Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 08:59
she_devil
she_devil is offline
Weet iemand hoe het komt dat mensen die anorexia hebben niet ongesteld worden? Ik dacht zelf doordat een bepaald hormoon niet wordt aangemaakt, maar welk hormoon is dit dan en waardoor wordt dit niet aangemaakt?

Khoop dat iemand het weet...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 09:45
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik dacht dat omdat ze te licht zijn het niveau oestrogenen daalt tot het niveau voor de puberteit en ze daarom niet meer menstrueren ... het is in ieder geval zoals je zelf geschreven had, maar welke hormoon het is weet ik niet zeker ... volgens mij de oestrogenen.

En het heeft volgens mij niet alleen met het gewicht te maken dat dan niet voldoende is, maar ook met de vetpercentage (vrouwen hebben vet nodig om die hormonen aan te kunnen maken).

Ik hoop dat ik ergens in de buurt van waarheid ben, is ook alweer zo lang dat ik een biologieles had
Oud 15-12-2002, 10:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ik geloof wel dat het zoiets is....
Maar hoe zit het dan als je heel gestresst bent, want dan wordt je ook niet ongesteld... (ik tenminste niet) En hoe weet je dan waaraan het ligt, aan je eetproblemen of aan je gestressdheid?

Nou ja... het heeft in ieder geval iets met je hormonen te maken, en door je oestrogon wordt je geloof ik ongesteld (o, wat erg, net een proefwerk over gehad en nu al niet zeker meer weten) dus zoiets zal het wel zijn!
Oud 15-12-2002, 15:43
DarkCat
DarkCat is offline
Heeft allemaal te maken met het feit dat je lichaam energie gaat besparen in moeilijke situaties.
Situaties als hongersnood (wat anorexia in feite is voor je lichaam) heeft je lichaam alle energie die het krijgt nodig om je in leven te houden. Zo is het belangrijker dat je hart blijft kloppen, dan dat je ongesteld wordt. Dus op die gebieden gaat je lichaam besparen.
En hoe je lichaam dat precies doet, weet ik niet, maar ik neem inderdaad aan dat er minder hormonen worden aangemaakt.
Oud 16-12-2002, 07:58
she_devil
she_devil is offline
ok hartstikke bedankt allemaal, kheb vandaag namelijk mondeling bio en anorexia is mn startonderwerp...

ben zenuwachtig...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 11:44
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
she_devil schreef:
ok hartstikke bedankt allemaal, kheb vandaag namelijk mondeling bio en anorexia is mn startonderwerp...

ben zenuwachtig...
Ik hoop dat het een beetje goed ging..
Oud 17-12-2002, 14:01
she_devil
she_devil is offline
8.8 op mijn mondeling!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten