Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 20:04
anoniem17
anoniem17 is offline
ik heb het 2 weken geleden na 3 maanden uitgemaakt met mijn vriendje, omdat ik niet verliefd was. nu, 2 weken later, mis ik hem best wel heel erg, en merk ik dat ik er echt niet tegen kan als blijkt dat hij met andere meisjes 'dingen'gedaan heeft. ik begin steeds meer te twijfelen of ik nou wel de juiste keus heb gemaakt (namelijk uitmaken), hoewel ik ergens ook weet dat 't niet werkt als je niet verliefd bent. ik heb het uitgemaakt, omdat ik me er niet echt gelukkig bij voelde, maar in plaats van dat ik me ook maar een beetje beter voel, voel ik me alleen maar kutter en mis ik hem ook. wie heeft dit ook, of heeft dit gehad, en wat moet ik nu?! alvast bedankt....
Oud 11-01-2003, 20:26
Verwijderd
Hebben jullie elkaar sindsdien nog wel eens gesproken en samen wat ondernomen? Het kan nl miss ook wel zo zijn dat je zijn goede vriendschap oid mist.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 20:53
anoniem17
anoniem17 is offline
ik heb het 2 dagen voor oud&nieuw uitgemaakt, en vanaf toen gingen we eerst nog goed met elkaar om. maar vorige week zaterdag bleek ie toch wel boos op me te zijn en wilde hij me niet meer zien. (we zitten trouwens blij elkaar in de klas, hij is paar dagen niet naar school geweest omdat ie me niet wilde zien. dit alles is afgelopen week gebeurd, en nu blijk ik hem toch wel te missen en ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen)
Oud 11-01-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
anoniem17 schreef:
ik heb het 2 dagen voor oud&nieuw uitgemaakt, en vanaf toen gingen we eerst nog goed met elkaar om. maar vorige week zaterdag bleek ie toch wel boos op me te zijn en wilde hij me niet meer zien. (we zitten trouwens blij elkaar in de klas, hij is paar dagen niet naar school geweest omdat ie me niet wilde zien. dit alles is afgelopen week gebeurd, en nu blijk ik hem toch wel te missen en ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen)
Je zegt dat hij boos is en dat hij je niet meer wil zien. Ik denk dat hij gewoon even de tijd nodig heeft om t te verwerken zeg maar. Dus miss is het wel het beste voor hem als je hem ook die tijd geeft en ook wel miss het beste voor jou. Ik zelf zou nu iig niet al te impulsief gaan reageren. Eerst overdenken en dan pas iets doen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:30
Verwijderd
Ik denk dat je exvriendje het allemaal nog moet verwerken enzo. Even rustig afwachten...
Het is wel logisch dat je verdrietig bent, 3 maanden en dan uitmaken is toch vrij lastig lijkt me zo, maar ik denk ook dat je het niet voor niet uit hebt gemaakt, waarschijnlijk heb je er goed over nagedacht en is het een goede keus geweest, logisch dat je verdrietig bent hoor!
Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 22:42
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Mijn ouders zijn naar mijn weten ook niet meer verliefd.... Toch zijn ze nog steeds bij elkaar....
Oud 12-01-2003, 00:49
anoniem17
anoniem17 is offline
verliefdheid kan overgaan in houden van, of niet. jou ouders houden waarschijnlijk van elkaar.
Oud 12-01-2003, 07:37
snoopy
snoopy is offline
volgens mij is het wel normaal dat je verdrietig bent als je relatie uitgaat, ongeacht wie nou degene is die het uitmaakt. Als hij het uitmaakt, kan het zelfs dat je boos bent, maar in elk geval voel je je niet schuldig. Misschien is dat ook een gevoel bij jou. Je doet iemand pijn, voor wie je veel gevoeld hebt (iig meer dan vriendschap), en daar kun je ook ontzettend verdrietig van worden.
Oud 12-01-2003, 09:20
Verwijderd
Ik heb dit wel gehad, maar na een relatie van 20 maanden dus ik weet niet of het te vergelijken valt..

In ieder geval weet ik nog steeds dat ik de juiste beslissing heb gemaakt, en heb ik daar ook nooit echt langer dan een paar minuten over getwijfeld. Maar mijn redenen waren dan ook een stuk ingewikkelder dan dat ik niet meer verliefd op hem was..

Vraag jezelf wel heel goed af of je hém mist, of dat je de gewoonte van de relatie mist.. Het tweede is namelijk heel normaal, bij het eerste hoeft het ook nog niet eens iets te betekenen. Je mag hem wel, dus dat je hem mist is ook meer dan logisch..

Ik heb met deze dingen zelf altijd zoiets van, ik heb het uitgemaakt, dan draai ik maar op voor de consequenties, heb ik de verkeerde beslissing genomen heb ik pech, ik kom er wel weer overheen, net als degene die ik pijn heb gedaan met deze beslissing. Dat bekijk ik zo omdat ik de kans dat als het weer aangaat ik geen twijfels meer heb te klein vindt. Ik heb het uitgemaakt, dan vertrouw ik maar op mn eigen beslissing.

Maar ja, dit is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, je zult het voor jezelf uit moeten zoeken. Maar doe niks tot je zekerheid hebt, want je hebt de kans dat het weer misgaat en je hem dan een tweede keer pijn doet..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 15:35
Buffy
Buffy is offline
tis logisch dat je je kut voelt, ook al heb je et zelf uitgemaakt.
vooral als de andere partij boos op je is.
je mist je ex wel, maar ik dnek dat dat eerder komt omdat je nu niet meer een persoon hebt aan wie je je ei kwijt kunt. ik bedoel, je hebt et vast niet zonder reden uitgemaakt tog???
gun hem je tijd, en w8 tot hij zich ook weer beter voelt. dan moeten jullie nog maar eens praten

suc6

liefs Buffy
Oud 18-01-2003, 16:09
anoniem17
anoniem17 is offline
hier kan wel een slotje op denk ik. niemand die er meer op reageert namelijk, dussss
Oud 18-01-2003, 16:27
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde gehad :\ Heb 3 maand met een jongen verkering gehad die ik leuk vond en waar ik om gaf, maar ik was niet verliefd. Op het laatst irriteerde alles me en heb ik het uitgemaakt, maar dat wil niet zeggen dat ik hem af en toe gigantisch heb gemist. We hebben daarna heel erg ruzie gekregen, waar het dus nog veel erger door werd. Aan de ene kant wilde ik hem haten, haatte ik hem om wat hij over en tegen mij zei. Aan de andere kant had ik zoiets van dit is mijn eigen schuld, ik heb hem dit aangedaan, het is rechtvaardig.

:\

Ik kan hem af en toe nog missen. Maar het was toch een goede beslissing om het uit te maken, het was gewoon te benauwend en niet fijn...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
anoniem17 schreef:
hier kan wel een slotje op denk ik. niemand die er meer op reageert namelijk, dussss
we gaan niet op elk topic waar niet meer op gereageerd wordt een slotje gooien, ze zakken dan vanzelf wel naar de tweede pagina. Slotjes komen pas aan de orde wanneer er een vraag wordt gesteld waarop bijv. maar 1 antwoord mogelijk is en dat gegeven is, of wanneer iemand een mededeling doet, of wanneer het topic nergens heen gaat. Zoals je ziet is er alweer een nieuwe nuttige reactie bij, dus ik laat em lekker open staan, en dan zakt ie vanzelf wel weg
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 17:03
Ellesje
Ellesje is offline
Ik heb mijn relatie na 20 maanden beëindigd, niet omdat ik niet meer van hem hield maar omdat ik dacht dat het zo beter zou zijn.
Ik mis het ontzettend, maar je moet toch echt (zoals ook al gezegd) gaan kijken wat je nou eigenlijk mist. De aandacht, de betrouwbare factor, de zekerheid, of dat je hem echt mist. Als je er echt voor gekozen hebt er een punt achter te zetten dan moet je dat ook doorzetten, het zal niet voor niets geweest zijn. Missen komt denk ik altijd wel aan de orde, maar je moet even tijd nemen voor jezelf om het te verwerken...

Sterkte ermee met wat je ook zult doen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 22:54
anoniem17
anoniem17 is offline
hey, ben ik weer. het is nu al weer een tijdje verder, ongeveer 4 weken nadat ik het uitgemaakt heb, en ik zit nog steeds onwijs te twijfelen. hij was zo lief en had echt werkelijk alles voor me over, en dat heb ik laten gaan. Is het raar dat ik jaloers ben zodra ik hoor dat hij met een ander meisje gezoend heeft? Want zodra ik zoiets hoor, voel ik me weer behoorlijk kut, en dat vind ik toch wel raar. Ik weet iig echt niet wat ik nou moet. Ergens wil ik toch wel weer wat met hem, maar ik ben zo bang dat het toch weer niet blijkt te werken en ik hem weer zoveel pijn doe. nou ja, ik zie wel. Ik wil iedereen die tot nu toe heeft gereageerd bedanken voor de reacties en ik wens jullie ook heel veel sterkte en liefs toe, knuf
Oud 26-01-2003, 00:07
Verwijderd
je laatste reactie klinkt eigenlijk alsof je niet zozeer hemzelf mist, maar vooral 'iemand die lief voor je is'...
mijn ex-vriend heeft het met mij uitgemaakt na 14 maanden, en hij miste me ook nog een tijd daarna (denk ik, hij heeft het nooit gezegd, maar belde me wel steeds op enzo)... dat gaat nu eenmaal zo als je een tijdlang alles met iemand hebt gedeeld en opeens niet meer...
en als je hem ook elke dag ziet op school, maakt het dat misschien moelijker... dat je niet goed weet hoe je tegen elkaar moet doen...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 13:28
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
anoniem17 schreef:
Ergens wil ik toch wel weer wat met hem, maar ik ben zo bang dat het toch weer niet blijkt te werken en ik hem weer zoveel pijn doe.
Persoonlijk vind ik dat als jij het hebt uitgemaakt je niet meer terug moet gaan ook al wil je dat nog zo graag...je hebt de beslissing genomen er een einde aan te maken, en soms maak je de verkeerde beslissing...jammer dan. Je moet hem niet meeslepen in je verdriet, als hij er nu probeert overheen te komen, kan ie straks weer helemaal opnieuw beginnen omdat je er dan voor de 2e keer achterkomt dat je 'niet meer verliefd op hem bent" .

Dat soort redenen getuigen niet echt van een diepgaande relatie, tenminste niet van jou kant af gezien vind ik.
Oud 26-01-2003, 16:34
Cerberus
Cerberus is offline
je zei zelf al dat je niet meer verliefd bent. en mensen hier hebben gelijk, verliefdheid gaat over in houden van. maar toch niet al na 3 maanden?? ik heb nu 2 jaar dezelfde vriendin en, de ergste verliefdheid is wel weg, maar ik ben zeker nog wel verliefd op haar.
ik denk dat je inderdaad de 'liefde' mist en niet die jongen. liefde is een van de mooiste dingen die je kan krijgen, en als je dat kwijt bent wil je het gewoon terug.
Oud 29-01-2003, 16:48
anoniem17
anoniem17 is offline
maar wat nou als ik echt elke dag, de hele dag door alleen maar aan hem denk? doe je dat, als je het een maand geleden heb uitgemaakt?
Oud 31-01-2003, 15:53
*little_princess*
*little_princess* is offline
ik ken dit wel een beetje ja... Ik heb die 2 jaar dat ik met hem had zoveel met hem meegemaakt... En het idee dat ie deze dingen ook met een ander meisje zal gaan doen... tja, best wel moeilijk... Waarschijnlijk ook omdat ik al weet wie het zal zijn... Veel sterkte, en denk goed na...
Reageren

Regels voor berichten