. . . Mytheus . . .
< > < > < > < > < > < > <
1
Lenocinar
Bij het schrijven van deze woorden verklaar ik, Lenocinar, God van Schoonheid, Communicatie en de Beren dat het verdere wat in deze log geschreven staat berust op de waarheid, of op mijn persoonlijke zicht op gebeurtenissen uit de waarheid.
Hoe lang is het wel niet geleden dat ik iets aan een log heb gedaan? De laatste keer dat ik nog een oude log ergens zag liggen die verhaalde van mijzelf moest honderden lentes geleden zijn, en ging over een periode toen de Oosterlingen de bergen nog niet over waren en de bossen in het Noord-Oosterland ook onbewoond waren door de bemoeizuchtige en schijnheilige schepselen die zichzelf Elven noemen, laat Via ze ooit straffen voor hun arrogantie zich bij de onsterfelijken te rekenen alleen omdat ze milleniaars zijn.
Laat ik in mijn naam deze log raak en duidelijk houden, sinsdien het niet mijn bedoeling is er weer zulk onoverzichtelijk en rafelig taalgebruik in te stoppen. Ik wil hier namelijk verhalen over een kwestie, een opeenstapeling van gebeurtenissen, bemoeienissen van de kant van de Goden en de Elven op de mensen.
Het handelt zich over die vrouw. Ze is de onderkleindochter stam's kant Screator's, de oude koning van de Middelingen. Volgens die vreemde Futura zal zij grote dingen teweeg gaan brenegn, waarbij wij allen Goden betrokken zullen raken en vele schepselen nog over lange jaren liederen zullen maken en bewerkingen.
Er staat iets te gebeuren, om haar vage en raaskakelige woorden in te korten. Volgens mij wordt dit boeiend. Nu ik mij over mijn verheugenis buig spijt het mij dat ik niet God van Liefde of Oorlog ben, want mijn goddelijke gedachtes, ik, verwacht dat deze twee het met elkaar te stellen te krijgen zullen hebben. Dit wordt episch. Om dat vage kreng te citeren.
Ik hoop dat ik objectief genoeg verslag zal kunnen doen om dit voor mij en nageslacht te bewaren, sinds papier vaak beter onthoudt dat mijn goddelijke hersenen zelf.
Indien gij, lezer, dit nogmaals leest nadat ge het hele verhaal onder ogen heeft gehad, wil ik mij verontschuldigen voor het geval dat ik weer in pure vaagheid en onmogelijke zinspelingen uiteenval. Ik groet ge.
< > < > < > < > < > < > <
Klein commentaartje eronder: Ik was zo druk bezig met omnipollentes dat ik het hele leuke aan fic gewoon vergeten was. Vandaar deze fic, zo uit de losse pols geschreven. Ik zal nog wel verder posten. Ik zal me schamen als ik een dag niet heb gepost. Samengevat; ik zal me weer ficschrijver voelen. Het zit vol met fouten, maar ook met vooruitwijzingen. Ik ben er eksepres niet overheen gegaan, als je het aandachtig leest en erover nadenkt snap je wel waarom. Het bevat, ik zeg het nogmaals: het bevat, GEEN allegorieeen. Reply, mensen! En ohjah, het is vaag maar welk vincit verhaal is dat niet. Dank voor uw serieuze reply of geen reply. Ook ik groet ge.
vincit