Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2001, 14:33
Verwijderd
Lees deze PDF en de reacties op het forum van StorageReview...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2001, 23:00
Koen
Koen is offline
Ik dacht dat de 60GXP serie juist zoveel last van uitval had?

Keb zelf overigens al 2x een IBM schijf gehad die crashte, Deskstar Pluto 20Gb was dat.. Nu een IBM 60GXP 40 Gb, en werkt na 3 maanden nog.. Zegt nog niet veel, die andere 2 crashten na respectivelijk 1, en een half jaar.

Maar idd is dit soort hoge uitval als nu blijkt bij die 75GXP niet echt aanvaardbaar, logisch dat men daar wat tegen wil doen. Je verwacht als consument een betrouwbare schijf, dataloss is één van de ergste dingen die er bestaat :/

Ben benieuwd wat 't worden gaat..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2001, 23:35
Verwijderd
Mja, uit het artikel op sr.com bleek dat natuurlijk wel een hoop mensen gewoon 'voor de gein' foutieve info over de Deskstar gaven. Op GoT heb ik het veel gezien, kiddo's die gewoon interessant wilden doen 'mijn 75GXP is ook kapot!'.

Ik heb nu zelf naar alle tevredenheid een 60-gb Deskstar 60GXP. Het ding draait al bijna vijf maanden trouw z'n rondjes...nog nooit een verdacht geluid gehoord, niks. En ook een al wat oudere 14-gb Deskstar 14GXP (ook 7200tpm) draait na twee-en-een-half jaar nog steeds prima in een hobby-PC'tje...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2001, 23:40
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Ach ik heb geen last van m'n 60GXP (?). Draait als een tierelier. Ik heb 'm zeker al driekwart jaar, muisstil, en geen enkel probleem.

Jack Ass
Oud 24-10-2001, 07:16
Koen
Koen is offline
Die 2 deskstar pluto's van mij deden precies 't zelfde, op den duur liep ie slecht in windows, hoorde je 'm steeds opnieuw opspinnen..

Dan een reboot en 't was gebeurd, tikkend geluid alsof de leeskop ergens tegen de schijf aan vast loopt ofzo, heel vreemd..

Ik maak sindsdien gewoon gigantisch veel backups, ben al te vaak dingen kwijtgeraakt op die manier, leer je wel van
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 16:20
Chimera
Chimera is offline
Hebben die dingen SMART ondersteuning? Misschien een idee dat 'es aan te zetten?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 16:34
Verwijderd
Ze hebben (uiteraard) S.M.A.R.T. monitoring, maar dat heeft geen zin. Van enkele (betrouwbare) bronnen (vrienden) heb ik het wel gehoord, dat die SMART niets helpt...een vriend van me had een 30-gb 75GXP met die IBM Drive monitoring utility resident, en om de 5 minuten checken...schijf begon 'clicks of death' te maken, was binnen drie dagen kapot, terwijl de SMART gewoon bleef aangeven 'drive is reporting healthy status' Yeah right...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 20:14
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Nee de 75GXP's waren veel erger dan de 60GXP.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten