik dan me HELE brommer uit mekaar slopen, alles nakijken, schoonmaken, opnieuw olien, en in mekaar zetten, en tussendoor in 7 lagen me paint erop zetten
wat vinden jullie (vooral genesis) van dit idee? iemand nog tips? wie wil der helpen?
ohja, als ik 't aandurf neem ik ook nog 'm uitlaatbocht van mijn brommer, en een vette knalpot van leovinci ofzo en ga ik daarmee me eigen raceuitlaat laten lassen