Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2002, 16:08
a new noise
a new noise is offline
Al die vitamientjes, kruiden en weet ik wat.
Werkt het uberhaupt wel bij iemand?

Ik douche me wel minstens 1 keer per dag. Maar ik was mijn haar praktisch nooit met shampoo, ok misschien 1 keer per 1 of 2 maanden of als ze een keer echt smerig zijn.

Mijn vrienden vinden het smerig, maar ik ben er van overtuigd dat ik mijn haar zo beter te hanteren is en schoon genoeg is.

Voor kort haar met veel wax en gel troep erin zoals mij is shampoo nutteloos?
Oud 26-12-2002, 16:11
Hukkie
Hukkie is offline
Lijkt me wel, troep is een aanslag op je haar, daar helpt geen shampoo tegen. Bovendien lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat 'het vitamine B-complex je haar indringt en tot in de puntjes opneemt'.

Maar of je dat moet aannemen van iemand die dr haar niet wast, is misschien wel een grotere vraag..

Laatst gewijzigd op 26-12-2002 om 16:23.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 16:20
Blubje
Blubje is offline
ik heb geen idee of shampoo nou echt werkt, en of het idd wel echt nodig is. naja nodig is t wel, iig bij wel wel, als mn haar vet is en ik was t zonder shampoo is het de dag erna nog steeds vet.
ik denk dat het aan je haar ligt of shampoo echt noodzakelijk is of niet....?

ok nutteloze reply dit
Oud 26-12-2002, 16:23
Verwijderd
Ik was mijn haar om de twee dagen met shampoo. Ik heb zo'n speciale cleansing shampoo van een surinaams winkeltje, die ten eerste goed is voor krullend haar (ik merk het verschil echt) en ten tweede alle zooi die ik er in smeer volledig eruit schuimt. Ik denk dat shampoo wel belangrijk is.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 17:28
2young2live
2young2live is offline
ik was mijn haar elke dag, maar dat is meer omdat mijn hoodhuid -als ik het een dagje oversla- gaat jeuken, en na twee dagjes gaat stinken ik vind het eerlijk gezegd echt zwaar ranzig als iemand zijn haar maar zo weining wast, maargoed als jij je daar prettig bij voelt...

shampoo verwijdert gewoon het vet wat in je haar zit, maar gezien jij je haar toch al volsmeert met vet en weet ik veel wat dan heeft het nauwleijks nog zin om te wassen
Oud 26-12-2002, 17:39
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
toen ik een tijd geleden mijn haar nog waste, merkte ik eigenlijk ook nooit iets van die dingen, dat is denk'k gewoon een reklame verkoop truuk. wel merkte ik dat bij conditioner je haar echt goed glas en doorkambaar werd. o ja, je haar lijkt altijd wel minder vet, en het ruikt ook lekker dus ik denk dat een paar keer in de maand wel voldoende is, maar vooral bij mensen met lang haar is conditioner gewoon handig.
Oud 26-12-2002, 17:50
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Je haar elke dag of gewoon vaak wassen met shampoo is zelfs slecht voor je haar.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 17:51
Verwijderd
Ik was om de dag mijn haar met shampoo, maar dat is ook wel echt nodig. Mn haar wordt heel snel vet, en shampoo moet ik dus om de dag gebruiken om dat tegen te gaan
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 17:53
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Als ik een jongen was, zou ik mn haar wel elke dag wassen. 's Avonds, zodat je niet met die wax en andere troep gaat slapen. Is erg slecht voor je huid.

Ik was m'n haar zelf om de dag, soms iets vaker. Vind ik gewoon lekker.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 18:28
shanli
shanli is offline
ik was mijn haar 2/3 keer in de week.
Anders wordt het wel heel vet.
Ik merk eigenlijk niets van shampoos.
Conditioner heb ik wel staan en een masker ook,maar veel(lees:zelden) gebruik ik die niet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 18:46
Verwijderd
tis veel gezonder geen shampoo te gebruiken bij het wassen! Dus je bent nog niet zo vies hoor rutger!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 18:49
shanli
shanli is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
tis veel gezonder geen shampoo te gebruiken bij het wassen! Dus je bent nog niet zo vies hoor rutger!
met wat moet je het dan wassen
alleen met water is mijn haar nog even vet hoor(ok,mijn haar dan )
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 18:52
Verwijderd
Ik was het 2, 3 keer per week ? Hangt d'r eigenlijk maar net van af hoeveel tijd ik heb met douchen... Zeker niet elke dag..

Conditioner gebruik ik laatste tijd wel vrij geregeld.. m'n haar is nogal fucked wegens een mislukt expirimentje met dreads .. Permanent vloeistof doet je haar geen goed laat ik zo maar zeggen..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 18:58
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Glow schreef:
Ik was het 2, 3 keer per week ? Hangt d'r eigenlijk maar net van af hoeveel tijd ik heb met douchen... Zeker niet elke dag..

Conditioner gebruik ik laatste tijd wel vrij geregeld.. m'n haar is nogal fucked wegens een mislukt expirimentje met dreads .. Permanent vloeistof doet je haar geen goed laat ik zo maar zeggen..
Ik vraag me echt af..wat jij hebt gedaan,als je haar nu nog zo beschadigt is :/
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 19:10
Floosje
Floosje is offline
Ik was mn haar om de dag, omdat het anders echt vet wordt. Maar ik denk dat dat best wel slecht is.. vroeger waste ik het namelijk 1 of 2 keer per week en werd het ook niet extreem vet.

Volgens mij wordt je haar "verslaafd" aan shampoo... Zou dat kunnen?
Oud 26-12-2002, 19:16
Verwijderd
Sja, ik was m'n haar elke dag, ook met shampoo. Misschien wordt het daar wel redelijk droog van, maar dat heb ik liever dan dat het vet wordt. Dan wil het voor geen meter zitten. Als ik het met shampoo was is het tenminste lekker zacht, springerig en glanzend.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 19:33
Verwijderd
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik vraag me echt af..wat jij hebt gedaan,als je haar nu nog zo beschadigt is :/
Mjah, word beter ondertussen..maar echt geweldig is het nog steeds niet

Ik ben ook te koppig om het echt goed af te knippen.. :/
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 20:33
Roxy
Roxy is offline
neej ik was mn haar zeker niet iedere dag dan word het bij mij steeds sneller vet.. ik was mn haar ongeveer om de dag... ligt er een beetje aan of ik heb paardgereden en of ik iets van mouse of haarlak dr in heb gedaan, dan was ik het namelijk meteen omdat dat vies is..
Oud 26-12-2002, 22:26
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Floosje schreef:

Volgens mij wordt je haar "verslaafd" aan shampoo... Zou dat kunnen?
Ja, maar dat is echt als je het elke dag wast. eens in de twee dagen lijkt me wel te doen. Als je het niet vertrouwt kan je het ook wel wassen met een iedere dag shampoo

zelf was ik het 2 of 3 keer in de week.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:30
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik gebruik te vaak shampoo enzo.

Maar ik gebruik ook niet zo veel gel en wax enzo als jij dus bij mij zie je als het vet is, bij jou maakt het niet uit, alleen maar handig hoef je er minder vet in te smeren en glimt t beetje xtra
Oud 26-12-2002, 22:59
Verwijderd
Citaat:
shanli schreef:
met wat moet je het dan wassen
alleen met water is mijn haar nog even vet hoor(ok,mijn haar dan )
t gaat erom dat het vet steeds schoongeschrobt wordt met shampoo als je het daarmee te vaak wast en daardoor is het balans van je hoofdhuid (vet) niet normaal (okeee geloof dat dat zo was hoor). Dus 4 keer per maand is neit erg, maar het beste is EIGENLIJK alleen wassen met water.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 23:36
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(Li)
Was m'n haar elke dag, om de dag met shampoo
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 23:38
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Ninh:

ik was al m'n haar dagelijks, zelfs m'n konthaar.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 23:42
feline
feline is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Je haar elke dag of gewoon vaak wassen met shampoo is zelfs slecht voor je haar.
Ja, dat lees ik ook weleens. Maar dat is zo'n typisch geval van uitspraken die iedere maand weer veranderen. In het ene blad lees je dat het slecht is om je haar iedere dag te wassen, in het andere blad dat dat weer een fabeltje is.

Ik was mijn haar iedere dag. Gewoon omdat het dan het beste voelt en zit. Als shampoo en conditioner gebruik ik fructis. Het ruikt ontzettend lekker, en ik heb ook het idee dat mijn haar er heel mooi bij blijft.
Oud 27-12-2002, 02:02
Black Sugar
Black Sugar is offline
Volgens mij verschilt dat heel erg per persoon wat het beste is. voor mij is om de dag wassen met Fructise voor gekleurd en gepermaneerd haar het beste.

Ja, voor een ander is dat mischien wel helemaal niet goed.
Oud 27-12-2002, 02:40
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als ik het met shampoo was is het tenminste lekker zacht, springerig en glanzend.
[dit is een reclameboodschap]
Oud 27-12-2002, 08:31
Qamra
Qamra is offline
Je haar is in staat om zichzelf schoon te houden.. Shampoo en alle andere harproducten maken het juist onhandelbaar(der).. Dus zo slecht is dat niet wassen niet (als je tenminste geen gels enzo gebruikt...)
Oud 27-12-2002, 10:28
shanli
shanli is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
t gaat erom dat het vet steeds schoongeschrobt wordt met shampoo als je het daarmee te vaak wast en daardoor is het balans van je hoofdhuid (vet) niet normaal (okeee geloof dat dat zo was hoor). Dus 4 keer per maand is neit erg, maar het beste is EIGENLIJK alleen wassen met water.
ok
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 11:28
Bram
Bram is offline
ik was mijn haar elke dag, ik voel me gewoon niet goed als het niet gewassen is. Trouwens als je er gel in doet moet je het wel elkedag wassen hé.
Oud 27-12-2002, 14:04
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
ik was mijn haar zo'n 2x in de week. Nadat ik paardgereden heb en dan ongeveer op de helft van de week omdat het dan vet word en gewoon heel dof, mat en plat word.
Oud 27-12-2002, 14:25
Firefly
Firefly is offline
Volgens mij is het niet echt slecht om je haar weinig te wassen. Mja, misschien wel als die haartroep er anders niet helemaal uit gaat.
Oud 27-12-2002, 16:39
Saraï_h
Saraï_h is offline
kwas mn haar elke dag, met fructis (beste voor beschadigd haar) of die oranje loreal shampoos en cremespoelingen
Elke dag doe ik schuim n mn haar zodat t krult en als je het dan niet wast wordt het heel stug..
Oud 27-12-2002, 16:39
flipm0
flipm0 is offline
ik heb 3 mm haar nu heeft t dan zin om te wassen
Oud 28-12-2002, 06:04
Secreet
Secreet is offline
was mijn haar zo'n 3x per week...ziet er altijd schoner uit dan wannee rik gewoon douche zeg maar...word ook minder snel vet dus denk dat het wel degelijk nut heeft...

maar heb lang haar, dan zie je dat ook meer..
Oud 28-12-2002, 06:05
Secreet
Secreet is offline
btw shampoo schrobt ook gewoon de hoofdhuid schoon dus heeft ook nut voor kortharigen
Oud 28-12-2002, 10:12
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik was mijn haar zo'n 2 a 3 x keer in de week. Ik heb un permanent en met deze vochtige weer, is het nogal droog, dus ik merk het verschil echter wel met shampoo, maar ik doe af en toe ook olijfolie in mijn haar en dan uitspoelen! Werkt echt goed! Wordt je haar ook gladder van.
Oud 28-12-2002, 10:38
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik was het niet zo vaak.. maar das ook niet echt handig met nephaartjes.. toevallig gister alles er nog uit gehaald, gedoucht en toen nieuwe erin.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 11:10
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
met mn dread was ik het denk ik niet zo vaak. zo kut.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:08
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
a new noise schreef:

Ik douche me wel minstens 1 keer per dag. Maar ik was mijn haar praktisch nooit met shampoo, ok misschien 1 keer per 1 of 2 maanden of als ze een keer echt smerig zijn.
Hm, ja, kan me wel een beetje voorstellen
dat ze dat smerig vinden, sorry.
Maar goed, als het niet stinkt ed., is het niet erg lijkt me.
Mijn haar word van shampoo juist glanzender ed.
Oud 28-12-2002, 18:15
Mystique
Mystique is offline
Het is idd zo dat je niet elke dag je haar moet wassen omdat het dan juist vetter wordt dan als je het 2 a 3 keer in de week was met een shampoo. Ik was het om de dag met shampoo en de andere dagen speol ik het meestal gewoon uit. Ik denk dat als je het eens in de maand wast het dan wel weer overdreven is. Als je ene goede shampoo neemt dat op je haar aansluit en je was het twee keer per week is dat ook een goed emanier om je haar gezond te houden en daarnaast kun je bijvoorbeeld voedende creme enzo gebruiken. Die van Guhl zijn heel erg goed en mild voor je haar en maken het absoluut niet vet.
Oud 28-12-2002, 22:23
Verwijderd
ik was het zo ongeveer elke dag/elke 2 dagen..voelt frisser aan...en ruikt lekker
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 23:50
Verwijderd
over 3 weken mag ik mijn haar weer wassen jeej
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 01:01
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Als ik mijn haar niet was krijg ik jeuk op mijn kop!
Oud 29-12-2002, 01:11
]{ing
]{ing is offline
Elke dag wassen is alleen maar slecht van je haar.. aangezien ik erg lang haar heb en het graag ook in conditie wil houden was ik het zo min mogelijk.. maar ik wacht natuurlijk niet todat het stinkt of vet is.. zo'n 2-3 dagen kan makkelijk gebruik sowieso altijd conditioner. En elke dag douchen is sowieso onzin als je je goed wast.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 12:29
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Ik was m'n haar ook zelden, door het vet blijft haarlak er beter inzitten, en gaat het ook makkelijker omhoog.
met jou kan ik loeien/praten
Oud 29-12-2002, 14:08
Blenderhead
Blenderhead is offline
k was m'n haar 1x in 3 dagen ofzo..... k spoel het wel elke ochtend uit voordat k er weer opnieuw gel ingooi
Reageren

Regels voor berichten