Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 20:09
charly not
charly not is offline
wel, ik heb dus krullen... jaja. Maar niet van die poedelkrulletje of een slag ofzo.. Maar gewoon 'normaal' haar met best veel krullen dus. Alleen mijn probleem is, is dat als m'n haren droog zijn en ik ga het kammen/borstelen dan gaat het echt super erg pluizen en als ik het dan in een staart wil doen, dan ziet het er dus duidelijk niet uit (ivm, et lijkt dan net dood en et pluist best wel).
Ik heb et weleens geprobeerd met wax ofzo, maar dat ziet er al helemaal niet uit, dan is et echt te vet en super lelijk.
Het zit echt heeel af en toe goed.. als ik het nat heb, en et dan laat drogen. maar dan kan ik het daarna bijna niet kammen omdat het dan weer gaat pluizen . Zucht, best wel heel erg irritant dus..
Heeft iemand misschien ook zoiets en een paar tips waardoor het wel normaal kan zitten ??!
zou heel fijn zijn
Oud 13-11-2002, 20:17
Quiana
Quiana is offline
Een klein btje haarvet misn..
Een mini-likje, dan is je haar niet zo droog,
en pluist het ook niet..
Of misn een anti-pluisshampoo oid?
Oud 13-11-2002, 20:30
Roos
Roos is offline
Conditioner.kan.goed.helpen.

Bij.de.kapper.heb.je.speciale.anti-frizz-shampoo.en.stylingsproducten.
Oud 13-11-2002, 20:31
jij
jij is offline
heb ook krullen en kam het bijna nooit... enkel soms na het wassen, ff doorborstelen, maar nooit als het droog is, en zo blijven ze elastisch alleja, ge weet wel
ik heb nu ook iets "elasto-curl' geloof ik dat het is, van kerastase of hoe noemt het , dat helpt wel tegen pluizen!
suc6
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:28
kandyrat
kandyrat is offline
Pink's Hair Moisturizer! Verkrijgbaar bij onder andere van die Surinaamse winkeltjes.

Tenminste, een vriendin van mij gebruikte het en had het mij ook aangeraden, en het helpt best wel.
Oud 13-11-2002, 21:53
Balance
Balance is offline
ik zelf heb ook heel veel krullen en die gaan ook pluizen als ik 't droog.
Wat ik doe is 's ochtends douchen en er dan (na de shampoo ) crèmespoeling in doen. Vervolgens doe ik het gewoon in een staart of wat ik dan ook wil en laat het gewoon vanzelf drogen.
Het is misschien niet altijd goed om met een nat hoofd naar buiten te gaan, maar niets anders werkt bij mij. Ik kan het wel heel goed kammen na afloop, doordat ik dus die crèmespoeling gebruik (andrelon voor lang haar is erg aan te raden).
Voor plukjes die los hangen gebruik ik wel wax. Niet te veel, maar een heel klein beetje zodat 't niet heel erg vet wordt.
Succes
Oud 14-11-2002, 20:29
charly not
charly not is offline
owkee, bedankt!
Ik zal et eens uitproberen
Oud 14-11-2002, 20:41
DarkCat
DarkCat is offline
- Cremespoeling, een absolute must voor iedereen met lang haar en zeker met krullen.
- Vervolgens zijn er twee middeltjes die ik heilig heb verklaard: gladmakende gel van yves rocher en curl straightener van de hema (nee, je krullen gaan niet weg, maar t pluist minder).
- En als laatste: laat, als dat kan, je haar drogen als het in een staartje zit. Dat doe ik altijd en daardoor pluist het een stuk minder als het droog is.

Absoluut niet doen:
- door de regen fietsen en dan op laten drogen zonder te kammen
- fohnen (pluis)
- wax of styling gel (vet, vies, bah)
Oud 15-11-2002, 16:45
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
- Cremespoeling, een absolute must voor iedereen met lang haar en zeker met krullen.
Ik kreeg pas van 'n kapster te horen dat ik beter geen cremespoeling kon gebruiken omdat dat helemaal niet zo goed voor je haar is zoals iedereen denkt. Het zorgt voor een laagje op je haar, waardoor er minder goed lucht bij kan komen. Ze raadde me aan om conditioner te gebruiken. Ik gebruik nu conditioner van gliss kur voor lang haar en tot nu toe vind ik dat prima werken. Het pluist minder en het is beter doorkambaar.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:39
ellaversa
ellaversa is offline
serum wil ook helpen! en daarna fohnen (als ik mn haren niet fohn heb ik juist wel pluizen )
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 12:33
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik ga een van deze middeltjes die jullie aanraden ook maar eens proberen ik heb namelijk psies hetzelfde probleem en das echt te lelijk zon pluishoofd! als ik het in een staart doe ziet het er ook niet uit alleen als ik er dan een vlecht van maak valt de pluis niet op
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 14:25
Verwijderd
Als je krullen hebt dan is het het beste om je haar te kammen als het nat is en niet als het droog is ,

ik heb ook krullen en ik kam mijn haar alleen onder de douche of in bad want ik heb dat anders ook voor

en ja ik doe af en toe een beetje gel erop maar dat is niet altijd nodig

dit lukt wel hoor
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 20:54
Djooois
Djooois is offline
Je moet je krullen eigenlijk zo weinig mogelijk borstelen, kammen kan wel, maar dan wel met een hele grove kam

krullen zijn namelijk zeg maar strengen. al die haren zitten bij mekaar in een krul, en zodra je gaat borstelen gaan al die haren uit mekaar, en dan pluist het dus.....

het beste is ook om je haar gewoon als het los hangt te drogen, omdat het anders afbreekt.

ik heb zelf ook krullen, en bij mij helpt fohnen met een diffuser heel goed, dan heb ik helemaal geen last van pluizige krullen.
je moet er voordat je het gaat fohnen alleen wel een stylingsproduct in smeren, dat legt een soort 'beschermlaagje' op je haar zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 21:23
Verwijderd
ik heb ook krullen, en kam het alleen als het nat is, anders pluist het. En na het douche doe ik van dat schuim in me haar en als je er voldoende in hebt zitten gaat het niet pluizen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 21:55
Rah Digga
Rah Digga is offline
Pink is idd een goed middel & ruikt erg lekker!
Cocos vet van Palmers (verkrijgbaar bij de Etos of de Toko)
of het Bodyshop merk is ook vrij goed.
Als je er maar niet teveel van gebruikt.
De conditioner van Gliss Kur is ook vrij goed (ook verkrijgbaar
in een variant die je niet hoeft uit te spoelen)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 14:08
Iotje
Iotje is offline
verfen maakt het bij mij ook glad

zo'nb uitwasbare shampoo met nabehandeling icluded is het bestuh!!!

Regels voor berichten