Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 14:17
Not for Sale
Not for Sale is offline
Als ik een screenshot wil nemen van een programma dat niet wordt uitgevoerd in een venster dan krijg ik altijd een bizar plaatje met veel zwart en kleurige strepen en stippen, in ieder geval iets heel anders dan wat ik probeer te capturen.

Ik gebruik meestal gewoon Printscreen of de capture tool van Paint Shop Pro, en plak het plaatje in Paint, PSP of Photoshop. Dat maakt geen verschil.

Ook heb ik geprobeerd om Windows in dezelfde kleurdiepte- en resolutie te draaien als de betreffende spellen. Ook dat mocht niet baten

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe, of met welk progamma jullie screens nemen?

Coolkast
Oud 14-12-2002, 19:52
Not for Sale
Not for Sale is offline
up
Oud 14-12-2002, 20:07
WolterB
WolterB is offline
meestal gewoon print screen, maar sommige programma's (waaronder veel spellen) hebben een eigen functietoets voor het opslaan van screenshots, misschien moet je daar ff naar kijken.
Bij sommige games is het ook onmgelijk om een 'screenie' te maken, misschien omdat dit het auteursrecht schendt.
Oud 14-12-2002, 20:30
niemand
niemand is offline
waarom is mijn reply op dit topic verdwenen? er stond nix in wat niet mag en het voegde inhoudelijk iets toe
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:26
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
niemand schreef:
waarom is mijn reply op dit topic verdwenen? er stond nix in wat niet mag en het voegde inhoudelijk iets toe
Hmm. Ik heb 'm niet gezien en ik weet het niet. Copyright zal wel verklaren waarom ik geen screens van films kan maken, maar ik zie hier op het forum dus vaak screenies van spellen waar ík geen screens van kan maken. (Voorbeeld: Civ 3, Diablo 2, Warcraft 3, Max Payne)
Oud 17-12-2002, 16:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
Iemand nog een idee?
Oud 17-12-2002, 16:48
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Hmm. Ik heb 'm niet gezien en ik weet het niet. Copyright zal wel verklaren waarom ik geen screens van films kan maken, maar ik zie hier op het forum dus vaak screenies van spellen waar ík geen screens van kan maken. (Voorbeeld: Civ 3, Diablo 2, Warcraft 3, Max Payne)
volgens mij zitten daar geďntergreerde toetsen voor het maken van screenshots in die spellen

moet je ff kijken bij keyconfiguratie
Oud 17-12-2002, 19:23
Pukeboy
Pukeboy is offline
Screengrabber al geprobeerd?
http://www.earthcamp.com/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten