Advertentie | |
|
![]() |
|
hmm je verdraaid een paar dingen
Steve Vai etc zijn gitaristen die heel goed zijn, en daarom veel solo's in hun nummers hebben Ik ken maar 2 drummers uit mn hoofd die solo werk (in hun eentje) doen op drums, dat zijn Terry Bozzio en Grant Collins www.terrybozzio.com www.grantcollins.com Dave Weckl heeft ook vaak goede nummers met aardige solo's met zijn band, moet je wel van jazz/fusion/funk houden. maar als je gewoon drumsolo's wilt van de betere drummers, ja, dan raad ik je aan om naar bands zoals Dream Theater (mike portnoy) en Planet X (Virgil Donati) te luisteren..het betere prog-rock werk. Zoek ook maar eens wat op van Vinnie Colaiuta, hij heeft een hele aardige cd gemaakt met Karizma, zoek ook maar wat solo's op van hem, die kerel blaast als n gek
|
Een solo kan je het niet noemen maar de eerste 20 seconden van het lied "lalala love you" van "the pixies" is alleen maar drum, en elke keer als ik het hoor wordt ik er gek van, echt geweldig.
||
Citaat:
Yuckfou: Donati was gaaf! zeker topdrummer, wat die man met zn voeten kan kunnen de meesten niet eens met hun handen.. Leukste was de banale metalfans die er zelf niets van snapten omdat ze nooit van het woord soepele techniek hebben gehoord metalfan: "I use the heel toe technique!" Donati: "I dont" metalfan: "But how can you play that fast?" Donati: "I practice" metalfan: "Yeah, but why not use the heel toe technique? i use it!" Donati: "Well good for you!" vet accent heeft die man. Billy Cobham is trouwens ook heel aardig, heeft zeker revolutionaire dingen gedaan in de jaren 70 mbt dubbel bass etc, en toch blijven swingen
|
oh ook leuk
donati en portnoy hebben een drumbattle gehouden, een keer op een festival, backstage, daar is een opname van, komt mischien een keer op de site van Donati Donati: "Well, lets just say Mike threw in the white towel"
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Portnoy kan best drummen maar inderdaad wat overrated, het is echt een show-drummer.. maar een show geeft hij dan ook
![]() ![]() Nog steeds jammer dat ik niet kon naar Donati, maar goed, ik zie in maart Bozio.. Verder mag Steve Gadd ook genoemd worden
||
Citaat:
![]() nog een monster: Mike Terrana
|
ik ben ook niet zo kapot van de slagerij, volgens mij heeft mn leraar ooit met een slagwerkgroep van ze gewonnen, dus hij is er ook niet zo hoogdunkend over, hehe
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
The Field - Yesterday and today Frank | 2 | 20-06-2009 12:38 | |
Muziek |
cornels IDM/Electro enzo topic Verwijderd | 127 | 14-09-2005 17:53 |